|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Ja kranglingen er definitivt det verste. Og at de alltid må gaule mamma!!! og få et ja før de kan fortsette. samme om vi faktisk sitter og prater med hverandre.
![]() |
#3 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Ja! Jeg er veldig takknemlig for at barne-tv finnes og roen av og til kan senke seg så man kan tenke et par sammenhengende tanker.
![]() |
#4 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Ja. Jeg er alene med to barn uten noen særlig avlastning, ingen familie her, så alt faller på meg. Det hender jeg gleder meg til det er leggetid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Alle blir vel sliten og lei i blant. I hvert fall håper jeg det så jeg kan være en i mengden.
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Heheheh... nææææ, tuller du.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Jepp. Helgene alene med dem er ikke alltid bare kose-kos nei.
![]() |
#8 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Jeg er mye alene med gjengen og det går i ett. Jeg jobber mye med innstillingen min og er veldig tålmodig, men innimellom står jeg klar med treningstøyet på og stikker til skogs i det mannen kommer hjem! Da rekker jeg en time for meg selv og har energi til kvelds stellet
![]() |
#9 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Ja!!
![]() |
#10 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Ja, det blir jeg. Det er slitsomt å være småbarnsmor, men gleden er enda større.
![]() |
#11 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Jeg vil våge en påstand: Den som påstår at man aldri blir sliten av å ha unger rundt seg hele tiden, lyver.
![]() |
#12 |
Drømmer
|
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?
Man lyver altså om man sier man ikke blir sliten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg ble heller ikke så veldig sliten før jeg fikk nummer 2, det er sant. Jeg visste vel egentlig ikke hva slitsomhet var før jeg fikk to barn (snakker for meg selv nå altså). Det er utrolig kjekt og jeg angrer selvsagt ikke på at jeg fikk to barn, men jeg tror egentlig jeg passer best som ettbarns-mamma. Litt lettere når de blir større, tenker jeg.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Ja!! Akkurat nå har det vært så høyt lydnivå her at det var godt gutta tok seg en tur ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Ja, og det som først og fremst gjør meg sliten er mangelen på pauser. Det er alltid noe. Jeg savner så absurde ting som å kunne ta ut av oppvaskmaskina uten å bli avbrutt minst fem ganger fordi noen har en blyant de mener må spisses da, noen har mistet hårklemma si mellom sofaputene og er på sammenbruddets rand, noen ligger over tvillingbroren sin og drar han i håret så han hyler høyt nok til at naboene sikkert kan høre det, noen har en bleie som lukter mystifistisk og noen øver med stor og skingrende innlevelse på Santa Lucia-sangen. Og når de ville hordene er i seng, så må det smøres nistemat, vaskes klær, pakkes sekker, lappes tøy, ryddes bokhyller, handles mat, skrives middagslister, bakes julemessekaker, pakkes julegaver og støvsuges litt. Slacker jeg med rutinene en kveld, så må jeg betale med blod og svette de neste dagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Drømmer
|
Ja vi har jo bare det ene barnet, godt mulig jeg hadde vært sliten om vi hadde hatt 2 barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tittel og tittel....
|
Jeg var heller ikke så veldig sliten når vi hadde bare 1 barn. Det som gjør meg mest sliten er all kranglinga mellom ungene. Dersom de ikke hadde kranglet så mye så tror jeg alt hadde vært mye lettere. I tillegg er det slitsomt at jeg må ha de med på absolutt alt, det er ikke bare å stikke en tur på butikken liksom.
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Kjenner meg litt igjen. Det er samspillet mellom de to jeg har jeg til tider blir mest sliten av. Nå når jeg har to, merker jeg at jeg ikke blir sliten overhodet når kun den ene er hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Samme her. Hadde jeg kun hatt henne hadde jeg nesten ikke følt jeg hadde barn, engang, siden hun er så stor og selvhjulpen, bla. Jeg er veldig glad jeg har disse to småtrollene, men jeg har i hvert fall lagt fra meg tanken på flere.
![]() |
#20 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du noen gang sliten av å ha barna rundt deg?Ja selvfølgelig. Men det er egentlig nesten kun mellomste som gjør meg sliten. Han er en stor utfordring for oss.
![]() |
|
|