|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Nyttårsaften 2010/2011Jeg skal steke en diger gås (og lage litt diverse tilbehør), resten av dagen skal jeg sitte med bena høyt, og jeg forventer mye dulling.
|
|
|
#2 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nyttårsaften 2010/2011Vi blir hjemme og får som vanlig besøk av en vennefamilie som overnatter. Her er det ikke en rakett å skue - vi hører bare drønnene fra byen. Likevel må vi alltid ut ved midnatt og skåle i sjampanje. Pussig greie.
|
|
|
#3 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Nyttårsaften 2010/2011Vi skal være hjemme, slik vi alltid er. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nyttårsaften 2010/2011Lilithmannen jobber, så jeg er alene med barna. Vi er hos pappa julaften, så det er ikke aktuelt å dra der og mamma bor i USA. Blir vel meg og barna da, men vi skal nok klare å gjøre det koselig likevel
|
|
|
|
#6 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Sv: Nyttårsaften 2010/2011På nyttårsaften skal vi feire med gode venner på Karmøy. Først skal barna gå i fakkeltog, så skal vi spise med svigers og på kvelden skal jeg og mannen spise kalkun hos noen barndomsvenner av mannen. Jeg gleder meg og håper inderlig på snø.
|
|
|
#7 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nyttårsaften 2010/2011Vi er alltid hjemme. Før hadde vi en koselig tradisjon med et vennepar, vi feiret annenhvert år hos hverandre. Men så ble de skilt.
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nyttårsaften 2010/2011Vi kommer lander kl 20 på kvelden nyttårsaften etter en uke på Grand canaria. Så vi vurderer og bare være hjemme og kose oss, selv om vi er invitert til et vennepar med barn. Vi tar det litt som det kommer, om vi er sliten etter reisen drar vi bare rett hjem.
|
|
|
#9 |
|
Lett rørt
|
Sv: Nyttårsaften 2010/2011Vi skal ha Iset-familien hos oss.
|
|
|
#11 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Nyttårsaften 2010/2011Vi gjør som vi alltid pleier, til svigers sammen med resten av familien. Der spiser vi kalkun og masse kaker. Så drar vi hjem til oss selv i 21 tiden, og koser oss med tv og masse stearinlys. Jeg synes nyttårsaften er magisk, ungene får være oppe så lenge de vil og de koser seg med godterier og nye leker. Vi voksne setter også pris på å ha de lenge våkne, kvalitetstid uten å ha noe å stresse med.
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Nyttårsaften 2010/2011Vi skal til krystallklart.
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Nyttårsaften 2010/2011Åja der skrev vi nesten på likt og, hehe.
|
|
|
#15 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nyttårsaften 2010/2011Vi har alltid nyttårsaften her hjemme, for de vennene som kommer har ikke barn. Iår kan det også hende at et annet vennepar av oss kommer i tillegg, og de har barn så det hadde vært kjekt for våre to |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Etylbarbital
Sv: Nyttårsaften 2010/2011Vi skulle egentlig ha et vennepar m/barn på besøk, men de tror nå at de må avlyse, så da blir det antakelig bare oss.
|
|
|
#17 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Nyttårsaften 2010/2011Vet ikke. Tror ikke det blir noe opplegg.
|
|
|
#18 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Nyttårsaften 2010/2011Vi feirer nesten alltid med det samme venneparet og det skal vi i år også. De kommer til oss og det blir nok kalkun tenker jeg. De har unger på samme alder som mine så alle syns det er veldig koselig.
|
|
|
#19 |
|
Øyboer
Sv: Nyttårsaften 2010/2011Vi pleier ikke ha planene klare før i romjulen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Nyttårsaften 2010/2011Same prosedure.... Vi skal sikkert til tanten og onkelen til Mannen. Hele hans familie, god mat, masse unger. Sende opp raketter klokka 00, hjem rundt 01, få ungen i seng og så er det 2011.
|
![]() |
|
|