Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Postfrustrasjon - formattillegg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-10, 14:29   #21
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Postfrustrasjon - formattillegg

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg sende klage på dette, og fekk anulert straffeportoen.

Jeg ringte kundeservice nå og forklarte situasjonen. De sa at de i Post i butikk hadde glemt formattillegget, og at jeg bare skulle kaste giroen. Han ha også at han skulle "legge inn sak" på det, hva nå det betyr. Regner med at det betyr at butikken får refs for dårlig opplæring eller noe.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 14:33   #22
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber i post i butikk. DESSVERRE lar en del butikker ansatte uten postkurs bevege seg inn i postområdet.

Alt dette om priser som dere klager på; det LIGGER brosjyrer med priser på diskene på posten. Det er LITT slitsomt å ramse opp alle priser for hver kunde.

Gammel 15-12-10, 14:37   #23
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Alt dette om priser som dere klager på; det LIGGER brosjyrer med priser på diskene på posten. Det er LITT slitsomt å ramse opp alle priser for hver kunde.

Jeg krever ikke at de gjør det. Men jeg krever at de frankerer riktig når jeg overlater dette ansvaret til dem.

Gammel 15-12-10, 14:40   #24
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg krever ikke at de gjør det. Men jeg krever at de frankerer riktig når jeg overlater dette ansvaret til dem.

At dei kan ta feil ein gong i blandt er forståelig. Det eg ikkje forstår er at krav om straffeporto skal komme til meg. Det er da ikkje eg som har gjort feilen. Dette burde dei ta opp internt. Berre tull å involvere kunden i ei sak der den tilsette har bomma.

Gammel 15-12-10, 14:41   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ehh, fint om det ligger priser hos dere, på min post i butikk står det ikke priser der det står: pris: på beholderen for smartpostkonvolutter engang.

Men prisene er en ting, en annen ting er dette med formatet. At det gjerne kunne vært oppgitt at konvolutten som er 27 cm bred altså medfører formattillegg. Post-i-butikken min har ikke skriftlig oppslag av formattilegg eller regler for dette i alle fall. Det er egentlig tomt i den der brosjyreholdere også, så faktsik er det ikke så lett å sjekke dette rent fysisk i butikken uten å spørre.

Men til gjengjeld er de som jobber der veldig hjempsomme da, i går fikk jeg uten sure miner hjelp til å finne postnummeret, jeg hadde glemt å skrive på adressa, og jeg kan ikke postnummeret til "ytre gokk" der bestefaren til min mann bor, men jeg kan navnet på poststedet, derved fant hun postnummer til meg (og siden stedet ers å lite at adressa bare inneholder navn og postnummer/sted, og jeg jo vet hva mannen heter, så ordnet det seg ) Hun var velvillig nok til å putte pakken oppi en smartpakkeboks og tapet den godt igjen siden pakken ikke gikk oppi (jeg visste jo faktisk det, at den var et par cm lenger enn boksen. Det hadde jeg sjekket kvelden før, og derfor pakket den i gråpapir, men hun gjorde dette mens jeg skrev adresselappen på den første pakken)

Post-i-butikk-folka hos oss er greie. skriftlig informasjon i skranken er der dårlig med. Men der er en finfin greie hvor det er tegnet inn mål "i 3D" for bredde, lengde og høyde på de smartpostboksene så man kan legge pakken sin på benken og se om den går inni, den er ganske fiffig. Om dehadde merket av format-tillegg-grensene i tillegg på denne, hadde vi vært enda et hakk nærmere

Menmen, jeg har egentlig konkludert med at jeg pakker mine pakker ferdig hjemme, sjekker posten.no (der står alt) og bruker målebånd og vekt, så får jeg det hele i orden på et vis. Men det er hakket lettere dersom man faktisk finner gråpapiret når man trenger det... (Innpakking baki baggasjerommet i bilen, som allerede inneholder ei barnevogn, mens det snør inn i bilen, er ikke egentlig direkte festlig. Men det lar seg gjennomføre...)

(om de nå faktisk snart hadde registrert at pakkene hadde flyttet på seg i løpet av de relativt mange timene det er siden jeg leverte dem inn også, så hadde jeg kanskje senket skuldrene litt med tanke på at de skal komme frem i tide, men det er nå en annen sak. Helt annen sak. Absolutt min feil at jeg ikke sendte dem før helga. Og forsåvidt også min feil at jeg ikke husket fra i fjr at Kong Haakon er en fysisk litt for stor konfekteske, at svigerbestefar må få noe annet neste år...)

Gammel 15-12-10, 14:42   #26
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Ja, men det var ikke det hovedinnlegget handlet om? Eller?

ALLE kan gjøre feil. Selv posten. Syter du like mye hver gang noen gjør feil?

Gammel 15-12-10, 14:43   #27
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ehh, fint om det ligger priser hos dere, på min post i butikk står det ikke priser der det står: pris: på beholderen for smartpostkonvolutter engang.

Men prisene er en ting, en annen ting er dette med formatet. At det gjerne kunne vært oppgitt at konvolutten som er 27 cm bred altså medfører formattillegg. Post-i-butikken min har ikke skriftlig oppslag av formattilegg eller regler for dette i alle fall. Det er egentlig tomt i den der brosjyreholdere også, så faktsik er det ikke så lett å sjekke dette rent fysisk i butikken uten å spørre.

Men til gjengjeld er de som jobber der veldig hjempsomme da, i går fikk jeg uten sure miner hjelp til å finne postnummeret, jeg hadde glemt å skrive på adressa, og jeg kan ikke postnummeret til "ytre gokk" der bestefaren til min mann bor, men jeg kan navnet på poststedet, derved fant hun postnummer til meg (og siden stedet ers å lite at adressa bare inneholder navn og postnummer/sted, og jeg jo vet hva mannen heter, så ordnet det seg ) Hun var velvillig nok til å putte pakken oppi en smartpakkeboks og tapet den godt igjen siden pakken ikke gikk oppi (jeg visste jo faktisk det, at den var et par cm lenger enn boksen. Det hadde jeg sjekket kvelden før, og derfor pakket den i gråpapir, men hun gjorde dette mens jeg skrev adresselappen på den første pakken)

Post-i-butikk-folka hos oss er greie. skriftlig informasjon i skranken er der dårlig med. Men der er en finfin greie hvor det er tegnet inn mål "i 3D" for bredde, lengde og høyde på de smartpostboksene så man kan legge pakken sin på benken og se om den går inni, den er ganske fiffig. Om dehadde merket av format-tillegg-grensene i tillegg på denne, hadde vi vært enda et hakk nærmere

Menmen, jeg har egentlig konkludert med at jeg pakker mine pakker ferdig hjemme, sjekker posten.no (der står alt) og bruker målebånd og vekt, så får jeg det hele i orden på et vis. Men det er hakket lettere dersom man faktisk finner gråpapiret når man trenger det... (Innpakking baki baggasjerommet i bilen, som allerede inneholder ei barnevogn, mens det snør inn i bilen, er ikke egentlig direkte festlig. Men det lar seg gjennomføre...)

Jeg vil anbefale deg å "nevne" dette for Posten din. Vi kan nok ikke hjelpe deg.

Gammel 15-12-10, 14:44   #28
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

ALLE kan gjøre feil. Selv posten. Syter du like mye hver gang noen gjør feil?

Ja, når jeg straffes for den feilen, så sier jeg ikke bare pytt pytt, nei. Jeg ber ikke folka om å brenne i helvete, akkurat ( ), men jeg synes at de som gjør feil, bør gjøres oppmerksom på det, slik at man kan unngå unødvendige tabber i fremtiden.

Gammel 15-12-10, 14:45   #29
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg regner ikke med at dere kan hjelpe meg heller, men det er da sånnsett ikke derved urimelig å nenve det i tråden, er det?

Altså, at posten min ikke evner å ha priser på ting oppført, det har jeg sånnsett nevnt for dem altså... Men siden jeg er sånn der som ikke liker sånn uvisshet, pleier jeg ha klart for meg hva jeg skal ha, hvilke pakker som evt passer i hvilke bokser, hva de veier og hvordan de bør sendes, før jeg kommer dit. Så da vet jeg også hvilken smartpostkonvolutt jeg evt skal ha, og hva den koster, fordi jeg har sjekka om det er rimligere enn å sende den som brev med frimerke etter vekt

Gammel 15-12-10, 14:46   #30
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Ja, når jeg straffes for den feilen, så sier jeg ikke bare pytt pytt, nei. Jeg ber ikke folka om å brenne i helvete, akkurat ( ), men jeg synes at de som gjør feil, bør gjøres oppmerksom på det, slik at man kan unngå unødvendige tabber i fremtiden.

Det gjør de nok. Man får tilbakemelding (brev) fra Posten Norge om slikt. Det som IKKE er ok er at kundene må betale straffeporto. Hos oss har det vørt enselvfølge at kundene får gjennomslag for en slik reklamasjon.

Gammel 15-12-10, 14:46   #31
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vimsen, det er lov å avspore og syte aldri så mye over Posten i en tråd som handler om nettopp frustrasjoner etter å ha vært i kontakt med Posten.

Jeg kjenner også at jeg er frustrert, og det allerede før jeg har vært mitt ærend der. Prefrustrasjon, altså.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 14:47   #32
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Du blir nok ikkje straffa for dette, eg tippar dei ettergir straffegebyret sånn som dei gjorde i mitt tilfelle. Men Posten bør virkelig slutte å legge dette ansvaret over på kunden når det er dei tilsette som har bomma.

Gammel 15-12-10, 14:48   #33
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg regner ikke med at dere kan hjelpe meg heller, men det er da sånnsett ikke derved urimelig å nenve det i tråden, er det?

Altså, at posten min ikke evner å ha priser på ting oppført, det har jeg sånnsett nevnt for dem altså... Men siden jeg er sånn der som ikke liker sånn uvisshet, pleier jeg ha klart for meg hva jeg skal ha, hvilke pakker som evt passer i hvilke bokser, hva de veier og hvordan de bør sendes, før jeg kommer dit. Så da vet jeg også hvilken smartpostkonvolutt jeg evt skal ha, og hva den koster, fordi jeg har sjekka om det er rimligere enn å sende den som brev med frimerke etter vekt

Da må du rett og slett bytte postkontor eller slutte å sende ting. EVT snakke med butikksjef.

Gammel 15-12-10, 14:49   #34
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Vimsen, det er lov å avspore og syte aldri så mye over Posten i en tråd som handler om nettopp frustrasjoner etter å ha vært i kontakt med Posten.

Jeg kjenner også at jeg er frustrert, og det allerede før jeg har vært mitt ærend der. Prefrustrasjon, altså.

Det er lov. Men det er jo litt barnslig også. All den tid de fleste av oss til tider trenger posten. Det finnes mange organer man kan sende klager/forslag gjennom. Prøv DET, heller. Så blir alle så glade og får en fin jul. :glitterstøv:

Gammel 15-12-10, 14:51   #35
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Du blir nok ikkje straffa for dette, eg tippar dei ettergir straffegebyret sånn som dei gjorde i mitt tilfelle. Men Posten bør virkelig slutte å legge dette ansvaret over på kunden når det er dei tilsette som har bomma.

Ja, som jeg skrev lenger opp, så slettet kundebehandleren kravet med en gang jeg ringte.

Gammel 15-12-10, 14:54   #36
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så blir alle så glade og får en fin jul. :glitterstøv:

Pyttsann! Vi blir så glad så, når vi bare får blåst ut litt frustrasjoner i en tråd som dette.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:18   #37
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det hjelper finfint å bare blåse ut litt frustrasjon.

Å bytte postkontor er litt upraktisk da det er så langt til det neste... Dvs, jeg må da dra med meg pakkene på toget til jobb for å gå det det i sentrum, og ikke søren om jeg synes det er praktisk, med pakker jeg knapt klarer bære... da finner jeg meg heller i at jeg må sjekke opp i priser og hvordan jeg vil ordne ting før jeg kommer, og som sagt er de som jobber der egentlig stort sett informative og greie, det er bare det å skrive ting på plakater de visstnok ikke klarer fordele ansvaret for, eller noe sånn... Men de er mye, mye, mye mindre sur og vanskelig i sine kommentarer enn det de var de som jobbet på posten dengang vi hadde postkontor.

Egentlig er sånne "blåse ut"-tråder ikke så dumme, for da får vi blåst litt, også legge vi det bak oss.

for ja, vi trenger posten.

(Så får det heller være at det egentlig er en særdeles lite fruktbar ting å stadig sjekke pakkesporingen på pakkene jeg sendte, som ikke er registrert flyttet på. Jeg mener, de ER sikkert flyttet på... så det gir meg jo lite nytte å bare se på at det ikke oppdateres...)

Gammel 15-12-10, 15:23   #38
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klage til Posten, eller klage til Post i butikk hvor feilen ble gjort?

Jeg klaget til kundeservice hvor kravet om tilleggsporto kom fra.

Jeg ringte kundeservice nå og forklarte situasjonen. De sa at de i Post i butikk hadde glemt formattillegget, og at jeg bare skulle kaste giroen. Han ha også at han skulle "legge inn sak" på det, hva nå det betyr. Regner med at det betyr at butikken får refs for dårlig opplæring eller noe.

Høres ut som du har truffet på samme greie jeg gjorde. Ei anna på forumet måtte sende inn skriftlig klage og masse styr mener jeg å huske. Jeg tar bestandig vare på kvitteringen jeg får for ting jeg sender på post i butikk. De gjør ofte feil, og det er ikke mitt problem. Jeg tror jeg kan portotakster og format tillegg bedre enn de som jobber der, men sier de for lite porto så betaler jeg det og tar vare på kvitteringen. At de ikke kan jobben sin er ikke mitt problem.

Porto i Norge er dyrt. Til naboen koster det da kr 8,50 å sende et vanlig brev. (Bare for å ta et eksempel.) Ofte sender en jo litt lenger enn naboen. Men julekortet vi sendte til langt nedi Spania skulle de bare ha kr 11,- for. Billig flytur.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:26   #39
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Eg måtte sende formell klage, ja. Derfor er eg (positivt) overraska over at det ordna seg over telefon. Det tok nokre veker før eg fekk svar, meinar eg å hugse.

Gammel 15-12-10, 21:19   #40
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Posten vet jo ikke hvem som har klistra på frimerkene når feilen blir oppdaget...

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.