|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
| Se resultatene: Når fikk ditt barn mobiltelefon | |||
| 6 år |
|
6 | 6,74% |
| 7 år |
|
19 | 21,35% |
| 8 år |
|
21 | 23,60% |
| 9 år |
|
11 | 12,36% |
| 10 år |
|
11 | 12,36% |
| 11 år |
|
3 | 3,37% |
| 12 år |
|
1 | 1,12% |
| Har ikke fått enda |
|
16 | 17,98% |
| Annet / dustepoll |
|
1 | 1,12% |
| Deltakere: 89. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?De 2 eldste fikk da de var 11 år. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?8/9 i forbindelse med at han begynte å gå til skolen selv.
|
|
|
#23 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Han har ikke fått enda, men jeg kan se for meg at behovet gjerne melder seg neste år når han skal begynne å gå til/fra skolen. Da er han altså 6 år. Vi skal ikke ha SFO og vi har ikke fasttelefon.
|
|
|
|
#25 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?8-åringen min får vente ett år til i alle fall. Vi har fasttelefon hjemme, så hun ringer fritt til besteforeldre og oss hjemmefra ved behov. Tidligere har jeg sagt 10 år, men tipper det blir til 9-årsdagen hun kanskje får det. Da slutter hun delvis på sfo og vil sikkert legge om planene sine litt underveis i løpet av ettermiddagen. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Våre får når de er ti år. De begynner å gå til/fra skolen når de er seks år, men det kvalifiserer ikke til å få mobiltelefon. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
From Gokk With Love
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?De to eldste fikk mobiltelefon da de var 10 år gamle. Minstemor, som blir 8 år i neste uke, har begynt å mase om mobiltelefon. De tre nabojentene som hun henger mest sammen med har egen telefon, det samme har flere i klassen hennes. Vet ikke helt om vi skal vente til hun også blir 10 år, mulig at hun får arve en telefon etterhvert.
|
|
|
#28 |
|
|
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Eldste fikk når hun ble 10 år.
|
|
|
#29 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Ca.10-11 år. En av de siste i klassen begge to. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Off the map.
|
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?hun har telefon, fikk den da hun var 6, men den er ikke i bruk på ukentlig basis. Men hun har den og en husnøkkel i tilfelle det skulle skje noe så vi ikke kommer oss hjem i tide.
|
|
|
#31 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Han var 7, og fikk min gamle.
|
|
|
#32 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Snart 9åringen her har en arvetelefon etter pappan men den ligger alltid hjemme.
|
|
|
|
#33 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Hun var 7. fikk til bursdagen. Det var mer av praktiske grunner for at hun skal ringe meg når hun kommer hjem fra skolen. (vi har ikke hus telefon) og hun får ikke ha den med seg på skolen eller overalt enda.
|
|
|
#34 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Eldste fikk mobil da hun var 10, og det kommer de andre til å få,også. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Eldste fikk da han var 10, mellomste rett før hun ble 9, siden hun da skulle begynne å være alene hjemme mellom skolen og vi kom hjem fra arbeid.
|
|
|
|
#36 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Våre eldste har fått da de var 9. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Mine barn er 6 og 9 og har ikke telefon. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Jeg trykte på "annet", storebror fikk mobil da han var 14 år. Men han begynte ikke å bruke mobil før han fylte 15. Vi er nok litt umoderne her i heimen. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
nygift
|
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Mine to eldste er 6 år, de har ikke og de ønsker seg det ikke heller.
|
|
|
|
#40 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når fikk barnet ditt mobiltelefon?Eldstemann er 6 og et halvt år, og vi er ikke i nærheten av å tenke tanken på å gi han mobil ennå. Det blir vel ikke før behovet melder seg... når enn det måtte bli.
|
![]() |
|
|