|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: Det kommer rødbeter fra kolonihagen i dagMå bare skryte av at hjemme-mannen min idag hadde lagd fiskekaker i hvit saus med curry, rosa mos samt revne gulrøtter/rødbeter råkost. Kjempegodt. Middagskakene må vi nok prøve med resten av rødbetene. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Sv: Det kommer rødbeter fra kolonihagen i dagJeg gjør det superenkelt med rødbeter. Jeg bare koker dem (i små biter) og serverer dem som kokte grønnsaker. Man kan ha salt og pepper på, og eventuelt litt god olje eller det jeg liker best, youghurt. Her har ungene likt det. Om jeg har kokt så det blir mye rester setter jeg det bare i en skål i kjøleskapet og bruker det på nytt der det måtte passe - i omelett, gryte, på brødskiva. Eller rett og slett på samme måte dagen etter, denne gangen kaldt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Originala
|
Sv: Det kommer rødbeter fra kolonihagen i dagNydelig rødbetsuppe |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Det kommer rødbeter fra kolonihagen i dagGi tilbakemeldinger om mugg - ikke minst når det gjelder flere. De igjen vil jo gjerne vite slikt og gi tilbakemelding til sine levereandører. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det kommer rødbeter fra kolonihagen i dagOkei da, var det flere som hadde muggen broccoli også? Eller er det min egen feil fordi jeg hadde den liggende i tre dager i romtemperatur?
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Det kommer rødbeter fra kolonihagen i dagDet er litt mugg på våre rødbeter også. (Men ikke på brokkolien, så det var nok bare din skyld, søster.
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Det kommer rødbeter fra kolonihagen i dagJeg skal sjekke rødbetene mine når jeg kommer hjem. En mail er på sin plass, tror jeg. Brokkolien har jeg aldri hatt trøbbel med, men jeg lar den være i kjøleskapet. der holder den i både en og to uker.
|
|
|
#10 |
|
Textrovert
|
Sv: Det kommer rødbeter fra kolonihagen i dagRødbetene mine er også mugne, ser jeg. I alle fall noen av dem. Jeg har latt dem ligge i posen i romtemperatur. Bør de egentlig oppbevares i kjøleskap?
|
|
|
#11 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Det kommer rødbeter fra kolonihagen i dag
Snnsynligvis kommer det fra rødbetene. Er det først noe som har fått mugg, så smitter det raskt. Derfor er det også veldig greit å få gitt beskjed. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Sv: Det kommer rødbeter fra kolonihagen i dagLehh mye rødbeter i iskaldt vann. Elllers tåler de å bli litt myke, de er like gode for det. Jeg sjekket mine og det var antydning til litt pus i i en sprekk på en av dem. Det så ut som det satt utenpå, liksom? I jorden og ikke i rota? Nåvel, jeg skal sende mail til dem. Men strengt tatt var det så lite at det ikke er noe å mase om, tror jeg.
|
![]() |
|
|