|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Jean Paul = østkantstil?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
For å svare veldig generelt: nei, nei, ja, nei, nei.
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Da jeg en gang i steinalderen studerte barnevern i Oslo, hadde vi et prosjekt som gikk på nettopp dette - å undersøke om det bare var en myte at ungdommen kledde seg annerledes i Oslo Øst og i Oslo Vest.
|
|
|
#4 |
|
På (opp?)tur
|
I deler av "vest", bor det mange snobbete mennesker. Ikke mer idioter enn resten, men snobbete. På andre siden, bor det mennesker som heller ikke er dumme, men mange av dem, i likhet med sine vestkantnaboer, vil for alt i verden ikke gå i andre klær enn det som er deres "uniform". Tror det er så enkelt og så komplisert.
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Jean Paul = østkantstil?Jeg har ikke snøring på hva som er kult og hipt i noen deler av Oslo (eller ellers). Men at det er kjempeforskjell på påkledning på øst- og vestkanten, det kan jeg skrive under på. Jeg føler meg virkelig på en annen planet når jeg rusler på Frogner, for eksempel, eller bare bortover Bygdøy Allé, for den del - folk ser helt annerledes ut enn rundt Tøyen, der jeg bor. (Og det er ikke bare det at alle er blonde og nesten ingen har hijab eller niqab, altså.
|
|
|
#6 |
|
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#7 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Ja, sånne blå hvite klær. Hvit polo, blå skjorte og sportsgenser med v-hals. Så på noen slike på Match. Jeg trenger litt vestkantklær til representasjon under Oslo VM, tror jeg. Liker de ikke veldig godt, men greit å ha.
|
|
|
|
#8 |
|
Fortynnet
|
Sv: Jean Paul = østkantstil?Jeg er glad jeg kjøper de plaggene jeg liker uten å bekymre meg nevneverdig for hva slags signaler de forskjellige merkene gir til omverdenen. Jeg har vel et par veldig nøytrale Jean Paul-plagg også tror jeg, de ser ikke spesielle ut på noen måte og jeg føler meg ikke som noen pariakaste når jeg har dem på. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
intro
|
Pøsj da, vi har jo for lengst lært oss, ikke minst her inne, at alle trender starter på vestkanten.
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Da har dere ikke fulgt med i timen. Jeg anbefaler et oppfriskningskurs av Candy og undertegnede i parajumper-tråden.
|
|
|
#11 |
|
intro
|
Hvor starter de nå? På Grønland?
|
|
|
|
#12 |
|
|
Eyh, jeg var først med mitt "næh". :elefanthukommelse: |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Jean Paul = østkantstil?For ca 20 år siden flyttet jeg fra østkant til vestkant i Oslo, midt i ungdomsskoletiden. Da var Jean Paul definitivt et vestkantmerke, sammen med Nevicajakker, cordbukser, seilersko og mange andre merker i maritimt-inspirert stil. Østkantstilen på samme tid var ofte av merkene bikbok, pocoloco, Ball, steinvaska jeans, semskede støvletter eller mephistosko. Det var utrolig hvor store forskjellene var! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Jean Paul = østkantstil?Da jeg gikk på Oslo handelsgym i sin tid var Jean Paul definitivt et vestkantmerke, som hadde egen butikk på Aker brygge. I dag er det bare avleggs. Det har aldri vært særlig poppis på østkanten.
|
|
|
#15 |
|
I mål
|
Nå ble jeg nesten litt stolt over meg selv fordi Tallulah sa omtrent det samme som meg, for hun er jo faktisk litt orientert i hva som er in og slikt! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
liksom sporty
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
![]() ![]() |
Avleggs? Seriøst? Jobber på beste østkant, og har masse spørsmål etter det.
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jean Paul = østkantstil?Har ikke noen formening om en spesiell østkant eller vestkantstil. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Jean Paul = østkantstil?Mannen har to brødre med familier som er veldig opptatt av JP. Det er status for de. De bor forøvrig ikke i Oslo, men nord for Oslo. |
|
|
|
![]() |
|
|