Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan jeg gå med pelsen min nå?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-10, 23:03   #1
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Jeg ville sikkert bare trodd/håpet den var fake, og ville ikke sett spesielt stygt på deg.

Gammel 17-12-10, 23:05   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå googlet jeg ozelot fur coat for å finne et passende bilde og jeez, den er verdt endel!
Jeg kjøpte den på loppis for 800, og spiste nudler en hel måned fordi jeg egentlig var fattig student.

Den var FIN! Nå føler jeg meg passelig politisk ukorrekt her jeg sitter og beundrer pelser Hvordan er den å ta på? Er den glatt eller litt ru. Jeg lurer på om den andre pelsen vår er en sånn.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 23:09   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Den var FIN! Nå føler jeg meg passelig politisk ukorrekt her jeg sitter og beundrer pelser Hvordan er den å ta på? Er den glatt eller litt ru. Jeg lurer på om den andre pelsen vår er en sånn.

Den er virkelig nydelig. Den er veldig glatt og myk, som en kattunge omtrent. (og det var HVERTFALL politisk ukorrekt. )

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 00:06   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå googlet jeg ozelot fur coat for å finne et passende bilde og jeez, den er verdt endel!
Jeg kjøpte den på loppis for 800, og spiste nudler en hel måned fordi jeg egentlig var fattig student.

Den så jo helt fantastisk kul ut! Tenker du ser veldig stilig ut i en slik. Virkelig verdt en måneds feilernæring

Jeg synes også det er ganske stor forskjell på vintage/arvet pels og det å kjøpe en ny pelskåpe av oppdrettsdyr i dag. Jeg har ingen problemer med vintage og eier selv en stor minkhatt som er fra oldtiden.

Gammel 17-12-10, 23:02   #5
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Så bra noen er enig i at det er forskjell på arvegods og nykjøp.

Det er nok mink. Det er bilde av en mink der det står produsenten. (Toronto Furs, og butikken, K. Bouyotopoules, Greece) Og når jeg googler det får jeg opp andre minkpelser.

Tre stk!
Gammel 17-12-10, 23:52   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker 2 russiske pelsluer jeg har, har ikke fått noen kommentarer.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 18:43   #7
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

I dag tok jeg på den prikkete pelsen igjen, og den er glatt, men ikke så glatt som minkpelsen. Så det er nok et annet dyr. Men den er ganske lik den Ozelotpelsen.

Det blir til at jeg bruker pelsen i kveld, er straks på vei ut dørene.

Tre stk!
Gammel 18-12-10, 18:47   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skal være såpass ærlig å mene at jeg faktisk ikke ville gått i en arvet pels heller. Det handler om prinsippet i det, og pels er engang pels. Dyr har faktisk blitt slaktet unødig for at den jakken skal bli til uansett hvor gammel den er. Man spiste vel neppe mink og oter for 80 år siden heller? Så jeg hadde nok sett på deg og tenkt at du er passe idiot som ifører deg pels, og så ruslet videre.

Gammel 18-12-10, 18:51   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så polistisk ukorrekt at jeg ønsker meg pels. Så jeg sjekker alltid brukthandlere og Fretex om det er noe passend efor meg. Dessverre ser det ut for at det kun er lave og kortarmede damer som har brukt pels. *lang og langarmet*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 19:00   #10
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg er så polistisk ukorrekt at jeg ønsker meg pels. Så jeg sjekker alltid brukthandlere og Fretex om det er noe passend efor meg. Dessverre ser det ut for at det kun er lave og kortarmede damer som har brukt pels. *lang og langarmet*

Ja det er virkelig sant. Min mor har tre stk etter sine tanter, og jeg har prøvd de på, de et veldig korte i armen. Men denne ene jeg har går på meg, og det er nok fordi min oldefar kjøpte den til min mormor, som var 1.75 lang ca.

Tre stk!
Gammel 18-12-10, 18:59   #11
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg skal være såpass ærlig å mene at jeg faktisk ikke ville gått i en arvet pels heller. Det handler om prinsippet i det, og pels er engang pels. Dyr har faktisk blitt slaktet unødig for at den jakken skal bli til uansett hvor gammel den er. Man spiste vel neppe mink og oter for 80 år siden heller? Så jeg hadde nok sett på deg og tenkt at du er passe idiot som ifører deg pels, og så ruslet videre.

Hvis man kun skal slakte dyr for å spise er det mye unødig slakting som har blitt gjort igjennom tidene. Mange plasser har pels vært nødvendig vinterbekledning uten at kjøttet er blitt brukt til mat.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 18:48   #12
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Det er greit D'arcy, så lenge du ikke hiver blod på meg. Jeg skjønner deg i prinsippet, og jeg ville ikke anskaffet meg en pels. Men nå er det en gang sånn, at jeg har den.

Tre stk!
Gammel 18-12-10, 19:01   #13
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Det er jo også litt dobbeltmoralsk at det kun er pels som får på pukkelen. Hva med skinn og dun. Mange gjess blir ribbet levende.

Tre stk!
Gammel 18-12-10, 19:10   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er lei meg for at svigermor donerte den lange fine minkkåpa si til min svogers samboer. Jeg ville gjerne brukt den, men ikke kjøpt en ny, like lite som jeg ville kjøpt en dunjakke eller dunkåpe, med mindre jeg var sikker på at fuglene ikke hadde blitt ribbet levende.

Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 20:19   #15
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Huskatter må det være, eller tror jeg den katta var stor.

Gammel 18-12-10, 20:23   #16
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Hvis man kun skal slakte dyr for å spise er det mye unødig slakting som har blitt gjort igjennom tidene. Mange plasser har pels vært nødvendig vinterbekledning uten at kjøttet er blitt brukt til mat.

Nå er det vel en grov overdrivelse at pels er en nødvendig vinterbekledning i Norge. Det er et "luksusplagg". Enkel og greit.

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Det er jo også litt dobbeltmoralsk at det kun er pels som får på pukkelen. Hva med skinn og dun. Mange gjess blir ribbet levende.

Two wrongs don't make one right. Det er da ingen som har påstått at det er greit å ribbe gjess for en jakke eller dyne. Og det gjør da ikke pels mer stuerent av den grunn. Folk må gjerne gå i hva man vil, jeg synes bare det er en smule dobbeltmoralsk og sitte å peke på hvor forferdelig pelsindustrien er, mens man har en pelskåpe i skapet - uansett hvor mye den er arvet. Det handler for meg om å vise standpunkt. Hadde jeg arvet en pels, så hadde jeg takket nei! Jeg ville aldri i livet vist meg offentlig i pels, ikke på vilkår. Men det er meg!

Gammel 18-12-10, 22:15   #17
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Nå er det vel en grov overdrivelse at pels er en nødvendig vinterbekledning i Norge. Det er et "luksusplagg". Enkel og greit.

Two wrongs don't make one right. Det er da ingen som har påstått at det er greit å ribbe gjess for en jakke eller dyne. Og det gjør da ikke pels mer stuerent av den grunn. Folk må gjerne gå i hva man vil, jeg synes bare det er en smule dobbeltmoralsk og sitte å peke på hvor forferdelig pelsindustrien er, mens man har en pelskåpe i skapet - uansett hvor mye den er arvet. Det handler for meg om å vise standpunkt. Hadde jeg arvet en pels, så hadde jeg takket nei! Jeg ville aldri i livet vist meg offentlig i pels, ikke på vilkår. Men det er meg!

Det er meg også. Absolutt helt enig.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 23:12   #18
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Standard

Nå er det vel en grov overdrivelse at pels er en nødvendig vinterbekledning i Norge. Det er et "luksusplagg". Enkel og greit. ...

Per i dag er det et luksusplagg og ikke en nødvendig vinterbekledning i Norge, men mange har overlevd på jakt og fangst opp gjennom tidene. Som regel har de brukt dyr som også gir mat, men det har også vært vanlig å bare benytte skinnet til klær.

Gammel 19-12-10, 00:24   #19
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

dyret har vel vært dødt lenge. Gå med jakka du

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 08:18   #20
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en dønn lekker lang pelskåpe hengende et sted. De minkene som er slaktet for at studio Olesen skulle sy og selge den kåpen til min svigermor, som senere ga den videre til meg, de minkene er like døde uansett om jeg lar være å bruke kåpen i fremtiden.
Jeg vet jo det, likevel går jeg ikke med den. Jeg klarer ikke å bli kvitt tanken på at jeg ikler meg døde dyr, og det er ikke en særlig ok tanke. Kattene mine liker forresten å ligge på kåpen, kanskje de skal få ha den som underlag i kurven sin?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.