Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er jeg snobbete?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-10, 23:06   #21
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg snobbete?

Til andre mindre høytidelige anledninger synes jeg det kan være fint med hel, pen dongeri med en skjorte og evt. en jakke til store og små menn. Men altså ikke julaften.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:07   #22
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sier som Safran: Dongeri er ikke festklær.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:08   #23
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg vet ikke... Selv om dongeri kan være så mangt, har det et opprinnelig et arbeidsantrekk-preg. Husk Brad Pitt da han jobbet på det derre bilverkstedet. Skjorte hadde han ikke råd til, men dongeri skulle han ha.

Gammel 21-12-10, 23:09   #24
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dongeri er ikke festklær. *snobb*

Da er nok jeg en snobb også...

Gammel 21-12-10, 23:09   #25
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Sier som Safran: Dongeri er ikke festklær.

Samme her. *gammeldags kanskje..?*

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:12   #26
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hver får vel bestemme selv i sin famillie? Hos oss er en pen dongeribukse helt ok antrekk til julaften.
Dog er det vel kanskje greit å spesifisere klærne litt mer om det er noe spesielt man ønsker seg. Pentøy er som du sikkert har forstått ikke nødvendigvis det samme i alle familier.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:14   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er to poenger her. Kan man i det hele tatt pynte seg med dongeri, og hvor pyntet kan man da bli? Og hvor mye pynter man seg på julaften.

For sånne som meg som har julaften som en litt hesblesende dag, er fin dongeri + skjorte og vest helt gangbar mynt for små gutter. Jeg har ikke akkurat på meg gallakjole jeg heller.

Gammel 21-12-10, 23:19   #28
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dongeri er ikke julaftenklær her heller. Og det har heller ikke vært noe ønske fra guttene. Syns ikke det har noe med snobberi å gjøre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:21   #29
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad for at gutta har fått buksene altså. Gutta har bruk for nye klær, de er knalltøffe og vil sikkert bli brukt til de dør. Men, det er dongeri og jeg hadde presisert at gutta trengte penbukser som ikke skulle være dongeri. Så da kjøper jeg penbukser, siden jeg synes julafren krever det. Det er altså ikke noe i veien med gaven, men jeg er snurt på mannen som synes jeg er en snobb. Det er ikke en hedersbetegnelse i hans munn. :furt:

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:23   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Og i min verden er ikke julaften en stivpyntedag, men der er vi forskjellige.

I min verden er julaftensantrekk mørk dress eller smoking og tilsvarende pent for damer, og da utgår dongeri med høye kneløft.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:24   #31
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg synes ikke du er snobbete. Og sorte dongeri synes jeg uansett ikke er fint.

Gammel 21-12-10, 23:24   #32
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

I min verden er julaftensantrekk mørk dress eller smoking og tilsvarende pent for damer, og da utgår dongeri med høye kneløft.

Smoking? Oj, ja, der ser du. Jeg synes jeg er nøye på hva folk har på seg på julaften, men smoking og fotsid kjole synes jeg personlig er litt overkill igjen. Men det er jo stilig, da. Det er det. Men mye mer pyntet enn hva jeg er vant med.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:25   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hos oss er det typisk bukse og skjorte for mannfolka og selekjole/tunika/ullkjole/annenbehageligkjole for damene. Og bukse, skjorte og vest til guttene. Jeg er ikke så glad i dongeri som pynteplagg, derfor har de ikke det, men det kunne fint gått an hos oss.

Gammel 21-12-10, 23:32   #34
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også snobbete. Ikke noe dongeri her i huset til fest, nei.

Gammel 21-12-10, 23:35   #35
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Og nettopp der er familier ulike og har ulike tradisjoner. For meg er julaften en mye slækkere dag enn høytidsdagen som er 1 juledag.

Jeg mente på ingen måte at jeg syntes dette burde være den generelle kleskoden altså. Det var bare som kommentar til Katta, nettopp for å synliggjøre at julaften godt kan være pyntedag også. : presiserer:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:37   #36
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei det er vel vanlig det og ikke spes. snobbete. Dongeri er ikke aktuelt for penbruk her i gården.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:38   #37
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er to poenger her. Kan man i det hele tatt pynte seg med dongeri, og hvor pyntet kan man da bli? Og hvor mye pynter man seg på julaften.

For sånne som meg som har julaften som en litt hesblesende dag, er fin dongeri + skjorte og vest helt gangbar mynt for små gutter. Jeg har ikke akkurat på meg gallakjole jeg heller.

Jeg er enig med deg. En av guttene mine vile ha mørk dongeri og rosa skjorte forrige juleaften og jeg skapte meg ikke vrang av den grunn. Nå er dressbukse (og dressjakke) tydligvis tingen for begge guttene så de blir nok velig pyntet denne julaftenen.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:39   #38
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har slektninger som har bunad som julaftenantrekk. Det utgår hvertfall her.

Gammel 21-12-10, 23:56   #39
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri vært i nærheten av å være snobbete, men dongeri bruker man ikke på festdager. Da stiller hannkjønnene i dress og slips og hunnkjønnene i selskapskjoler og glitrende sko.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:59   #40
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nye, pene dongeribukser med ei tøff skjorte til er godt nok for meg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.