|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
♡
|
Sv: Er jeg snobbete?Til andre mindre høytidelige anledninger synes jeg det kan være fint med hel, pen dongeri med en skjorte og evt. en jakke til store og små menn. Men altså ikke julaften.
|
|
|
#2 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er jeg snobbete?
Jeg er på linje med Hønni her, jeg altså.
|
|
|
|
#3 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Er jeg snobbete?Olabukser er ikke pentøy, det har ingen ting med snobberi å gjøre i mine øyne i allefall. Samtidig husker jeg og diskusjonen rundt 17.maiklær hvor flere mente at ny hettegenser og ny olabukse var ok.
|
|
|
#4 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er jeg snobbete?Man kan godt pynte seg litt ekstra på sånne dager som julaften og 17.mai og la olabuksa få hvile. Mine gutter stiller i dress.
|
|
|
|
#5 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er jeg snobbete?Jeg synes ikke dongeri passer på julaften. Og jeg regner meg ikke som særlig snobbete. :sellinnsikti:
|
|
|
#6 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Er jeg snobbete?Jeg er ikke snobb (tror jeg), men på julaften og andre fest-høytidsdager pynter vi oss ordentlig alle sammen. Olabukse/dongeri går vi med på hverdager.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Jeg går med tights/tunika/kjole på jobb og på butikken. Er det dermed diskvalifisert til pyntebruk?
|
|
|
#8 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Er jeg snobbete?Litt snobbete, men det gjør da ikke noe?
|
|
|
#9 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Er jeg snobbete?Så lenge je ahr et ord med i laget har ikke poden her dogneri på julaften, men jeg gir virkelig bæng i hva andre har på seg. (Jeg stusset dog da en gutt kom i et bryllup i olabukse og hettegenser. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Er jeg snobbete?Jeg liker ikke dongeribukser på julaften, men kan ikke forstå at det har noe med snobberi å gjøre? For meg handler det om tradisjon og koder, vi feirer jul sammen med begge sider av familien og settingen er ganske formell, dongeri passer skrekkelig dårlig inn. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
Sv: Er jeg snobbete?Jeg sa nettopp til mannen at han måtte pakke noe ikke-dongeri til julaften, for han hadde tenkt å ha på seg dongeri og skjorte. For meg er ikke dongeri noe juleantrekk, og jeg reagerer når jeg feirer julen i England og alle pynter seg unntatt svigerinnen min og familien hennes, som kommer i helt vanlige hverdagsklær.
|
|
|
#14 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er jeg snobbete?Jeg vet ikke... Selv om dongeri kan være så mangt, har det et opprinnelig et arbeidsantrekk-preg. Husk Brad Pitt da han jobbet på det derre bilverkstedet. Skjorte hadde han ikke råd til, men dongeri skulle han ha.
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Sv: Er jeg snobbete?Det er to poenger her. Kan man i det hele tatt pynte seg med dongeri, og hvor pyntet kan man da bli? Og hvor mye pynter man seg på julaften.
|
|
|
#16 |
|
♡
|
Sv: Er jeg snobbete?Jeg er glad for at gutta har fått buksene altså. Gutta har bruk for nye klær, de er knalltøffe og vil sikkert bli brukt til de dør. Men, det er dongeri og jeg hadde presisert at gutta trengte penbukser som ikke skulle være dongeri. Så da kjøper jeg penbukser, siden jeg synes julafren krever det. Det er altså ikke noe i veien med gaven, men jeg er snurt på mannen som synes jeg er en snobb. Det er ikke en hedersbetegnelse i hans munn. :furt:
|
|
|
#17 |
|
Tante Sofie
|
Jeg er enig med deg. En av guttene mine vile ha mørk dongeri og rosa skjorte forrige juleaften og jeg skapte meg ikke vrang av den grunn. Nå er dressbukse (og dressjakke) tydligvis tingen for begge guttene så de blir nok velig pyntet denne julaftenen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Textrovert
|
Smoking? Oj, ja, der ser du. Jeg synes jeg er nøye på hva folk har på seg på julaften, men smoking og fotsid kjole synes jeg personlig er litt overkill igjen. Men det er jo stilig, da. Det er det. Men mye mer pyntet enn hva jeg er vant med.
|
![]() |
|
|