|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
♡
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Til andre mindre høytidelige anledninger synes jeg det kan være fint med hel, pen dongeri med en skjorte og evt. en jakke til store og små menn. Men altså ikke julaften.
![]() |
#23 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er jeg snobbete?Jeg vet ikke... Selv om dongeri kan være så mangt, har det et opprinnelig et arbeidsantrekk-preg. Husk Brad Pitt da han jobbet på det derre bilverkstedet. Skjorte hadde han ikke råd til, men dongeri skulle han ha.
![]() |
#26 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Hver får vel bestemme selv i sin famillie? Hos oss er en pen dongeribukse helt ok antrekk til julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
maler
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Det er to poenger her. Kan man i det hele tatt pynte seg med dongeri, og hvor pyntet kan man da bli? Og hvor mye pynter man seg på julaften.
![]() |
#29 |
♡
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Jeg er glad for at gutta har fått buksene altså. Gutta har bruk for nye klær, de er knalltøffe og vil sikkert bli brukt til de dør. Men, det er dongeri og jeg hadde presisert at gutta trengte penbukser som ikke skulle være dongeri. Så da kjøper jeg penbukser, siden jeg synes julafren krever det. Det er altså ikke noe i veien med gaven, men jeg er snurt på mannen som synes jeg er en snobb. Det er ikke en hedersbetegnelse i hans munn. :furt:
![]() |
#31 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Nei, jeg synes ikke du er snobbete. Og sorte dongeri synes jeg uansett ikke er fint.
![]() |
![]() |
#32 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?
Smoking? Oj, ja, der ser du. Jeg synes jeg er nøye på hva folk har på seg på julaften, men smoking og fotsid kjole synes jeg personlig er litt overkill igjen. Men det er jo stilig, da. Det er det. Men mye mer pyntet enn hva jeg er vant med.
![]() |
#33 |
maler
|
![]() |
#34 |
Epikur
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Jeg er også snobbete. Ikke noe dongeri her i huset til fest, nei.
![]() |
#35 |
Bedreviter
|
Jeg mente på ingen måte at jeg syntes dette burde være den generelle kleskoden altså. Det var bare som kommentar til Katta, nettopp for å synliggjøre at julaften godt kan være pyntedag også. : presiserer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er jeg snobbete?Nei det er vel vanlig det og ikke spes. snobbete. Dongeri er ikke aktuelt for penbruk her i gården. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Tante Sofie
|
Jeg er enig med deg. En av guttene mine vile ha mørk dongeri og rosa skjorte forrige juleaften og jeg skapte meg ikke vrang av den grunn. Nå er dressbukse (og dressjakke) tydligvis tingen for begge guttene så de blir nok velig pyntet denne julaftenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Er jeg snobbete?Vi har slektninger som har bunad som julaftenantrekk. Det utgår hvertfall her.
![]() |
![]() |
#39 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er jeg snobbete?Jeg har aldri vært i nærheten av å være snobbete, men dongeri bruker man ikke på festdager. Da stiller hannkjønnene i dress og slips og hunnkjønnene i selskapskjoler og glitrende sko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Er jeg snobbete?Nye, pene dongeribukser med ei tøff skjorte til er godt nok for meg.
![]() |
|
|