|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Lillesøster skal snus!Jeg tror det kan være samme type sete som vi hadde. Der trakk acta graco tilbake muligheten til å snu setet, fordi de ikke ønsket å promotere å snu barna for tidlig. De har derfor fjernet festeinfoen for fremovervent fra de nyeste utgavene av bruksanvisningen. En annen ting, om setet er brukt til alle tre barna bør det vel snart byttes ut på grunn av alder og slitasje?
|
|
|
#2 |
|
En Som Trener
|
Sv: Lillesøster skal snus!
De har hatt hvert sitt sete altså, for den ene har ikke vokst ut av setet før nestemann skulle ha det.
|
|
|
#3 |
|
En Som Trener
|
Sv: Lillesøster skal snus!Jeg fant forøvrig bruksanvisningen som hører til stolen og der er det kun en mulighet for framovervendt og den gjelder fra 15-25 kg og kun med bilens trepunktssele.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Lillesøster skal snus!Ah, I see. Barnet hadde cosmic, og på det trakk de tilbake muligheten til å snu det. Men han er jo seks, så det må ha skjedd før dere kjøpte deres? Kanskje det var med bilens egne seler, det er såpass lenge siden, at jeg ikke husker ordentlig.
|
|
|
#5 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lillesøster skal snus!Jeg ville aldri brukt det sete som beltestol. Som mange sier så er det lovlig, det er og fult mulig. Men det er ikke bra. Kjøp heller en god beltestol om du absolutt må snu henne. De er ikke så dyre og brukes til 36kg så hun har den ut bilsikkringsperioden. Vi har Britax Kid til de få gangene vi MÅ ha han fremover. (mini morris 1970 modell. Jeg har prøvd å få TWE inni bakovervendt men måtte gi meg) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lillesøster skal snus!Dette har jeg også lest Tjorven. Derfor så flyttet vi junior over i en Britax beltestol. Veldig god sidestøtte og han sitter veldig bra i stolen. Han blir tre i april, men er ca 18 kg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lillesøster skal snus!Btw... ungene kan krangle like mye enten de sitter ene eller andre veien *erfart*
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Lillesøster skal snus!Hvis problemet koker ned til beinplassen, finnes det bakoverstoler som gir bedre beinplass enn gracoen. All annen krangling tror jeg du må påregne at fortsetter også etter snuingen. Skal du først snu, kjøp en beltestol. Den trenger du etterhvert uansett og er mye greiere å bruke fremover enn en cosmic.
|
|
|
#11 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lillesøster skal snus!Jeg er "dårlig mor", og har snudd frk som ikke er fylt 3 enda. Hovedgrunnen var at det ikke var benplass lenger, og ungen protesterte vilt!! Nå er stemningen under bilturene mye bedre! Har også en acta graco, men den er snart forliten virker det som. Bruker stolens seler på gracoen. Viste ikke at denne kan festes med bilens seler? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Øyboer
Sv: Lillesøster skal snus!Vi sliter litt med beinplass i ene bilen vår for tiden. Tror jeg skal bytte om på setene. Siden Zento og TWE bygger på forskjellige måter. Hadde håpet på 1år til bakovervendt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
...
Sv: Lillesøster skal snus!Bilsikring er jo egentlig styrt av alder. Kroppen(skjellettet) vokser/modnes i henhold til alder mer enn kilo. At utstyret må ha vektgrenser er jo ganske naturlig.
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Lillesøster skal snus!Takk. Dette er det første eksakte svaret jeg har sett på spørsmålet mitt. Jeg googlet bare norske sider, og der var det ingen konkrete svar.
|
|
|
|
#17 |
|
...
Sv: Lillesøster skal snus!NTF er tryggere å forholde seg til når det gjelder sikring av barn i bil enn TT. TT ser til NTF i Sverige på det meste. Svenskene er jo de som har drevet denne utviklingen lengst.
|
|
|
#18 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Lillesøster skal snus!Mine to sparker og slår hverandre i bilen også, og de sitter begge samme vei.
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16. Sist redigert av Lykketrollet : 29-12-10 kl 22:28. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Lillesøster skal snus!Å ha lillesøster bakovervendt i baksetet på høyre side av bilen synes jeg også sperrer veldig for utsikten noen ganger. :avsporer: |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Lillesøster skal snus!
Det er lov, men ikke anbefalt.
|