Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilke bøker har du lest mer enn en gang?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 21:27   #1
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alle Austens romaner har jeg lest minst to ganger. Minst. P&P er vel oppe i 5 eller 6... Ellers er jeg tilhenger av å rekke over så mye som mulig, så gjenlesing blir sjelden prioritert.

Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:33   #2
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må låne Isfolkserien snart, så jeg får lest den..igjen.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:55   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sagaen om isfolket serien har jeg lest 5 ganger og er på siste boken nå altså min 6 gang, Heksemesteren serien lest 3 ganger, Margit Søderholm sine serier om Hellestadfolket lest 4 ganger, Anne Holt sine bøker lest ørten ganger, og mange andre jeg ikke husker i farten nå.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 23:10   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En hel haug med barne- og ungdomsbøker. Ingen nevnt, ingen glemt, men jeg leser mange av de gamle bøkene mine enda.

Ellers er det svært få jeg har lest mer enn en gang. Eneste jeg kommer på er "Dinas bok", "Beatles", "Bly" og "Hvite niggere".

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 09:12   #5
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det så mange nye bøker jeg vil lese at det er år siden jeg leste noen flere ganger. De jeg har lest flest ganger er Pappillon, Dinas Bok, Beatler, Men tankene mine får du aldri...

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 11:01   #6
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er ikke mange bøker jeg har lest flere ganger, jeg kan faktisk ikke komme på noen. Annet enn barnebøker da.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 11:12   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å hente fram en bok som jeg ikke har lest på flere år, er liksom som å treffe en kjær gammel venn igjen. Det husket jeg, det hadde jeg glemt... Anbefales!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 00:58   #8
teia
Pirkete

teia sin avatar

teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Jeg har lest mange bøker flere ganger, noen ganger har jeg ikke oppdaget at jeg har lest den før et stykke uti ... Jeg leser litt for fort, så opplevelsen blir noen ganger begrenset til den tiden jeg faktisk leser dem.

Den eneste jeg leser med jevne mellomrom, er Ringenes Herre. Den har jeg sikkert lest 15 ganger.

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 23:52   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker har du lest mer enn en gang?

Foruten barnebøker som jeg har lest i filler kan jeg nevne diverse Falkberget, særlig "Christianus Sextus", men også "Nattens brød" -den skrev jeg særoppgave om på gymnaset, "Den fjerde nattevakt" og "Eli Sjursdotter" :dilla:

Ellers:

"En bønn for Owen Meany" av John Irwing
Diverse Saabye Christensen (tror "Beatles" og "Herman" er de jeg har lest flest ganger)
"Parfymen" av Süskind
"Ringenes Herre" (+ "Hobbiten")
"Hitchhikers guide to the Galaxy" av Douglas Adams
"Forbrytelse og Straff"
Noen av Harry Potter-bøkene har jeg lest et par ganger
"Åndenes hus" av Allende
"Bill.mrk 2469" av Erlend Loe

Hver jul leser jeg "Alle tiders julespill" av Barbara Robinson. Det er riktignok en barnebok, men jeg nevner den likevel siden jeg har lest den så mange ganger i voksen alder også. Er så mange gullkorn der! Jeg humrer like godt hver gang.

Det er sikkert mange flere, men nå er jeg trøtt og hjernen jobber litt langsomt.

Gammel 30-09-06, 18:19   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boken jeg har lest desidert flest ganger er Lillelord av Johan Borgen.

Gammel 01-10-06, 23:22   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er skjelden jeg leser bøker flere ganger (eller ser filmer flere ganger). Har jeg lest den, så har jeg lest den liksom. Men en bok har jeg lest tre ganger, og det er Alkymisten av Paulo Coelho. Ser ikke bort ifra at jeg kommer til å lese den igjen senere også (det har gått noen år mellom hver gang). Det er ikke bare en historie, men mye filosofi i den også, og jeg oppdager noe nytt hver gang.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.