|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: 365 egenmeldingsdager i året?Uansett hvilken ordning som praktiseres så vil det finnes de som utnytter systemet, så spørsmålet blir vel heller om man skal la denne gruppen ødelegge for et tiltak som kan få sykefraværet ned? Jeg har ikke satt meg godt nok inn i dette forslaget om 1 år med egenmelding, så akkurat det kan jeg ikke uttale meg om.
|
|
|
|
#2 |
|
Fjellpiper
|
Sv: 365 egenmeldingsdager i året?
Sist redigert av Heilo : 14-01-11 kl 00:08. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: 365 egenmeldingsdager i året?Du vet, ****. Du er rimelig åpen på hva du jobber med, og i hvilket firma. Det er ikke spesielt vanskelig å finne ut av hvem du er, og når du går ut på Det Åpne Internettet og proklamerer at du er verneombud og har vært tilstede i medarbeidersamtaler hvor akkurat dette har vært tema, og at juks har blitt innrømmet et cetera et cetera - tja, er du nå helt sikker på at du er et veldig intelligent verneombud akkurat nå? Sist redigert av HP : 20-01-11 kl 13:02. Årsak: Fjernet navn |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har et godt poeng og derfor skal jeg slette innleggene.
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin." Sist redigert av HP : 20-01-11 kl 13:02. Årsak: Fjernet navn fra sitat |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fjellpiper
|
Hvordan vet du at det er sånn det er? Har de sagt det selv eller er det din vurdering at de ikke er syke? Kan det hende at de sliter med ting som de ikke nødvendigvis ønsker å si offentlig og derfor gir inntrykk av at de ikke er så veldig syke? Sist redigert av HP : 20-01-11 kl 13:00. Årsak: Fjernet navn fra sitat |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det er ganske vanlig, ja, det er mitt inntrykk også. Sist redigert av HP : 20-01-11 kl 13:00. Årsak: Fjernet navn fra sitat |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Jeg er ikke fremmed for tankene dine (overhodet ikke...), men siden min erfaring er at sykemeldingsordningen i dag ikke egentlig fungerer veldig annerledes enn en "egenmeldingsordning", ønsker jeg en ordning hvor arbeidsgiver i større grad kan få delta i å få folk tilbake i jobb. Slik det er nå blir vi ofte stilt helt på sidelinjen når det gjelder å delta i jobben med å få sykmeldte tilbake, til tross for at alle peker på OSS når det gjelder stort fravær!
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av HP : 20-01-11 kl 13:00. Årsak: Fjernet navn fra sitat |
|
|
|
|
|
#10 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
Synest også dette forslaget er en gavepakke til skulkerne.Har flere kollegaer som ville vært enda mere borte fra jobb enn de er i dag. (Jobber i IA-bedrift) Irriterende for oss som blir igjen og vet at de er "skulkesyke" samt at lønnsutgiftene til bedriften jo også går opp.
Sist redigert av HP : 20-01-11 kl 13:00. Årsak: Fjernet navn fra sitat |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fjellpiper
|
Igjen, hvordan vet dere det? Sier folk rett ut at de er "skulkesyke"? Jeg opplever at folk rundt meg har høy terskel for å si at de er syke, og har aldri mistenkt noen for å lyge på seg en sykedag for å ha fritid. Derimot har jeg selv blitt oppfordret av sjef til å ta meg en dag med egenmelding når jeg har vært veldig sliten og nedkjørt etter lang tids press privat og i jobb. Er man "skulkesyk" hvis man ikke er sylte forkjølet eller har feber? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
Noen sier nærmest at de skulker ja. Er de samme som alltid f.eks er syke på mandag hvis de har jobbet helgen. Er ikke alle som har høy terskel for å si de er syke desverre. Vet ikke om det er litt avhengig av hvilke yrke en jobber i, men kan nesten virke som noen yrker har større andel av ansatte med lav arbeidsmoral.
|
|
|
|
#13 |
|
Permakulturell
|
Men hvorfor skal de få som misbruker ødelegge for en ordning som ser ut til å fungere for de mange? Se artikkel om Mandal her.
"Dersom du sliter med egen julestemning, så prøv å nyte synet av andres. Hvem vet, kanskje det hjelper på din også?" Live Nelvik Sist redigert av HP : 20-01-11 kl 13:01. Årsak: Fjernet navn fra sitat |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Men vil man skulke, så skulker man vel uansett? Det er jo ikke så vanskelig å få en sykemelding, det står jo stadig i media om leger som er "redde" for å si nei. Og min fastlege er visstnok slepphendt med sykemeldingene, jeg har aldri hverken fått eller bedt om, men jeg vet om mange som ikke er så syke som har fått melding av han. |
|
|
|
![]() |
|
|