Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Veien vår

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 21:25   #21
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Veien vår

Savner Vestlandet

Gammel 05-01-11, 21:29   #22
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Lykke til! Tror jeg hadde meldt meg ut av samfunnet for en stund. Faktisk helt til det var mulig å kjøre bil eller gå der uten fare for helsa. yse:

Hehe Det går helt fint å kjøre! Verre å gå.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 21:35   #23
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Måtte tenke på Atle Antonsens intervju med L.S. Christensen nå.

Gammel 05-01-11, 21:43   #24
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Ai!

Gammel 05-01-11, 21:49   #25
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Piggsko er gull verdt på slike dager.

Hilsen en som altfor ofte bukserer både hund og barnevogn på liknende føreforhold. For en måneds tid siden seilte jeg ganske mange meter bakover med bil og piggfrie dekk på sånt føre, og nå har vi fått piggdekk på bilen.

Gammel 05-01-11, 21:55   #26
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Auda! Det føret der såg i grunnen ganske kjent ut. Jeg er bare glad det er flate bakker og ingen dype grøfter der jeg kjører. Da får det ikke så veldige konsekvenser hvis uhellet er ute.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 22:01   #27
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

woooiiiiiiiiii!!!!

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 22:05   #28
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Brodder er egentlig for pyser. Det handler om å gli kontrollert!

Tre stk!
Gammel 05-01-11, 22:21   #29
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan . Jeg har 150 meter slak, gammel nedoverbakke, som ikke brøytes fordi det er for smalt mellom steinmurene. De fleste kommuner setter ut gratis strøsand til private. Hos oss pleier den å stå på "gjenbruksstasjonen", der man leverer glass, metall og ting til Fretex. Jeg brukte to timer på å hente sand og strø i kveld, men nå skulle innkjørselen være trygg.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 22:24   #30
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Hmm, må undersøke dette med gratis strøsand. Nå har mannen saltet, han har troen på salt. Jeg er uenig, men har ikke undersøkt hva som er best.

Tre stk!
Gammel 05-01-11, 22:59   #31
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har hørt at det er smart å blande salt og sand. Saltet smelter isen, og så fryser (forhåpentligvis) sanden fast når det blir kaldere.

Gammel 05-01-11, 23:01   #32
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Kommunesanden her inneholder litt salt faktisk.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:41   #33
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Brodder er egentlig for pyser. Det handler om å gli kontrollert!

Interessant. Kan du lære meg hvordan man - kontrollert, mind you! - glir oppover bakker? Vedtar å oppheve friksjonen, kanskje?

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:49   #34
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Interessant. Kan du lære meg hvordan man - kontrollert, mind you! - glir oppover bakker? Vedtar å oppheve friksjonen, kanskje?

Første bud er å ha ganske gode sko. Og så, må du gå sakte. Eller i veikanten.

Jeg var så heldig å få brodder i bursdagsgave i dag da, så jeg er visst ute av "gli kontrollert" klubben.

Tre stk!
Gammel 06-01-11, 22:00   #35
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Horisontal skøytebane.

Dere kan salte den ene siden og strø den andre.

Gammel 06-01-11, 22:04   #36
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ohoi, så festlig!

Me sliter litt med is her og, men ikkje i den grad. Den verste plassen er faktisk i barnehagen, og der har dei spandert på seg heile 10 cm brei stripe med sand frå porten og ned til avdelingen. Greit å møte slikt på mandags morgen, men når dei ikkje har klart å gjera noko med det pr idag, kjenner eg at det ulmer litt i meg. Ekstremt glad eg ikkje er gravid og skal hente i barnehagen, for å lista seg ned der med stor mage hadde ikkje eg turt i alle fall.
Salt har dei tydeligvis ikkje høyrt om.

Gammel 06-01-11, 22:11   #37
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Den verste plassen er faktisk i barnehagen, og der har dei spandert på seg heile 10 cm brei stripe med sand frå porten og ned til avdelingen. Greit å møte slikt på mandags morgen, men når dei ikkje har klart å gjera noko med det pr idag, kjenner eg at det ulmer litt i meg.

Det er nok gjennomtenkt. For at ungene skal få leke og lære mest mulig. Hvordan man kan gli oppover bakker, for eksempel. Kan jo ikke gli på sand, må vite.

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Salt har dei tydeligvis ikkje høyrt om.

Akkurat det syns jeg flere skulle - eh, ikke ha hørt om. Det er en ukultur med å salte straks det kommer snø. Det fører til håpløs snøslaps som fester seg overalt, ødelegger alt fottøy og alle grøftekanter og gjør ikke gatene snøfrie. Brøyte veiene og bruke gravemaskin. FØR det blir is. Det er mitt tips.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 22:19   #38
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Og til dere som disser piggfrie dekk så viste faktisk årets test i Naf bladet at når dekkene var slitt 3mm så var dem piggfrie dekkene like bra som med pigg....

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 22:58   #39
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Og til dere som disser piggfrie dekk så viste faktisk årets test i Naf bladet at når dekkene var slitt 3mm så var dem piggfrie dekkene like bra som med pigg....

Vi har en med og en uten pigg.

Den med pigg kunne kjøre sakte opp denne bakken. Yaris.
Den uten pigg måtte ta skikkelig fart og gled likevel. Touran.

Etter to vintre med piggdekk har jeg erfart at i snøvær er ikke piggdekkene bedre enn andre. På is og glatt føre gir de suverent veigrep.

Tre stk!
Gammel 07-01-11, 08:43   #40
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det er nok gjennomtenkt. For at ungene skal få leke og lære mest mulig. Hvordan man kan gli oppover bakker, for eksempel. Kan jo ikke gli på sand, må vite.

Akkurat det syns jeg flere skulle - eh, ikke ha hørt om. Det er en ukultur med å salte straks det kommer snø. Det fører til håpløs snøslaps som fester seg overalt, ødelegger alt fottøy og alle grøftekanter og gjør ikke gatene snøfrie. Brøyte veiene og bruke gravemaskin. FØR det blir is. Det er mitt tips.

Ikkje noko problem for ungane, for dei får nemlig ikkje vera ute. Dei påstår der er for mykje is til at til og med dei eldste får gå ut.
Eg meiner også at ein skal begrensa saltet, men det går ann å bruka hovudet ein smule. Her er det snakk om ein bakke alle må GÅ ned for å komma inn i barnehagen, og her går det gravide og foreldre med små barn i armane. DÅ burde dei hatt litt salt i sanden ja, for eg har sjølv tørka blod og tårer på jentungen etter å ha falt i den bakken. Og det skjer kvart einaste år.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.