|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må brødene i langpanna ligge tett?Og hvor lenge elter du?
![]() |
#22 |
I farta!!
|
![]() Sv: Må brødene i langpanna ligge tett?
Jeg tar vann oppi eltebollen, så olje, så endel av melet (havrebrød), 2 pk gjær og salt. Elter litt og fyller på med grovbakst og annet mel til det blir passe. Lar den gå en stund på ganske løs deig før jeg fyller på siste rest av mel.
![]() |
#24 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Må brødene i langpanna ligge tett?Takk, Zipp. Nå skal jeg pakke flatbrødene mine i poser og smyge meg inntil min mann.
![]() |
#25 |
I farta!!
|
Bare hyggelig
![]() |
#26 |
Aquarist
![]() ![]() ![]() |
Jeg syns også brødene blir finere etter at jeg begynte med eltemaskin og arbeider deigen skikkelig godt. En 10-15 minutter som du sier |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Tante Sofie
|
Hun skal ikke sove, hun skal entre en arena hvor hun lykkes bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Må brødene i langpanna ligge tett?Mannen fikk boka "om mel og menn" i gave for noen år siden. Hos noen andre enn meg. Etter det har han stått for brødbakingen her i huset. Jeg aner ikke hvordan han gjør det, men han disker opp med lekre, perfekt hevede brød flere ganger i uka. Grove og fine. Med pesto, chilli, hvitløk.. Jeg vet at han pleier ha de inne ti minutter på høyere temperatur før han skrur den ned litt. Kan høre om han har noen spesiell oppskrift han følger snippa. Han har i allefall lært det fra scratch ved å lese i den boka. Den forklarer visstnok brødbaking på et vitenskapelig nivå |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Den forrige eltemaskinenmin tok 15 min. Det nye tar 5. Det er forskjell på merkene.
![]() |
#31 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Må brødene i langpanna ligge tett?Her var det mange fine tips. Vi er flere i denne frustrasjonen. Ferdigbrød smaker pjuk, brødene i brødbakemaskinen vi har smaker gjær. Har endt opp å lkjøpe hos baker - next best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Matentusiast
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
![]() Sv: Må brødene i langpanna ligge tett?Får komme med et tips når det gjelder brødbaking.
![]() |
#33 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må brødene i langpanna ligge tett?Du er søt du Myrsnipa - jeg beundrer ditt mot. Du er garantert en helt suveren husmor! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Pen. Så det så.
Uff, nei. Jeg er elendig. Har vaskehjelp og vet ikke alltid engang hvor støvsugeren er...
![]() |
#35 |
Borte
|
![]() Sv: Må brødene i langpanna ligge tett?Brødene, ja. Ikke brødrene.
![]() |
|
|