|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utrolig mye man sparer på å bake brød?!
Hvem selger? Og hvor stort blir brødet? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
![]() |
Javisst, det går helt fint hvis du har varmluftsovn. 200 grader i en time, så er det gjort |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Opp og fram, - framover
Sv: Utrolig mye man sparer på å bake brød?!Da skal jeg prøve 6 brød. Må bare gå til innkjøp av 3 brødformer til.. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
IKEA-brødformene er faktisk veldig bra!
|
|
|
#5 |
|
nju nja njo
|
Sv: Utrolig mye man sparer på å bake brød?!Wix: Søk på Mims hellebrød. Det er kjempegodt og man slipper å kna seg til blods om man ikke er eier av kjøkkenmaskin.
|
|
|
#6 |
|
Skal rømme
|
Denne har jeg prøvd, den ble flat og vond.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Sv: Utrolig mye man sparer på å bake brød?!Må jo ikke på butikken hver da for å kjøpe brød? Handler og fryser ned!
|
|
|
#8 |
|
Sånn passe sane
|
Problemet mitt er nok snarere at når jeg er i butikken så er det ingen brød som frister og alle er altfor dyre (
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sånn passe sane
|
Jo, kan vi ikke lage en opphetet diskusjon om å bake brød vs. å kjøpe brød?
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
Sv: Utrolig mye man sparer på å bake brød?!Årsaken til at jeg har unngått å bake brød, er at jeg eeeelsker hjembakt brød og spiser alfor mye av det, mens ungene ikke er spesielt glad i det. De vil helst ha Frist Price-kneipp.
|
|
|
#12 |
|
Fortynnet
|
Sv: Utrolig mye man sparer på å bake brød?!Ja, niåringen min sukket tungt da han ble hentet tidlig på SFO forrige fredag: "Å nei, jeg som hadde GLEDET meg til å spise kneipp!" |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utrolig mye man sparer på å bake brød?!Baker innimellom, men i det siste har ikke tiden strukket til.
|
|
|
|
#15 |
|
trenger lading
|
Sv: Utrolig mye man sparer på å bake brød?!hender jeg baker 6 brød og det går fint. Varmluft og skrur ned ca 20 grader, altså 180 i stedet for 200. Funker fint det.
|
|
|
|
#16 |
|
Epikur
|
Sv: Utrolig mye man sparer på å bake brød?!Jeg baker helst selv, og baker grove brød i brødform som jeg skjærer med skarp kniv i tynne skiver uten smuling. Jeg baker to brød i to ganger i uken og det holder ganske greit for oss.
|
|
|
#17 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utrolig mye man sparer på å bake brød?!Vi baker også brød. Ca 1 gang i uka. Den som har turnusfri står for brødbakinga. Vi synes det er så utrolig mye bedre enn å kjøpe på butikken.
|
|
|
#18 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Utrolig mye man sparer på å bake brød?!Inspirert av denne tråden tok jeg opp igjen brødbakingen her, og jeg må si at i tillegg til å slippe å tusle i butikken i tide og utide må jeg bare minne meg selv på at hjemmebakt tross alt er bedre, holder seg lengre, og er veldig enkelt.
|
|
|
#19 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg brukte rester av flytende melkeprodukter før, men har kuttet det ut nå. Brødene blir bedre, saftigere og smuler vesentlig mindre.
Til en standard langpanne bruker jeg 1,5-2 liter lunkent vann, 1 pk tørrgjær, 1-2 dl olje, 1 1/2 kg rugbrødmel (gjerne dansk type) og hvetemel nok til at deigen er og bittelitt klissete. I tillegg er det godt med kjerner frø man liker (sesam, pinje, gresskar osv) + litt salt og 1-2 teskjeer sukker. La brødene heve seg godt, gjerne en drøy time, før de stekes. Mine blir veldig høye. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Opp og fram, - framover
Det er noe lignende slik jeg lager, men bruker bare ca 1 liter vann, så din oppskrift er nok endel større ja. |
|
|
|
![]() |
|
|