Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Gneldring, har man noen som helst sjanse til å bli kvitt det?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-11, 20:09   #21
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gneldring, har man noen som helst sjanse til å bli kvitt det?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Når vi er ute, så drar jeg han til meg, og han må stå helt ved siden av meg, og får ikke gå videre før han slutter å bjeffe.
Vi får bare fortsette.

Du må få oppmerksomheten hans, ikke bare dra han til deg. Øyekontakt - kontakt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:10   #22
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Vi begynner allerede før vi har kommet ut. Han skal bli invitert ut, og han står inne, til jeg har sagt at det er ok å komme. Slik er det når vi er på besøk hos noen også. Han får gå inn sist, og han skal holde seg i ro, til han får klarsignal.

Gammel 13-01-11, 20:11   #23
Tove
XXX

Tove sin avatar

Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

. Øyekontakt - kontakt.

Dette er viktig!

Merker det godt når han her ikke har så veldig lyst til å høre etter, for da unngår han all øyekontakt, for får jeg øynene hans, så vet han at han må lyde.

Gammel 13-01-11, 20:13   #24
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Du må få oppmerksomheten hans, ikke bare dra han til deg. Øyekontakt - kontakt.

Ja, sikkert lurt. Jeg har trodd han har hørt på meg, men i og med at han ikke ser på meg direkte, så skal jeg forsøke å få han til å ha fokus på meg, og se om det blir bedre.

Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:15   #25
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Det er sikkert lurt å prøve noen små øvelse hjemme, der han venner seg til å få kommandoer fra deg, og at han ser det belønnes med godbit.

Gammel 13-01-11, 20:19   #26
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Vi begynner allerede før vi har kommet ut. Han skal bli invitert ut, og han står inne, til jeg har sagt at det er ok å komme. Slik er det når vi er på besøk hos noen også. Han får gå inn sist, og han skal holde seg i ro, til han får klarsignal.

Jeg skjønner tegninga. Jeg bestemmer, og han skal vente på klarsignal fra meg, som er lederen. *Boff*

Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:21   #27
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Ja, sikkert lurt. Jeg har trodd han har hørt på meg, men i og med at han ikke ser på meg direkte, så skal jeg forsøke å få han til å ha fokus på meg, og se om det blir bedre.

Jeg bruker også kommandoen "Se her!", som betyr at de skal se meg i øynene. De får ikke mat f.eks., før de sitter og ser på meg. Før brukte jeg "Se her!", nå skjer det automatisk.

Gammel 13-01-11, 21:27   #28
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sjugger - dere har ikke startet på hundekurs ennå? Spør masse i pausene der. Få dem til å vise deg og gi deg tips.
Er det bare når dere går tur at hunden bjeffer? Da er det masse trening på å gå pent som hjelper. Det er et slit, og spesielt om hunden ikke er interessert. Jeg sliter masse på det området med egen hund, men det begynner å hjelpe på. Litt. Han bjeffer ikke når vi går tur, han skal bare gå med nesa i bakken for å snuse samt markere overalt. For meg som vil trene mer med hunden så er det ikke kult - jeg trenger å få kontakt med han. Så jeg trener på å gå pent. Og gå pent. Og gå pent.

Ble litt mye mememe her - håper jeg klarte å illustrere litt av det jeg mener gjennom det likevel...

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 22:16   #29
Left
Passiv

Standard

Han gneldrer ikke bare ute nei...
Vi bor i rekkehus, og det kan være litt lyder fra naboleiligheten, eller leiligheten bortenfor, eller ute, eller på veien, eller i hodet hans, hva vet vel jeg hehehe
For ikke å snakke om når det ringer på...

Det er egentlig gneldring inne som er verst. Han spretter opp og stormer mot døra før jeg får sukk for meg.

Jeg må begynne å være litt mer bestemt tror jeg, og vise enda tydeligere at han ikke kan oppføre seg sånn.

Utenom dette er han jo verdens søteste og mest elskelige lille hund altså, så jeg håper vi klarer å kvitte oss med disse unotene.

Vi har ikke startet på kurs. Det vi ville melde oss på nå 17 januar var selvsagt fullt, så må vente til neste.

Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 09:56   #30
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Er det ikke sånn at man aldri skal ha øyekontakt med hundene? Hunder oppfatter dette som agressivitet, dermed gjør det ting verre? Man kan se litt til siden for øynene, for å fortelle at "jeg er snill, ikke agressiv og dominant".

Arrester meg om jeg tar feil, dette er noe jeg har hørt.

Lykke til med "gneldrestoppen", tror du klarer det med masse tålmodighet.

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 10:00   #31
Nå også i farger

Standard

Man skal ikke stirre nei.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.