Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

[Tøybleier] Stappe bleiene

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-11, 23:21   #21
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Tøybleier] Stappe bleiene

Så flott at barnehagen har syntes at TB er en god ting! Sånn er det her også, helt uproblematisk. Unge folk som synes TB er stas og liker miljøaspektet.

Nera, Eco Earth finnes visst ikke lenger, synes jeg å ha lest på Tettinntil. Dvs., det finnes visst, men de selger ikke innlegg lenger. Jeg har også kjøpt alt av hamp- og bambusinnlegg der, men det er for over to år siden.

Gammel 15-01-11, 23:41   #22
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Vi starta i barnehagen for eit par veker sidan, og tøybleier har vore heilt uproblematisk. I forrige veke så viste det seg at då dei fekk vite (før jul, då Mannen var på besøk med Ungen) at vi brukte tøybleier så hadde dei sett for seg gode gamle brettebleier av den typen dei sjølv brukte som barn - og likevel heilt utan vidare syntes det var greitt

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:49   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Barnehagen her også takler tb finfint.
og mannen kan stappe både morgenbleier, dagbleier og nattbleier etter behov. Men da velger han seg standardinnlegg, vi har noen slike og noen sånne, han går for en kombinasjon han kjenner, og overlater det andre til meg. greit nok.

Gammel 16-01-11, 05:42   #24
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Stappe, ja. Veldig greit å putte innlegg i og stable klart på hylla. Lettere, og så slipper man å ha masse rot og sleng, og kan bare ta en bleie av den sorten som måtte passe best for tid på døgnet, varighet, osv.

Hver søndag tar jeg i tillegg 15 bleier som jeg legger rispapir klart i, og leverer i barnehagen sammen med 5 våtposer på mandags morgen. Hver ettermiddag står bleieposen klar ved guttens plass.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 09:48   #25
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Så flott at barnehagen har syntes at TB er en god ting! Sånn er det her også, helt uproblematisk. Unge folk som synes TB er stas og liker miljøaspektet.

Nera, Eco Earth finnes visst ikke lenger, synes jeg å ha lest på Tettinntil. Dvs., det finnes visst, men de selger ikke innlegg lenger. Jeg har også kjøpt alt av hamp- og bambusinnlegg der, men det er for over to år siden.

Det ser ut som om de fortsatt selger innlegg. Jeg har ikke bestilt derfra på evigheter, for jeg har hatt nok med de innleggene vi har hatt, og vet at de har (hatt?) leveringsproblemer, men det ser ikke sånn ut på nettsiden.

Her har det heller ikke vært noe problem å bruke tøybleier i barnehagen. Jeg passer på at det ligger 5-6 bleier med fleecepapir (fortrekker det framfor rispapir), og har våtpose som tas med hjem hver dag. I tillegg får de pakke evt. bæsjebleier i små plastposer, men det skjønner jeg ikke vitsen med, for de kaster jo papiret som ligger inni.

Gammel 16-01-11, 15:08   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har sluttet med papir, for de kastet det uansett, og når de hadde kastet en rull slike papir, uten bæsj i noen av dem, droppa jeg å erstatte rullen.

Etter det har han hatt et par uhell (han bæsjer jo egentlig alltid i do) og to av de tre har vi fått hjem i en plastpose. Med innhold... tørt og godt. Hvorfor de ikke bare holder bleia over do og slipper det nedi vet jeg ikke, det er enklere for alle parter det, menmen.

Gammel 16-01-11, 15:17   #27
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Dere lommebleiebrukere, hva mener dere med å stappe bleiene? Det høres så tidkrevende og prosjektaktig ut, at jeg lurer på om dere gjør noe spesielt? Betyr det å stappe bleiene noe mer enn å putte inni innlegget? Eller er det noen hemmelig prosedyrer som jeg ikke vet om?

Å putte innleggene inn i bleier. Og for bleier som skal ligge i barnehagen, å legge fleecepapir inni i tillegg.

Jeg vasker bleier ca hver 3. dag. Jeg synes det er kjedelig å stå på vaskerom/ved stativet å stappe så jeg gjør det mens jeg ser på tv.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59.