Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Jenta sliter ut alt tøy

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-11, 22:24   #21
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jenta sliter ut alt tøy

Er Ticketbuksa så slitt at den trekker vann? Hvis ikke er det da bare å bruke den mer selv om den er slitt.Jeg kjenner meg igjen i det med å slite på klærne. Men Ticket-dressen holdt i nesten to sesonger før den trakk vann. Og hvis dere har lite snø slites klærne mer.

Ullbukser får man i alle kvaliteter. Jeg har ikke inntrykk av at Nøstebarn er spesiellt slitesterkt, egentlig. Jeg hadde heller kjøpt rimelige klær under og brukt pengene nytt yttertøy.

Er jakkene for lange i ermene siden hun sliter dem i ermeåpningen? jeg forstår ikke helt hvordan hun klarer det der, egentlig.

Gammel 16-01-11, 22:30   #22
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sånn enda, jeg, mens søstra mi har klær i alle evigheter
Jeg tror det bare er noen mennesker som _er_ sånn.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:37   #23
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke rose Reimatec+ nok!
Poden har den, og den er verdt sin vekt i gull!!

Dessverre bruker ikke eldste her heldress lenger. Hun sliter ikke på inneklærne, men dresser/utebukser.
I år har hun en rimelig en fra Lindex. Den er ganske flossete nå, men har langt fra hull i seg. Etter sesongen så får jeg vurdere om den kan brukes som reservebukse i nøden til nestemann.. Spørs om den duger altså.

Gammel 16-01-11, 22:41   #24
Frost

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min 8 åring er en aktiv kar som er veldig mye ute. Han har ReimaTec+ dressen sin på tredje året. Den ser godt brukt ut, men den har ikke fått hull. Han har brukt den som eneste dress fra høst til vår (Som her nord vil si ca fra sept til mai) Han bruker den også som regntøy og påstår hardnakket at han ikke blir våt. Han vil ikke høre tale om noen ny dress, så jeg håper den er for liten til høsten.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:52   #25
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg skjønner litt korleis du har det. Her går t.d. regnbukser i bosset etter ca. 6 mnd, fordi baken er full av hull. Og det gjeld begge jentene. Dressene kan til nøds brukast som reservedress neste sesong, jakker, bukser, støvler, sko. Forbruket er stort.
Storesøster har begynt å interessere seg meir for klær, og lærer sakte, men sikkert at ho må bli flinkare til å passa på dei. Lillesøster får stadig hull i klær på dei merkeligaste plasser. Løsninga er billigare klær, rett og slett. Det nytter ikkje å sei at "kvalitet koster", for dyrt eller billig så blir det slitt i filler.
I fjor vår fekk lillesøster ein HHtec dress, og den varte i ca. 4 mnd. Då var det omtrent kun saumane igjen på den.
Storesøster har brukt Europris sin vinterdress, og den holdt faktisk saman heile vinteren. Det hadde eg ikkje trudd. Rekner med eg går for det same til lillesøster neste vinter, for då vil ho vel ha vinterdress m/ fast for. (Skulejenta.)

Enkelte barn er berre sånn trur eg, eg var i alle fall slik sjølv.

Gammel 16-01-11, 22:55   #26
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde det vært jeg som har vært i din situasjon, har jeg helt klart gått for billige varianter. Jenta de er jo så stor at hun kan varsle fra om hun er våt og kald. Friendsdressene f.eks (om de går høyt nok opp i størrelsene) har jo fått god kritikk - og selv om man kan si de er tunge, gjelder det nok ikke for en unge på 8.

Frustrerende er det iallefall - jeg ser den.

Gammel 16-01-11, 23:05   #27
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Jenta sliter ut alt tøy

Jeg tror jeg ville ha testet ut Reflex-dressen med avtagbart ullfor hvis jeg var deg. Mine to minste har disse, og de virker veldig mye mer slitesterke enn f. eks Reima tec. I tillegg har de holdt tett selv i ekstremt regnvær. Disse er jo endel billigere enn Reimatec og Ticket også. Får ikke rost de nok.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:06   #28
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reimatec+ er det jeg har brukt og som har holdt 3 sesonger forresten. Men den er jo dyr hvis alt ryker, da tror jeg nesten jeg hadde satset på europris.

Gammel 16-01-11, 23:39   #29
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Jenta sliter ut alt tøy

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg tror jeg ville ha testet ut Reflex-dressen med avtagbart ullfor hvis jeg var deg. Mine to minste har disse, og de virker veldig mye mer slitesterke enn f. eks Reima tec. I tillegg har de holdt tett selv i ekstremt regnvær. Disse er jo endel billigere enn Reimatec og Ticket også. Får ikke rost de nok.

Jeg vet ikke om Reflex er forbedret de siste årene. Men gutten min hadde en todelt Reflexdress før han fikk ReimaTec+. Den fikk faktisk hull i baken på null komma null.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:45   #30
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste har Reimatec+ i år, og den ser uslitelig ut for meg. Men han hadde nok klart seg med vanlig Reimatec også.

Gammel 17-01-11, 00:20   #31
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Det med ermeåpninger kan jo være at hun går mye med hendene inne i ermene og "snurrer" stoffet. Eller sutter på ermeåpningene inne i timen... Vet en gutt i klassen til eldste her som gjør sistnevnte og moren klager på slitasje på samme sted.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 10:21   #32
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Reflex- dress fungerer på lillesøster, for den held i det minste ein sesong. Dvs. ho hekter seg som regel fast i noko og sliter den sundt, men vanleg slitasje held den. Men skulejenta mi vil kun ha dress med fast for, som visst er det mest brukte på skulen. Men no veit eg jo ikkje korleis det er med din jente der.

Gammel 17-01-11, 10:28   #33
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi har i år jakke og to bukser fra HM. Hos oss er det ikke slitt i det hele tatt, men antar at det hadde blitt det med deres bruk. Men da kan en skifte ut etterhvert som det blir utslitt.

Grunnen til to bukser er at hun har en på skole og en på SFO

Gammel 17-01-11, 11:43   #34
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Vi har i år jakke og to bukser fra HM. Hos oss er det ikke slitt i det hele tatt, men antar at det hadde blitt det med deres bruk. Men da kan en skifte ut etterhvert som det blir utslitt.

Grunnen til to bukser er at hun har en på skole og en på SFO

Har tenkt å kjøpe det til neste år til min skolejente, om de har stor nok str.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:46   #35
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har tenkt å kjøpe det til neste år til min skolejente, om de har stor nok str.

Det gikk opp til 164 i år. Det er ikke veldig langt i størrelsen, men relativt vidt.

Gammel 17-01-11, 12:10   #36
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

For meg blir det merkelig å be et barn på 7-8 år om å begrense seg veldig i leken sin for ikke å slite ut klærne.

Å begrense dem veldig er jo uheldig, men så store barn kan godt få høre at de ikke nødvendigvis trenger å skli nedover grus uten rompeakebrett, for eksempel.

Gammel 17-01-11, 12:40   #37
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Å begrense dem veldig er jo uheldig, men så store barn kan godt få høre at de ikke nødvendigvis trenger å skli nedover grus uten rompeakebrett, for eksempel.

Ja, det synes jeg absolutt.

Gammel 17-01-11, 13:10   #38
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ville kjøpt reflex og stormberg til henne. Rimelige og gode plagg.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 13:14   #39
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Eldste har Reimatec+ i år, og den ser uslitelig ut for meg. Men han hadde nok klart seg med vanlig Reimatec også.

Har også reimatec+ ( kjøpt på salg) i år til eldste. Den ser ut til å holde bra. Er som ny enda uttapå, etter 3 mnd bruk. Eneste jeg ser er at foret ved bena inni dressen, der støvlekanten kommer, er slitt noen steder, og det er blitt hull. Hvordan lappe det montro?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 13:28   #40
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg tror ikke jeg ville ha kommet med den begrensningen heller, jeg, da. Hvis det betyr at jentungen ikke gidder å skli, så er jo det uheldig. Men hadde hun hatt for vane å sprette opp klærne med kniv, så hadde jeg selvsagt satt ned foten.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.