|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jenta sliter ut alt tøyEr Ticketbuksa så slitt at den trekker vann? Hvis ikke er det da bare å bruke den mer selv om den er slitt.Jeg kjenner meg igjen i det med å slite på klærne. Men Ticket-dressen holdt i nesten to sesonger før den trakk vann. Og hvis dere har lite snø slites klærne mer.
|
|
|
#23 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Jenta sliter ut alt tøyJeg kan ikke rose Reimatec+ nok!
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jenta sliter ut alt tøyMin 8 åring er en aktiv kar som er veldig mye ute. Han har ReimaTec+ dressen sin på tredje året. Den ser godt brukt ut, men den har ikke fått hull. Han har brukt den som eneste dress fra høst til vår (Som her nord vil si ca fra sept til mai) Han bruker den også som regntøy og påstår hardnakket at han ikke blir våt. Han vil ikke høre tale om noen ny dress, så jeg håper den er for liten til høsten. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
Sv: Jenta sliter ut alt tøyEg skjønner litt korleis du har det. Her går t.d. regnbukser i bosset etter ca. 6 mnd, fordi baken er full av hull. Og det gjeld begge jentene. Dressene kan til nøds brukast som reservedress neste sesong, jakker, bukser, støvler, sko. Forbruket er stort.
|
|
|
#26 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Jenta sliter ut alt tøyHadde det vært jeg som har vært i din situasjon, har jeg helt klart gått for billige varianter. Jenta de er jo så stor at hun kan varsle fra om hun er våt og kald. Friendsdressene f.eks (om de går høyt nok opp i størrelsene) har jo fått god kritikk - og selv om man kan si de er tunge, gjelder det nok ikke for en unge på 8.
|
|
|
#27 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Re: Jenta sliter ut alt tøyJeg tror jeg ville ha testet ut Reflex-dressen med avtagbart ullfor hvis jeg var deg. Mine to minste har disse, og de virker veldig mye mer slitesterke enn f. eks Reima tec. I tillegg har de holdt tett selv i ekstremt regnvær. Disse er jo endel billigere enn Reimatec og Ticket også. Får ikke rost de nok. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
maler
|
Sv: Jenta sliter ut alt tøyReimatec+ er det jeg har brukt og som har holdt 3 sesonger forresten. Men den er jo dyr hvis alt ryker, da tror jeg nesten jeg hadde satset på europris.
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Jenta sliter ut alt tøy
Jeg vet ikke om Reflex er forbedret de siste årene. Men gutten min hadde en todelt Reflexdress før han fikk ReimaTec+. Den fikk faktisk hull i baken på null komma null. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Jenta sliter ut alt tøyEldste har Reimatec+ i år, og den ser uslitelig ut for meg. Men han hadde nok klart seg med vanlig Reimatec også.
|
|
|
|
#31 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jenta sliter ut alt tøyDet med ermeåpninger kan jo være at hun går mye med hendene inne i ermene og "snurrer" stoffet. Eller sutter på ermeåpningene inne i timen... Vet en gutt i klassen til eldste her som gjør sistnevnte og moren klager på slitasje på samme sted.
|
|
|
#32 |
|
|
Sv: Jenta sliter ut alt tøyReflex- dress fungerer på lillesøster, for den held i det minste ein sesong. Dvs. ho hekter seg som regel fast i noko og sliter den sundt, men vanleg slitasje held den. Men skulejenta mi vil kun ha dress med fast for, som visst er det mest brukte på skulen. Men no veit eg jo ikkje korleis det er med din jente der.
|
|
|
#33 |
|
Off the map.
|
Sv: Jenta sliter ut alt tøyVi har i år jakke og to bukser fra HM. Hos oss er det ikke slitt i det hele tatt, men antar at det hadde blitt det med deres bruk. Men da kan en skifte ut etterhvert som det blir utslitt.
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Jenta sliter ut alt tøy
Har tenkt å kjøpe det til neste år til min skolejente, om de har stor nok str. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
maler
|
Det gikk opp til 164 i år. Det er ikke veldig langt i størrelsen, men relativt vidt.
|
|
|
#36 |
|
saftig
|
Å begrense dem veldig er jo uheldig, men så store barn kan godt få høre at de ikke nødvendigvis trenger å skli nedover grus uten rompeakebrett, for eksempel.
|
|
|
#37 |
|
Ringskrømt
|
Ja, det synes jeg absolutt.
|
|
|
#38 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jenta sliter ut alt tøyVille kjøpt reflex og stormberg til henne. Rimelige og gode plagg. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har også reimatec+ ( kjøpt på salg) i år til eldste. Den ser ut til å holde bra. Er som ny enda uttapå, etter 3 mnd bruk. Eneste jeg ser er at foret ved bena inni dressen, der støvlekanten kommer, er slitt noen steder, og det er blitt hull. Hvordan lappe det montro? |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Textrovert
|
|
![]() |