Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-11, 12:33   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det verdt å bruke mye penger på rengjøringsfirma?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Men det er jo uansett ikke verre enn at man kan si opp en avtale hvis dere ikke blir fornøyd, går jo an å tenke at dere tester det ut noen måneder.

Ja, for den prisen skal jeg ikke bare være sånn passe fornøyd, altså. Jeg skal være SUPERFORNØYD!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 12:39   #2
Albertine
Passiv

Standard

Du trenger da ikke vaske hver uke? Annenhver uke må da være greit det? Med mindre prisen går opp ved sjeldnere vasking da, men det må da bli billigere likevel.

Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 12:41   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har Citymaid, vi betaler 860 kr gangen for 135 kvm rekkehus. Men vi er flere som har gått sammen om å få tilbud. Om de ikke vasker bra nok er det bare å klage, da tar de i ekstra de neste gangene.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 18:07   #4
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vi har Citymaid, vi betaler 860 kr gangen for 135 kvm rekkehus. Men vi er flere som har gått sammen om å få tilbud. Om de ikke vasker bra nok er det bare å klage, da tar de i ekstra de neste gangene.

Det var billig! Vi har akkurat gitt vårt gamle firma fyken pga dårlig arbeid og har fått et tilbud fra CityMaid på 1150 kroner gangen på ca 100 kvm.

Gammel 29-01-11, 18:11   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Har ikke lest hele tråden jeg. Men sånn om svart og hvitt og sånn. Du og mannen kan leie inn en student eller noe. (Ikke en proff svartvasker) og la denne vaske hos dere. Dersom lønnen ikke overstiger 8000 per år (4000 fra hver av dere) så er det fullt lovlig og trenger ikke oppgis noe sted. Dette gjelder ikke arbeid utført av en som har dette som noe ala en jobb så det må være noen som gjør dette på si i litt begrenset omfang.

Sånn ellers om jeg hadde giddet å bruke 2000 per måned for å spare meg og de andre for ti minutters innsats per person per uke? Hell, no.

Det er 4000 fra hele husstanden. De står spesifikt at dee ikke kan lønne 4000 hver. Derimot er det ikke arbeidsgiveravgift, med mindre man overskrider 30 eller 40 000 i året, jeg husker ikke hvilket av beløpene som stemmer i farten.

Og det er ikke bare, bare å finne noen som er villige til å vaske hvitt. Jeg bruker CityMaid. Ikke fordi jeg ikke gidder jobben med lønn, men fordi det er det eneste alternativet jeg har funnet til svart arbeid.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 13:43   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drar opp denne igjen.

Jeg ble tipset av en bruker her inne om en vaskehjelp som jobber hvitt. Denne vaskehjelpen er ledig, og kan tenke seg å begynne hos oss.

Hvilke skjemaer må jeg ha ordnet på forhånd? Og hva annet bør jeg tenke på den første gangen hun er hos oss? Hvordan gjør dere andre det mht. nøkler og slikt? Jeg har hatt vaskehjelp før, altså, men har alltid vært litt usikker på om vi har vært litt slepphendte med sikkerheten.

Gammel 26-01-11, 00:29   #7
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Vi har besøk av CityMaid 2 ganger i måneden og er sånn passe fornøyd. Noen ganger er det bra og andre ganger heller dårlig. Jeg klager alltid om jeg synes det er for dårlig. Har til og med fått gratis vask

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvordan gjør dere andre det mht. nøkler og slikt?

Vi har skaffet oss nøkkelboks med kode. De dagene vi vet de kommer legger vi inn nøklene i boksen (de har koden, men vi kan endre den om det skjer noe). De tar ut og legger tilbake nøklene. Denne løsningen funker for oss. Jeg må bare huske å ikke skru på alarmen de dagene de kommer

Gammel 25-01-11, 23:29   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal dere betale skatten, eller driver hun firma?

Skal dere betale går du inn på skatteetaten.no og finner skjemaet som skal fylles ut under arbeid i hjemmet. Fyll ut det og det kommer opp kontonummer og det som behøves for å betale skatten. Bortsett fra det trenger du vel bare å fylle ut lønnsog trekkoppgaven i januar?

Gammel 25-01-11, 23:33   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Ja, du spør, du, gullet.

Jeg aner ikke om hun driver firma. Jeg får skrive ut noen skjemaer og ha dem for hånden, og så får jeg finne ut av det når vi møtes.

Gammel 25-01-11, 23:36   #10
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du trenger ikke å ha noen skjemaer klar. Du fyller i på nettet, går i nettbanken og betaler lønn til hennes konto og skatt på den andre. Ferdig!

Gammel 29-01-11, 14:42   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Du trenger ikke å ha noen skjemaer klar. Du fyller i på nettet, går i nettbanken og betaler lønn til hennes konto og skatt på den andre. Ferdig!

Hva mener du "skatt på den andre"? :må ha inn ting med teskje:

Og er det snakk om skjemaet "Oppgjørsblankett for private arbeidsgivere"? Jeg får ikke opp dette skjemaet på nett. Det er en link til det under "Lever på nett", er det dit jeg må gå?

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner gangen i dette.

Gammel 29-01-11, 18:05   #12
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva mener du "skatt på den andre"? :må ha inn ting med teskje:

Og er det snakk om skjemaet "Oppgjørsblankett for private arbeidsgivere"? Jeg får ikke opp dette skjemaet på nett. Det er en link til det under "Lever på nett", er det dit jeg må gå?

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner gangen i dette.

Du fyller ut skjemaet, på det må du skrive hvor mye full lønn er, hvor mye du har trukket i skatt, og hvor mye du har utbetalt. Jeg gjør det på papir men det er akkurat samme greia på nett. (altinn e.l.)

Så betaler jeg lønn etter skatt til damen det gjelder, månedlig skattetrekk til skatteoppkreveren i Bærum Kommune (bruker KID-nummer generert på skatteetaten.no, utfra mitt fødselsnummer).

I forfjor måtte jeg fylle ut en årsoppgave. Ifjor behøvde jeg ikke - det er visst noe nytt der og de månedlige lønnslippene (som den ansatte får fatt i på nett hvis du ikke bruker papirblankettene) gjelder som årsoppgave også (på noe sett)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:53   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Du fyller ut skjemaet, på det må du skrive hvor mye full lønn er, hvor mye du har trukket i skatt, og hvor mye du har utbetalt. Jeg gjør det på papir men det er akkurat samme greia på nett. (altinn e.l.)

Dumt spørsmål, men hvordan vet jeg hvor mye jeg skal trekke i skatt? Ah, vedkommende må selvsagt vise meg skattekort.

Jeg prøver å finne ut av dette på nett nå, og jeg skjønner fint lite.

Gammel 30-01-11, 21:56   #14
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dumt spørsmål, men hvordan vet jeg hvor mye jeg skal trekke i skatt? Ah, vedkommende må selvsagt vise meg skattekort.

Du får skattekort ja.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:56   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har funnet denne, ja? http://www.skatteetaten.no/no/Biblio...eid-i-hjemmet/

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 23:38   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Men er det ikke noe som skal signeres?

Gammel 25-01-11, 23:39   #17
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det er verdt det fordi det alltid blir gjort. Det er ikke verdt det fordi det etter min mening er kattevask erfeksjonist:

Gammel 25-01-11, 23:41   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

. Det er ikke verdt det fordi det etter min mening er kattevask

Det skal være VELDIG dårlig vasket før VI kan tillate oss å kalle det kattevask, altså. Vi har svært lave standarder.

Gammel 25-01-11, 23:47   #19
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det skal være VELDIG dårlig vasket før VI kan tillate oss å kalle det kattevask, altså. Vi har svært lave standarder.

Okei, da så
Da kan jeg ikke si annet enn at det blir garantert gjort. Og det er jo deilig.

Gammel 26-01-11, 10:27   #20
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Nøkkelboks med kode? Høres fryktelig dyrt og avansert ut.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:40.