Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kva er det eigentleg med Audi, BMW & Mercedes ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-11, 17:47   #21
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Kva er det eigentleg med Audi, BMW & Mercedes ...

Den strekningen det linkes til kjører jeg daglig, jeg koser meg når jeg kjører det og ser folk blir tatt. Det kjører endel idioter der altså og de kjører alle mulige biler og skal forbi i venstre fil samme faen å fort de må kjøre. Jeg kjører ned på E18 50 meter fra der laseren alltid står og jeg koser meg, for da freser den ene etter den andre bilen rett i fella

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 17:49   #22
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes gamle folk med hatt og bart er ganske nifse også. For ikke å snakke om dem som sitter oppi rattet, med rattstammen mellom bena og tviholder på rattet med hvite knoker. De er skumle i trafikken, de.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 20:36   #23
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Jeg synes gamle folk med hatt og bart er ganske nifse også. For ikke å snakke om dem som sitter oppi rattet, med rattstammen mellom bena og tviholder på rattet med hvite knoker. De er skumle i trafikken, de.

Ikkje snakk stygt om mi salige mormor

Gammel 22-01-11, 21:04   #24
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.....

Sist redigert av -ea- : 22-02-17 kl 16:18.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 16:56   #25
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Ojsann.... en sånn fordomsfull tråd i beste FP-stil... Dra alle eiere av flotte, dyre biler over en kam. Jadda.... Imponerende.

Man skal ikke se bort i fra at endel eiere av disse bilene er over gjennomsnittet opptatt av bil og liker bilkjøring.
Trafikkfarlig? Tja...
Mer trafikkfarlig enn de som lusekjører i venstrefilen på motorveien i sin gamle Nissan eller Mitsubishi med knoker hvitere enn ansiktsfargen? Neppe....

Gammel 25-01-11, 17:22   #26
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg er litt enig med Elin og Pelen i denne tråden gitt. Fordommene lenge leve.

Forøvrig er det vel neppe tilfeldig at dyre biler kjøres av de som har råd til det, vil jeg tro?

Gammel 25-01-11, 17:49   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg gikk inn i tråden for å svare seriøst på Audi og kjørestil. Jeg ser at det ikke egentlig var noen som lurte - det var en tråd for å felleshate i beste 1984-stil så da trekker jeg meg ut igjen.

Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 18:13   #28
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vil svare likevel, forresten.

En bil av dette slaget gir en radikalt annen kjøreopplevelse enn en billigbil.
De ligger godt på veien. Jeg har hatt biler i alle prisklasser og er generelt bilinteressert i tillegg til å ha tyve år med førerkort på mc så jeg føler at jeg er kvalifisert til å uttale meg til en viss grad om forskjellen. Disse bilene gir ikke dårlig kjøreglede i lav hastighet heller - bevares - det er bare det at den ikke forsvinner når farten øker. Der en Kia rister så man tror den snart skal ta av fra veibanen i 90 km/t så er disse bilene like stabile, støyfrie og ytterst behagelige i 180 km/t.

Disse bilene er i motsetning til billigere biler også bygget for nettopp å være gode å kjøre i høy hastighet. Dessuten er de gjerne rimelig godt sikret - så langt det går da. Jeg er klar over at man dør någet mer effektivt i 180 enn i 70.
Merk at jeg ikke forsvarer å bryte fartsgrenser - jeg forsøker å belyse hvorfor man lettere glir over fartsgrensen i en audi enn i en kia.

Men det er ikke bare kollisjonssikkerhet som spiller en rolle når man skal beregne en bils sikkerhet. Førermiljø er faktisk en betydelig faktor. En bil som gjør føreren mer sliten har lavere sikkerhet enn en som ikke gjør det. I de tyske luksusbilene (og etterhvert noen få av de japanske) finner man det meste av utstyr og tilrettelegging for at føreren skal kunne fokusere fullt ut på bilkjøringen sin.

Og når det kommer til dette med å kalle de tyske luksusbilene for dødsfeller og årsak til ulykker. Hvor tar dere dette tullet fra? Kilder takk?

Såvidt jeg vet så er de som er sterkest representert i statistikkene ungdom. Disse kjører ikke millionbiler, vet du.

Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 18:28   #29
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hva er det med voksne mennesker som krysser gata uten å se seg for, lurer jeg på - fotgjengerfelt eller ei!

Gammel 25-01-11, 18:36   #30
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Hva er det egentlig med Simo barnevogner?
Hver gang jeg ser to-tre damer med barnevogn okkupere hele fortauet, uten noe som helst plan om å flytte seg for noe eller noen, så er det Simo. Overfylt kaffebar hvor de har bestemt seg for å slepe med seg vognene inn? Simo. Noen syns det er helt kult å dytte meg i ryggen med vogna i stedet for å si "unnskyld meg"? Jupp. Fåkkings Simo!

Gammel 25-01-11, 18:46   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjørt ganske fin BMW og en ufattelig fin Mercedes ( ) og registrerte at det mest trafikkfarlige var alle idiotene som gasset på når man kjørte forbi, (du må'kke komme her og komme her!), nektet å flette og generelt kjørte på en usedvanlig yppete måte.

Merkelig nok var ikke den samme problematikken tilstede i bomsebilen av en Audi vi hadde i sin tid.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 19:33   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har kjørt ganske fin BMW og en ufattelig fin Mercedes ( ) og registrerte at det mest trafikkfarlige var alle idiotene som gasset på når man kjørte forbi, (du må'kke komme her og komme her!), nektet å flette og generelt kjørte på en usedvanlig yppete måte.

Merkelig nok var ikke den samme problematikken tilstede i bomsebilen av en Audi vi hadde i sin tid.

Det stemmer. Når bilen min er ren og pen blir folk rundt helt sprø. Man skal ikke flettes med, og kjører man forbi skal man myrdes gjennom å presses. (de fleste har stakkarslig nok ikke nok motor og må gi seg. De ender nok med en tur hos psykologen.)

Er bilen veldig skitten så man ikke tenker audi, så kjører folk pent rundt meg. Jeg kjører selvsagt som et egosentrisk svin uansett.

Simo?

Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 19:52   #33
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

De med Simo på kaffebar smatter også. :fortsetter svartmalingen:

Gammel 25-01-11, 19:56   #34
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er forresten helt enig i at Simo-gjengen er de verste.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 21:09   #35
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg er forresten helt enig i at Simo-gjengen er de verste.

Nåh. Jeg husker da vagt at jeg hadde sterke fordommer mot dem med Bugaboo en gang i min pure nett-ungdom. Spesielt dem som dro på Bugaboo-treff - uten bebis, men med Buggis.

Gammel 25-01-11, 23:39   #36
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

De med Simo på kaffebar smatter også. :fortsetter svartmalingen:

og de bruker allværs-jakker og praktiske sko uansett vær og føreforhold

Gammel 25-01-11, 23:49   #37
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Slike er bra festlige...

Har mange ganger opplevd at tøffe gutter kommer opp på siden av meg og ypper som bare juling når de ser et kvinnfolk med sprek bil. Har for det meste glatt oversett dem, men må innrømme at jeg har smilt søtt og sjarmerende til dem, og så gitt gass og dratt fra. Barnslig, men moro... Og enda mer moro når de suser forbi etter at jeg har roet ned, og de omtrent har krøpet under rattet når de passerer

Det mest idiotiske jeg har opplevd var forøvrig å bli kjeftet på og vist finger til, da en gjeng kjekkaser oppdaget at jeg,en dame, kjørte Porsche...
De ble oppriktig sure.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 13:52   #38
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Men er det så mange andre biler som går såpass fort som mange BMW og Audi kan?Som ikke koster vesentlig mer. Vår siste BMW hadde en toppfart på 250 km/t,det har ikke akkurat vår Peugeot.

Vi har en ganske sprek SAAB 95 Turbo .

Skulle gjerne ha testet den skikkelig ut på Autobahn (eller kanskje Nürbergring), men her hjemme trår vi ikke gassen i bånn. Delig å kjenne akserellasjonen, dog .

Ingen grisekjøring her i gården...

Gammel 26-01-11, 15:14   #39
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kva er det eigentleg med Audi, BMW & Mercedes...

De som kjører Mercedes, kjører stjerne uten hjerne.
Og sikter gjerne på veien igjennom den forbanna stjerna.
Der vi bodde før så kjørte alle eldre menn Mercedes og MIDT i veien.. Grr

Gammel 26-01-11, 15:54   #40
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Kva er det eigentleg med Audi, BMW & Mercedes...

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

De som kjører Mercedes, kjører stjerne uten hjerne.
Og sikter gjerne på veien igjennom den forbanna stjerna.
Der vi bodde før så kjørte alle eldre menn Mercedes og MIDT i veien.. Grr

Det må man si. Et usedvanlig gjennomtenkt og velformulert innlegg som viser massiv kunnskap om såvel biler som sosialantropologi og biologiske fenomener hittil ukjente for verden.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.