|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagAt hun nå har reist synes jeg er helt på sin plass. Så håper jeg at de får god hjelp i Moskva, slik at de er trygge, og videre at hun får søkt og godkjent arbeidstillatelse her, så hun kan komme tilbake.
|
|
|
#3 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagHvis jeg forstår flere i denne tråden korrekt, så er dere for innvandring generelt? Dvs at enhver som mener de vil få et bedre liv i Norge har rett til å komme hit og i en del tilfeller/alle tilfeller bør de få bli?
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag
Ja, jeg er i grunnen for at alle som har lært seg norsk mer eller mindre flytende, skaffet seg en utdannelse, kan forsørge seg selv, har (tilbud om) en jobb og generelt kan være en berikelse for landet skal få lov til å bli. :enkel: |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
|
|
#6 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig i dette. Men det virker som om grunntanken i asyl-/innvandringspolitikken er at alle invandrere må sees på som en byrde istedet for en ressurs. Og de som klarer å komme seg in i landet og søke opphold, blirplassert på asylmottak i årevis, på trygd, uten mulighet til å arbeide.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagJeg er ikke for innvandring generelt heller. Jeg skjønner jo at det ikke går. Men jeg skulle gjerne sett at vi gir mer hjelp og bedre hjelp der det trengs. |
|
|
|
#8 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ih, takk.
|
|
|
#9 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagHer er bloggen til Maria Amelie med oppdagering fra i dag om noen skulle være interessert ....
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Næ - det blir for strengt igjen det og. Det er som du sier ikke noe stort problem heller. Og damen var kvalifisert så det holder såvidt jeg har skjønt. Utdannelsen gir henne bedre vilkår fremover nå uansett så det er henne vel unt altså. Men i prinsippet er det jo en eller annen som da ikke kom inn, men som kanskje kom inn året etter eller noe.
Hm? Hva tror du egentlig at du kommenterte nå? Synes du det er et problem at man innser at absolutt alle som vil rett og slett ikke kan bo i Norge? Det er et stykke derfra til å være delvis rasist altså. Selv jeg som er gammel ultraradikaler skjønner at det ikke er plass til alle som kunne tenke seg å bo i Norge. |
|
|
|
#11 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagJeg har satt meg alt for dårlig inn i norsk asylpolitikk til at jeg kan uttale meg egentlig. Jeg bare undres av og til. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagDet er klart det er en fæl sak. Og det som er oppsiktsvekkende er at den vekker så utrolig mye mer engasjement i befolkningen enn like og vesentlig verre saker. Det er bra at vi får satt fokus på hva en utsendelse vil si for de som er involvert. At det ikke bare er snakk om kriminelle som har det helt greit der de kom fra, men redde mennesker med lang fartstid i Norge og som ikke har noe å reise tilbake til.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Jeg har ikke oppfattet deg slik i hvertfall. Og jeg mener at man fint kan kjøre frem hennes sak om den engasjerer, men jeg er veldig glad likevel for at det ikke gjøres noe hastevedtak man ikke ser omfanget av.
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagJeg er også for at det ikke lages særunntak for MA. Jeg synes derimot at det burde vært mye lettere for både henne og alle andre som er i hennes situasjon å få oppholdstillatelse i Norge. Og jeg synes det er flott at det skapes blest om slike saker gjennom hennes sak nå! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagJepp at vi har fått høre om flere saker nå er bra! Vi burde gjøre ettellerannet for å få saker etter retur også synes jeg. |
|
|
|
#17 |
|
Pauset
|
Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagDama må ut av landet slik at Norge får gjort unna papirmølla si i fred. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Jah, og ja. Og Fnatten: Sist redigert av Maverick : 24-01-11 kl 18:56. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Er frisk!
|
Sv: Maria Amelie uttransporteres i dagEr på linje med Pelle her kjenner jeg. Skulle så gjerne fraktet alle de som ikke har det så godt i hjemlandet sitt til Norge. Men da hadde ingen fått det godt i Norge heller. Så dermed må vi prioritere dem som har et beskyttelsesbehov - og det er jamen ikke lett å skille klinten fra hveten. Det skjærer i hjertet med mennesker som transporteres ut til et så utrolig mye dårligere liv i sitt hjemland enn her i Norge, men alternativet (Norge overflømmes) er heller ikke mye å trakte etter.
|
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Dette var godt sagt. Det er det som er det viktige egentlig, hun er ikke engang verst. Men hvordan man skal løse det så det blir til å leve med i fremtiden har jeg ikke noe svar på.
|
![]() |
|
|