Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bedbugs på hotell

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-11, 21:14   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bedbugs på hotell

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Da ble det dette hotellet.

Da er du like i nærheten av sjømannskirken ... det jeg giftet meg.

Kanskje ikke like aktuelt med et besøk der hvis du bare er i byen noen dager.

Jeg er skrekkelig misunnelig på deg. NY er alldeles fantastisk.

Gammel 26-01-11, 21:17   #2
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er skrekkelig misunnelig på deg. NY er alldeles fantastisk.

Åh. Jeg er veldig misunnelig på meg jeg også.

Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 21:13   #3
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

http://www.reisemedisin.no/Sykdommer/45/Bed+bugs:

Sitat:

Bed bugs (veggdyr) trives som navnet sier i senger. Bed bugs er blodsugere som tiltrekkes av varme og CO2 fra utåndingsluft. Det er ikke kjent at bittet kan gi alvorlige sykdommer, men utslettet kan være smertefullt. Insektene lever i madrasser og andre steder på soverom.

Gammel 26-01-11, 21:14   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg så for meg at det var i India man fant sånne i sengene, ikke i NY.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 22:12   #5
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men jeg så for meg at det var i India man fant sånne i sengene, ikke i NY.

Bergen ble skrevet en del om i sommer. Veggedyr på hotellrom. Oslo også. Problemet er at det er vanskelig å bli kvitt dem.

Gammel 26-01-11, 22:37   #6
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var en artikkel om en dame som hadde fått dette i hus etter å ha overnattet i en campinghytte i Bergen.
Hun ble selv med gjentatte sprayinger av soverommet (firma) ikke kvitt dem før hun gikk drastisk til verks og kastet alt av møbler, lister, lamper, seng, sengetøy osv og totalrenoverte soverommet.

Grunnen til at hun oppdaget at de var i hus var et sterkt kløende "eksem" som ingen leger helt kunne forstå hva var. Etter mye frem og tilbake, hit og dit, klarte de å løse mysteriet.

Gammel 26-01-11, 22:43   #7
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

De kløende utslettene kommer lenge (2 uker?) etter man er bitt har jeg lest.

Gammel 26-01-11, 22:59   #8
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her fant jeg saken jeg snakket om. http://www.dagbladet.no/2010/08/02/n.../sar/12810930/

Og nå når jeg har lest litt rundt må jeg si at det virker forlokkende med ferietyper som telttur på fjellet, hjemmeferie og campingvogn.

Gammel 27-01-11, 08:39   #9
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

De kløende utslettene kommer lenge (2 uker?) etter man er bitt har jeg lest.

Ikke bittene fra de veggdyra jeg ble utsatt for - de begynte å klø med en gang, så mye at jeg våknet av det. Men jeg reagerer over middels på alle insektsbitt.

Gammel 27-01-11, 09:06   #10
Albertine
Passiv

Standard

Det var det det sto i tilbakemeldinga til hotellet, at folk holdt på å sovne og plutselig kjente at noe beit. De trodde det var mygg først, men ved nærmere undersøkelse av senga fant de "droppings" fulle av blod. Jeg skal altså IKKE bo der.

Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 13:00   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det er ikke en filmtittel. Men saken er den at det hotellet jeg har bestilt i New York visstnok er ganske plaget med bedbugs, i følge en del anmeldere på TripAdvisor. Er det noe jeg kan gjøre med det? Spraye? Ta med lakenpose? Sende mail til hotellet på forhånd og be om et bug free room?

Æsj! Jeg ville avbestilt og byttet hotell, men det er meg.....

Gammel 27-01-11, 13:01   #12
Albertine
Passiv

Standard

Det er avbestilt og byttet. Og det nye ser myyyye bedre ut.

Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 13:06   #13
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Det er avbestilt og byttet. Og det nye ser myyyye bedre ut.

Jepp, jeg så det etter å ha lest hele tråden. Millenium-kjeden har jeg bodd MASSE på, og det har vært kjempebra!!

Gammel 27-01-11, 13:32   #14
Albertine
Passiv

Standard

Åh, så herlig! Jeg gleder meg enda mer til NY nå når jeg vet at jeg skal bo litt mer standsmessig. Litt lenger unna Times Square enn det andre hotellet, men jeg skal da ha med joggesko og rusle og få meg litt trim. Hvor langt ER det egentlig mellom hver street og hver avenue?

Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 23:44   #15
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hei Albertine, nå er det du reiser?
Holder på å skal finne hotell til popmannen og meg.... det er så mange å velge mellom og ingen av oss har vært i landet før. Kanskje du kan komme med noen erfaringer når du er tilbake?

Gammel 23-02-11, 09:40   #16
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Hei Albertine, nå er det du reiser?
Holder på å skal finne hotell til popmannen og meg.... det er så mange å velge mellom og ingen av oss har vært i landet før. Kanskje du kan komme med noen erfaringer når du er tilbake?

Vi bestilt på www.hotelonrivington.com i går. Lower east side. Med andre ord, ikkje midt i Times square-area, men vi ville heller bo bedre og pittelitt lengre unna. Og noko seie meg at Soho/Tribeca og sånn heller ikkje er så verst?

Gammel 07-02-11, 01:16   #17
Albertine
Passiv

Standard

Miami akkurat nå, NY på lørdag. Will get back to you!

Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 09:49   #18
Albertine
Passiv

Standard

Åh, slett ikke verst nei! Der kunne jeg gjerne ha bodd også!

Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 10:09   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, slett ikke verst nei! Der kunne jeg gjerne ha bodd også!

Og prisen blei omtrent som for et enkelt 2stjernershotell på Times square. Med bedbugs.

Gammel 23-02-11, 10:23   #20
Albertine
Passiv

Standard

Hvor mye ble det?

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.