|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Drømmer
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Vi avspaserer kun det vi har jobbet inn i forbindelse med planlegging. Noen ganger har man møter på kvelden for å planlegge eller er på kurs på kveldstid, da avspaserer man det på planleggingsdagen. Sist redigert av Chablis : 30-01-11 kl 16:26. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Anuk: Vil du heller bruke bhg-budsjettet til å overtidsbetale bhg-personalet?
|
|
|
#3 |
|
Tittel og tittel....
|
Men det vil jo ikke skje? Da vil jo arbeidsgiver si nei til slike innjobbinger, og de ansatte må være på jobb denne dagen.
|
|
|
|
#4 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Jeg tror det vanligste man gjør på planleggingsdager er å planlegge. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?polarjenta: Hvordan får bhg-personalet planlagt/kurset seg samtidig som de er på jobb hvis barna er der samtidig? (Det er jo helt meningsløst å kreve at de ansatte befinner seg på jobb den aktuelle planleggingsdagen, så jeg gikk ut fra at det ikke var det som man mente.)
|
|
|
#6 |
|
Tittel og tittel....
|
Nei, men det var jo det jeg mente, at dersom arbeidsgiveren måtte betalt overtid så hadde vi jo måttet være på jobb også disse dagene. Vi får ikke noe ekstra betalt for å jobbe på kveldstid. Disse planleggingsdagene er jo vedtektsfestet og det må da være det samme om vi fysisk er der den aktuelle dagen eller om vi jobber den inn. Barnehagen er jo stengt uansett.
|
|
|
|
#7 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Vi har 5 planleggingsdager i løpet at året. 3 på høsten (uke 33), 1 i januar (uke 1) og 1 i mai/juni. Vi pleier å jobbe inn den vi har i juni - som regel ved å jobbe en lørdag (leie inn foredragsholder etc). Den planleggingsdagen vi da har i mai/juni bruker vi til blåtur/studietur. Dette vet foreldrene, men at jeg som ansatt skal stå givakt for foreldrene og redegjøre for når vi faktisk gjør denne planleggingen - og at foreldre ikke har tillit til at vi som arbeidsgivere/ansatte ikke bruker planleggingstiden på best mulig måte - se det har faktisk aldri i verden ramlet meg inn. Jeg kjenner faktisk at jeg ble litt satt ut!
|
|
|
#8 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?I barnehagen jeg jobber i, bruker vi jobbe inn den inneklemte fredagen etter Kr.himmelfartsdag - dvs. vi jobber to sene kvelder med planlegging, og tar denne fredagen fri, slik at vi for en gangs skyld kan få langhelg vi med. Vi har fem planleggingsdager i året, og det er bare denne ene som blir jobbet inn på dette viset.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Ja, jeg for min del ville svært gjerne heller gjort det slik. Hvis de likevel skal ha planleggingstiden på kvelden. |
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg jobber på en skole, og vi er faktisk på jobb på planlegginsdagene. Fra 8.00-16.00. Hele poenget var jo at jeg faktisk ikke har fri da, selv om mange later til å tro det. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tittel og tittel....
|
Men, du, vi avspaserer ikke det vi har av overtid ellers på disse dagene, det kommer utenom. VI velger bare å jobbe disse dagene enten på kveld eller i en helg for at vi også kanskje kan få en langhelg i ny og ne. Litt av poenget er jo at ALLE er på jobb sammen, og planlegger det vi ville planlagt på denne planleggingsdagen som barnehagen uansett er stengt på fordi det er vedtektsfestet tid til planlegging. Det spiller da ingen rolle om når vi gjør denne planleggingen? Det er ikke sånn at vi akkurat har så mange frynsegoder i barnehagene rundt om, slik at om vi en og annen planleggingsdag velger å bruke kvelder eller helger for å jobbe inn en dag, klarer jeg ikke helt å se det store problemet med.
|
|
|
|
#12 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Eh...hva skal man med planleggingsdager da? når selve dagen ikke blir brukt som det? Da kan man vel liksågodt kalle denne felles-fri-dagen for noe annet. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Dig for victory!
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tankefull
|
Vel, for dere lærere kan man jo si at dere har fri hver dag etter undervisningen er slutt, hvis dere reiser hjem. For det er slik det er sant?
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Hva mener du med dette? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tankefull
|
Det virker på meg som Albertine mener at når barnehageansatte jobber inn de 7.5-8 timene på kveldstid, og ikke jobber på plandagen så slunter de unna.
|
|
|
#18 |
|
Dig for victory!
|
Jeg tror du misforsto ironien hennes nå, altså ...
|
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?Arbeidsgiver (som stort sett er kommunen) har vedtatt et visst antall planleggingsdager per år for barnehagene. De kommer jo ikke til å være interessert i å betale overtid til de ansatte for at de skal planlegge på kveldstid. Det har de ikke økonomi til. Ikke er det så enkelt å gjennomføre heller, det er ikke alle som har anledning til å jobbe på kvelden, og pålagt overtid er det faktisk enkelte som har rett på fritak fra, ihht arbeidsmiljøloven. Derfor vil ikke dette funke.
|
![]() |
| Emneord |
| klassiker, planleggingsdag |
|
|