|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)
...
|
|
|
#2 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)Vi har full bhg plass til storesøster, og til lillebror fra høsten, 50 timer på hver, har vel aldri brukt så lange dager, men det er greit å ha det om det skulle bli krise en gang. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)Barnet er 8 timer og 15 minutter hos dagmamma hver dag. Mannen leverer og henter og bruker de 15 minuttene til å gå tur/retur dagmamma. Jeg har ikke anledning til å levere/hente - jeg jobber et godt rushtrafikkstykke unna.
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)Iben er i barnehagen fra 5-8 timer, alt ettersom når jeg er ferdig på skolen. Det tar halvannen time å levere/hente, så det sier seg selv at dagen blir lenger enn den hadde trengt å være.
|
|
|
#5 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)Mille er som oftest i bhg fra ca 9-15.30. noen ganger har hun 8timers dager fra 8-16, men oftest kun 6 timer.
|
|
|
#6 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)Lillesøster er i barnehagen fra 6-8 timer hver dag.
|
|
|
#7 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)8 timer om dagen 3-4 dager i uka. Jeg har nå gått ned i stilling. Litt bevisst fordi jeg syns hun var for mye i bhg. Før var hun 4-5 dager i uka. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)Jeg blir dårlig i magen av å svare på dette, men begge våre jobber er 100% og uten fleksitid. Ingen av oss har anledning til å jobbe redusert. Da må vi ta andre jobber. Vi jobber altså 8-16 og ungene er i bhg fra 07.40 - 16 hver dag. Nå har vi ordnet det slik at vi skal gå kl 15 to dager hver i uka, samt at jeg har fri annen hver fredag, men det viser seg å være vanskelig i praksis å gå kl 15. Folk legger gjerne møter mot slutten av dagen.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)Storm er i barnehagen i ca. 8 timer hver dag. |
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)Vi prøver at jentene ikke skal ha for lange dager. Vesla på 1 år er som regel ca 6 timer hos dagmammaen. Storesøs på 5 år er som regel i barnehagen nærmere 8 timer. Hun stortrives ibarnehagen, og vil helst være der helt til stengetid
|
|
|
#11 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)
Sånn har jeg tenkt også. Jeg jobber 80% nå og det var aldri noe tema med en fridag, poenget var å få kortere dager og bedre tid i hverdagen. Vi er veldig heldige som får det til.
|
|
|
#12 |
|
Helt konge
|
Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)Vi har begge flexitid. Stort sett leverer sambo jentene hver morgen i 8.30 tiden og jeg henter dem kl 15. De fleste barnehagedagene deres blir under 7 timer. Vi er fornøyd med den ordningen |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)I perioder er hun rett som det er 8 timer i barnehagen, og noen dager mer. Sånn er det for mange, tror jeg. Heldigvis har mannen mulighet til å flexe litt og i perioder har jeg mindre, da er hun 7 timer i barnehagen ca.
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)Sneipen leveres rett før 8 og hentes litt etter 16, så det blir litt over 8 timer. Vi jobber på samme sted og har bare 1 bil, så det er vanskelig å kjøre én henter/én leverer-trikset. Jeg skulle gjerne kunne hentet ham litt tidligere - på den annen side er det på slutten av dagen de er ute, og han elsker den tiden.
|
|
|
#15 |
|
I mål
|
Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)S er i barnehagen mellom 7.5 og 8 timer hver dag. Da jobber jeg 90%, vi står opp grytidlig - begge har reisevei til jobb. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Leser
|
Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)Mine er 7.5 timer i barnehagen. De leveres 08.00 og hentes 15.30.
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)6-7 timer for det meste. I perioder opp mot 8 timer. Barnehagen er bare åpen 8 timer hver dag.
|
![]() |
|
|