|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva må skrus ned ved salg av bolig?Apan, her er en liste, går ut fra den er riktig.
![]() |
#22 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva må skrus ned ved salg av bolig?
Det står ikke i listen, men megleren sa at det var vanlig praksis at ting som er fastmontert skal følge boligen, om ikke annet er avtalt på forhånd. Vi har en slik bokhylle som vist under, og megleren mente at vi burde presisere i salgsoppgaven at den ikke var inkludert, siden den udiskutabelt er fastmontert. Løse hyller var ikke noe problem.
Det står i listen over, som er den "offisielle" fra juli 2010:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
I mål
|
![]() Sv: Hva må skrus ned ved salg av bolig?Hm, jeg presiserte det skriftlig for megler når vi skal selge nå, men hun har ikke inkludert det i prospektet (hun har inkludert at kjøleskapet ikke medfølger). Jeg må prate med henne om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bedreviter
|
Megleren vår sa at de vanligvis hadde en klausul om at "hvitevarer ikke følger med om ikke annet er avtalt" lagt inn i standardteksten i boligsalgsrapportene sine. Det står ikke et annet sted i teksten, kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
I mål
|
Nei, jeg tror kanskje ikke det. Men jeg har det skriftlig i mail til henne da, så dersom det blir trøbbel skal jeg nok få kranglet meg til kompensasjon for det fra megler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
What! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva må skrus ned ved salg av bolig?Vi skal selge huset nå, og det er bare vaskemaskina vår vi kommer til å ta med av hvitevarer. Da står det igjen 2 kjøleskap, 1 vaskemaskin, 1 oppvaskmaskin, 2 mikrobølgeovner og 2 komfyrer.
![]() |
#29 |
Bedreviter
|
Så lenge man vet om det, er det jo bare å ta masse forbehold i salgsoppgaven. Og har man ikke gjort det, kan man jo gamble på at kjøper ikke kjenner de nye reglene heller og bare ta det med seg, men hvis kjøper faktisk har lest seg opp, så sliter man litt. Megleren vår fortalte at hun akkurat nå holdt på å mekle i en sak der selger hadde skrudd ned et "stumtjenertre", som var en viktig del av designet i gangen. Kjøper var ikke blid og forlangte erstatning. Et slikt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva må skrus ned ved salg av bolig?Jeg tror muligens jeg også hadde blitt litt sur dersom jeg var kjøper og de hadde tatt ned et sånt stumtjenertre. Men før jeg ville blitt sur, måtte jeg jo ha sjekket salgsoppgaven. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|