Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva må skrus ned ved salg av bolig?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-11, 20:55   #21
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva må skrus ned ved salg av bolig?

Apan, her er en liste, går ut fra den er riktig.

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10009744

Det har vel blitt relativt kjent rundt omkring at hvitevarer følger ved salg hvis ikke annet er oppgitt, og vaskemaskin og tørketrommel er jo absolutt hvitevarer, det gjelder jo sikkert ikke bare hvitevarer på kjøkkenet.

Gammel 12-02-11, 21:03   #22
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

(For 15-årige jentunger er det egentlig ikke flaks, men synd).

Hvitevarene mine kan ev. kjøper få så mye de vil for meg. Sjansen er ganske stor for at intet overlever de neste 3 årene.

Bokhyller, Teo, hvor står det at slikt skal stå igjen? Gjelder det vanlige seksjoner og reoler også?

Det står ikke i listen, men megleren sa at det var vanlig praksis at ting som er fastmontert skal følge boligen, om ikke annet er avtalt på forhånd. Vi har en slik bokhylle som vist under, og megleren mente at vi burde presisere i salgsoppgaven at den ikke var inkludert, siden den udiskutabelt er fastmontert. Løse hyller var ikke noe problem.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har egentlig ikke forstått det sånn at vaskemaskin og trommel skal følge med, står det noe sted?

Det står i listen over, som er den "offisielle" fra juli 2010:

Sitat:

8. HVITEVARER som er i boligen eller fritidsboligen ved visning.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 21:32   #23
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, jeg presiserte det skriftlig for megler når vi skal selge nå, men hun har ikke inkludert det i prospektet (hun har inkludert at kjøleskapet ikke medfølger). Jeg må prate med henne om det.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 21:35   #24
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hm, jeg presiserte det skriftlig for megler når vi skal selge nå, men hun har ikke inkludert det i prospektet (hun har inkludert at kjøleskapet ikke medfølger). Jeg må prate med henne om det.

Megleren vår sa at de vanligvis hadde en klausul om at "hvitevarer ikke følger med om ikke annet er avtalt" lagt inn i standardteksten i boligsalgsrapportene sine. Det står ikke et annet sted i teksten, kanskje?

Gammel 12-02-11, 21:38   #25
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Megleren vår sa at de vanligvis hadde en klausul om at "hvitevarer ikke følger med om ikke annet er avtalt" lagt inn i standardteksten i boligsalgsrapportene sine. Det står ikke et annet sted i teksten, kanskje?

Nei, jeg tror kanskje ikke det. Men jeg har det skriftlig i mail til henne da, så dersom det blir trøbbel skal jeg nok få kranglet meg til kompensasjon for det fra megler.

Gammel 12-02-11, 21:42   #26
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg leste nettopp om noen som hadde hengt opp en ny lysekrone til 50 000 like før visning, glemt å spesifisere i salgsoppgaven at den ikke fulgte med boligen og måtte la den henge igjen da de flyttet.

What! Det er ikke bare sånne plafondgreier som skal henge, altså? Må man spesifisere at Foscarinilampa ikke følger med?

Og det der med hvitevarer er helt idiotisk. Nesten provoserende, spør du meg. Jeg gir ikke bort min nye Siemens-vaskemaskin, altså.

Integrerte hvitevarer er jo noe helt annet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 21:44   #27
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal selge huset nå, og det er bare vaskemaskina vår vi kommer til å ta med av hvitevarer. Da står det igjen 2 kjøleskap, 1 vaskemaskin, 1 oppvaskmaskin, 2 mikrobølgeovner og 2 komfyrer.

Gammel 12-02-11, 21:44   #28
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Ja, jeg angrer faktisk på at vi ikke har sagt vi tar med oppvaskmaskinen, sikkert noe gammelt skaberakkel der vi kommer.

Gammel 12-02-11, 21:52   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

What! Det er ikke bare sånne plafondgreier som skal henge, altså? Må man spesifisere at Foscarinilampa ikke følger med?

Og det der med hvitevarer er helt idiotisk. Nesten provoserende, spør du meg. Jeg gir ikke bort min nye Siemens-vaskemaskin, altså.

Integrerte hvitevarer er jo noe helt annet.

Så lenge man vet om det, er det jo bare å ta masse forbehold i salgsoppgaven. Og har man ikke gjort det, kan man jo gamble på at kjøper ikke kjenner de nye reglene heller og bare ta det med seg, men hvis kjøper faktisk har lest seg opp, så sliter man litt. Megleren vår fortalte at hun akkurat nå holdt på å mekle i en sak der selger hadde skrudd ned et "stumtjenertre", som var en viktig del av designet i gangen. Kjøper var ikke blid og forlangte erstatning. Et slikt:

Jeg er helt enig at det med hvitevarer er utrolig teit.

Gammel 12-02-11, 21:56   #30
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror muligens jeg også hadde blitt litt sur dersom jeg var kjøper og de hadde tatt ned et sånt stumtjenertre. Men før jeg ville blitt sur, måtte jeg jo ha sjekket salgsoppgaven.

Jeg sa akkurat til mannen min at dersom vi flytter, må vi spesifisere at ingen av våre lamper følger med. Ingen. Vi har for mange kule lamper nå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 22:17   #31
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Jeg sendte sms til megler nå og fikk til svar at vaskemaskin og trommel ikke følger med, og at dette ikke må presiseres.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05.