|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Nope. Er ikke så glad i solsteik og strandliv. Blir faktisk uvel i varmen, jeg |
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Min ex og jeg har vært i Syden sammen én gang, barna har aldri vært der. Så nei, det gjør vi ikke. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Aldri vært i syden, hverken mannen eller jeg, og ser ikke for meg at vi reiser med det første heller.
|
|
|
|
#4 |
|
kamerat
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi reiser aldri til Syden.
|
|
|
#5 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Reiser dere til syden hvert år?
|
|
|
#6 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Nei vi var på kreta september 2007. Så var turbo med mamma og pappa mai 2008. Ellers så har vi vært i Finnmark en del ganger om sommerne
|
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Honda: Skulle gjerne bodd i nord noen år. Men du verden så mye mer stress det må være å komme seg avgårde hvis man skal reise? Det er vel både dyrere og tar mye lengre tid. Hvor lang til tar f.eks. en direkteflight til Italia derfra? Hellas? Amsterdam? Her flyr vi jo til Hellas på tre timer, det er helt overkommelig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Ikke så galt. Fra Sola tar det 3 timer og 45 minutter til nordsiden av Kreta (er det flyplass i sør? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Står på egne ben
Det er en god del planlegging og søking og erfaring som gjør det lønnsomt for oss i alle fall at vi reiser mye billigere enn charter. Vi har meldt oss inn i en ferieklubb og har tilgang på massevis av rimelige leiligheterfor forskjellige anlegg verden over. Så billig leilighet får vi tak i. Det er flybillettene som er cluet for å få ferien rimelig. Det kan også lønne seg og unngå lørdag/søndag som reisedag. Onsdag/torsdag er mye lettere å få tak i rimeligere billetter. Hvis vi skal reise i skoleferien så bestiller vi flybilletter idet de blir lagt ut for salg. Flybillettene vi kjøpte i oktober er nå over dobbelt så dyre nå. Januar/februar er alt for sent og planlegge egendefinert tur på for å få det billig om en skal reise i skoleferien. Vi planlegger bestandig sommerferien i oktober året før og bestiller både fly, leilighet og leiebil da. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi finner også mange billige boliger, men det er alltid flybillettene som er dyrt for oss. Grisedyrt. Vi prøvde f.eks. å finne fly til en eller annen by i Sør-Europa (var det Athen, mon tro?) for noen uker siden, men det kostet 30000. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Vi har reist til ugunstige tider på døgnet og hatt mellomlandinger for å "presse" prisen, men det er jo helt klart flere avganger fra Flesland, ja. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ctrl+z
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Nei, det prioriterer vi ikke penger til. Det skal sies at ingen av oss liker charter-konseptet og jeg er mindre glad i varme (og hater strandliv). Vi reiser på andre typer ferier, f.eks til hytta eller på bilferie.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Hvor er egentlig Syden? Er det Spania og Hellas? |
|
|
|
#15 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi reiser hvert år påspandert en ukes tur med svigers og svogers fast enten på våren eller høsten. Det har ofte blitt en tur utenom det også i vår "egen" ferie. Ifjor leide vi hus med stort basseng i Frankrike, i år blir det Spania og det kommer vi til å fortsette med, passer oss veldig mye bedre enn chartertur. Vi kjøpte akkurat hyttetomt da, så vi får se hvordan vi prioriterer etter i år, siden vi må få råd til å bygge hytte etterhvert. Vi skal selge huset og kjøpe noe annet som da sannsynligvis blir i en prisklasse som gjør at vi får råd til det innen rimelig tid.
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi har ikke reist hvert år nei, men det kommer svært høyt opp på prioriteringslisten vår, så det jobber vi litt ekstra for å få til. |
|
|
|
#17 |
|
Tøff
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Hahaha, jeg er 34 og våren 2010 reiste jeg og Mett til Hellas. Det var min femte tur til noe annet land enn Norden, og min tredje tur til et "varmt" sted. Neh, vi reiser ikke stort gitt. Vi prioriterer å reise innenlands siden familien vår er så spredt.
|
|
|
#18 |
|
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi har bare vært på pakketur sydover to ganger; en gang dro jeg og eldste i mai, ifjor dro begge barna og jeg i august. Mannen er ikke begeistret for varme og pakketur, så han har vært hjemme. I år skal vi for første gang sydover i Europa alle fire! Til Kroatia. Gleder oss veldig, og er litt spent på hvordan varmen blir, og hvordan det blir å reise på egenorganisert tur, og ikke minst hvordan det blir å bo i leilighet uten basseng. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Off the map.
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi er på Gran Canaria 1-2 ganger i året alt etter som.
|
![]() |
|
|