|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
Sv: Sjakt ned til vaskerom for skittentøy, er det noe vits?Skriver under på det dere alle skriver. Helt genialt! Ville ikke vært foruten. Min lander også rett i skittentøysdunk som står under hullet fra oven.
|
|
|
#22 |
|
maler
|
Sv: Sjakt ned til vaskerom for skittentøy, er det noe vits?Vaskerommet er et av de rommene jeg kommer til å prioritere veldig høyt når jeg en gang skal designe eget hus om det skjer. Sjakt fra badet over - genialt. Og så ønsker jeg meg en stor bod i rommet ved siden av med dør imellom - der skal det være kleslager for alle sånne klær som brukes mye. Jeg hater klesbæring. Jeg har også lekt litt med tanken på delt vegg med et bad ved siden av slik at man kan legge håndklær etc rett inn i skapet på badet uten å gå gjennom noen dør. Men hovedpoenget er at vaskerommet ligger slett ikke i kjelleren, det er ikke lite og det har nærhet til alle rom det er logisk at klær må bæres til.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjakt ned til vaskerom for skittentøy, er det noe vits?Om vi blir å bygge skal vi definitivt ha dette. Vi har planlat romløsningen slik at alle våtrommene er på samme siden av huset (det blir rimeligere ift rør, etc), og da har vi plassert hovedbadet ovenfor vaskerommet. Om det er mulig å få doble rør vil vi ha dette slik at våte vaskekluter eller håndklær ikke havner sammen med klær, men det er uansett ikke noe krise om det kun blir ett rør siden jeg allikevel setter på noen maskiner til dagen og må sortere litt uansett. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Shake it out!
|
Sv: Sjakt ned til vaskerom for skittentøy, er det noe vits?Vi har sjakt ned til vakserommet her vi bor nå, og ungene er vel de eneste som helt ser vitsen med den.
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: Sjakt ned til vaskerom for skittentøy, er det noe vits?
Akkurat det samme har jeg tenkt. Vi driver og småkikker på hus i disse dager, og kommer ikke til å bygge, men hus uten skikkelig vaskerom utgår. |
|
|
|
#26 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sjakt ned til vaskerom for skittentøy, er det noe vits?Har ikke ungene deres ansvar for å sortere skittentøyet selv? Jeg er så overrasket over at alle vil ha sjakt? Da må man jo sortere on site for å kunne sette på vask? Det er jo merarbeid for den som setter på vaskemaskinen?
|
|
|
#27 |
|
Bare sær
Sv: Sjakt ned til vaskerom for skittentøy, er det noe vits?Jeg ser for meg tenåringer som "rydder" ved å kaste alle klær til vask, enten de er skitne eller ikke. Den løsningen blir enda enklere med sjakt.
|
|
|
#28 |
|
Shake it out!
|
Jeg er vaskemaskinansvarlig i huset, og liker best å sortere selv.
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjakt ned til vaskerom for skittentøy, er det noe vits?Jeg har ikke sjakt men kunne godt tenkt meg det. Ikke nødvendigvis på badet hvis ikke disse lå ovenfor hverandre, men sånn som noen nevnte, i gangen mellom alle rommene.
|
|
|
#30 |
|
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Sjakt ned til vaskerom for skittentøy, er det noe vits?Vi får sjakt i huset vi snart flytter inn i ,og jeg gleder meg
|
|
|
#32 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Ehh, nei, han er to år, og jeg er fornøyd om han faktisk følger beskjeden om "legg denne i skittentøyskurven" og ikke velger å slenge den på gulvet...
|
|
|
#33 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Sjakt ned til vaskerom for skittentøy, er det noe vits?Jeg har ikke, men jeg ønsker meg. Veldig. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Impulsiv innimellom
|
Støy?
|
|
|
#35 |
|
er her
|
Sv: Sjakt ned til vaskerom for skittentøy, er det noe vits?Jeg hadde definitvt villet ha sjakt om jeg skulle bygge hus.
|
|
|
|
#36 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mine barn har sorter klær selv siden de var vel 3 og 5. Jeg foretrekker å opparbeide slike vaner så tidlig som mulig. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Etylbarbital
Sv: Sjakt ned til vaskerom for skittentøy, er det noe vits?Begge mine (2 og snart 6) har sortert skittentøyet siden de begynte å kle av og på seg selv. Det gjør både mannen og jeg også. Veldig pjaktisk. Det er bare å røske med seg ferdigsortert skittentøy for å sette på en vask i forbifarten. Hjelp til selvhjelp.
|
|
|
#38 |
|
saftig
|
|
|
|
#39 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Sjakt ned til vaskerom for skittentøy, er det noe vits?Jeg synes det er digg.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjakt ned til vaskerom for skittentøy, er det noe vits?Vi har detm, og jeg er kjempefornøyd. Ingen våte håndkler på badetgulvet |
|
|
|
![]() |
|
|