Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

TV-serier for oss på 40

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-11, 01:21   #1
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: TV-serier for oss på 40

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Stompa, denne MÅ du jo ha med, du som er Bazinga og alt!

Jeg tar gjerne med Blossom for egen del - både pga TBBT og fordi jeg faktisk så en del på det som student - men jeg har en sterk mistanke om at absolutt ingen av de som faktisk skal ta quiz'en kommer til å kjenne serien. De fleste er for unge eller for gamle; de i rett alder er skrekkelig lite tv-interessert.

Gammel 18-02-11, 01:44   #2
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Stompa, denne MÅ du jo ha med, du som er Bazinga og alt!

Å, selvfølgelig, Amy Farrah Fowler! At jeg ikke har sett det før.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 01:49   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig mye kult, Kaija - men det meste er vel nyere enn 80-tallet? Nesten uten unntak så jeg disse seriene mens jeg bodde på studentby i Trondheim fra 92 og utover. Den eneste jeg husker fra barndommen er Cosby, men det er helt pussig, for jeg kjenner overhodet ikke igjen introen. Det ringer absolutt ingen bjeller, enda jeg så Cosby hver uke så lenge det gikk.

Jeg må konferere med de to andre jubilantene, da - kanskje de har et sterkere forhold til disse. I hvert fall hun som er vokst opp i Norge. Nr 3 er tysk; vet ikke helt hva hun har vært vant til. Dubbete introer utgår definitivt.

Gammel 17-02-11, 01:53   #4
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Mot alle vindar?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 01:53   #5
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Tja, jeg mente jeg så flesteparten av disse da jeg gikk på ungdomsskolen, slutten av 80-tallet. Mne jeg husker ikke helt.

Majka
Borna frå Uhlenbusch
Collargol

Nord og Sør
Tornefuglane

(Hadde alle serier på NRK nynorsknavn?)

Gammel 17-02-11, 01:58   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

(Kilde: youtube.com)

Gammel 17-02-11, 09:07   #7
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Var jeg den eneste som syntes denne miniserien var kul?

Adrian Mole

Gammel 17-02-11, 09:23   #8
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Borna frå Uhlenbusch

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

(Kilde:

)

Disse to er de eneste så langt jeg aldri har hørt om. Ellers masse knallgode forslag. Keep'em coming! Mye bedre å måtte kutte enn å fylle på med halvgode løsninger.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan lage filmquiz fra samme periode? Lydklipp utgår. Har vurdert bilder, men det bruker vi i en annen kategori, så jeg finner gjerne på noe annet. Kule sitater, kanskje? Noen forslag der og?

Gammel 17-02-11, 09:27   #9
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Kule sitater, kanskje? Noen forslag der og?

Harry, er is tot

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:03   #10
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Disse to er de eneste så langt jeg aldri har hørt om. Ellers masse knallgode forslag. Keep'em coming! Mye bedre å måtte kutte enn å fylle på med halvgode løsninger.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan lage filmquiz fra samme periode? Lydklipp utgår. Har vurdert bilder, men det bruker vi i en annen kategori, så jeg finner gjerne på noe annet. Kule sitater, kanskje? Noen forslag der og?

Barna i Uhlenbusch:

(Kilde:

)

Sist redigert av Kaija : 17-02-11 kl 20:22.
Gammel 17-02-11, 09:29   #11
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Neinei, det må være fra filmer. En kategori for TV-serier, en annen for filmer. (Vi har også kategorien Pene menn, blant annet).

Gammel 17-02-11, 09:33   #12
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

"The point is ladies and gentlemen that greed, for lack of a better word, is good." Gordon Gekko i Wall Street (1988)
"Nine million terrorists in the world and I gotta kill one with feet smaller than my sister." John McClane i Die Hard (1988)
"People, when you do find that special somebody, you gotta hold that man, hold that woman! Love him, please him, squeeze her, please her! Signify your feelings with every gentle caress, because it's so important to have that special somebody to hold, to kiss, to miss, to squeeze, and please!" Elwood Blues i The Blues Brothers (1980)

Sist redigert av Flubby : 17-02-11 kl 09:48.
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 09:35   #13
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Neinei, det må være fra filmer. En kategori for TV-serier, en annen for filmer. (Vi har også kategorien Pene menn, blant annet).

Nobody puts Baby in the corner

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 09:35   #14
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Det blir stor spredning i alder, fra midt i 20-åra til 60-åra. Kan bli vanskelig for mange, dette. Lurer på om jeg skal gå for taglines i stedet for vanlige sitater. Ser jeg finner dem på imdb.com.

Gammel 17-02-11, 09:36   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Phone home"

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 09:39   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

" Tower, this is Ghost Rider requesting a flyby. "

" Take me to bed or lose me forever."

-Top Gun.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 09:48   #17
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Genialt!

Gammel 17-02-11, 09:59   #18
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hvis du vil ha en enkel, så kan du jo bruke denne :

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:02   #19
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Hvis du vil ha en enkel, så kan du jo bruke denne :
(Kilde:

)

Åja, Dynastiet er bankers. Det var den første jeg kom på. Til tross for at jeg ikke så det selv; kunne ikke gjøre som alle andre, må vite.

Gammel 17-02-11, 09:59   #20
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaija og jeg er tydeligvis på samme alder. Guri, som jeg har mimret her nå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.