Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunne du kjøpt smykker eller sølvbestikk fra en pantelåner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-11, 11:55   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunne du kjøpt smykker eller sølvbestikk fra en pantelåner?

Hvis det er hos Esaias Solberg hadde jeg ikke nølt - da hadde jeg shoppet.

Gammel 19-02-11, 15:22   #2
Svanhild
Aktiv

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
Svanhild er litt kul
Standard

Kjøp ringen du, ellers vil du angre deg Så kan du fortelle barn og barnebarn om hvor du kjøpte den + lage noen gode historier

Svanhild er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 18:11   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanhild, her.

Kjøp ringen du, ellers vil du angre deg Så kan du fortelle barn og barnebarn om hvor du kjøpte den + lage noen gode historier

Svanhild - du kunne ikke vite det siden du er ny, men er passiv-aggressivitetens kronede dronningsmiley på fp.

Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 18:50   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Svanhild - du kunne ikke vite det siden du er ny, men er passiv-aggressivitetens kronede dronningsmiley på fp.

Tøys. Den er helt grei å bruke. Den eneste smileyen som udiskuterbart betyr noe negativt, på tross av sitt tildynelatende hyggelig navn, er .

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 19:34   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

men er passiv-aggressivitetens kronede dronningsmiley på fp.

Jeg bruker den som en helt vanlig smiley.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:16   #6
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker den og som en vanlig smiley, og har egentlig bare hørt om 2-3 stykker som mener noe annet. Hvilken smiley skal man ellers bruke for generell blid tone?

Gammel 19-02-11, 12:13   #7
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde ikke hatt problemer med det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 12:24   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke problemer med å handle hos en stueren pantelåner.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 14:20   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, jeg ser min bristende logikk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 14:32   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde hatt ingen skrupler.

Gammel 19-02-11, 19:36   #11
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg også.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 13:08   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg bruker den som vanlig smiley i meldinger og som ondsinnet smiley i innlegg, så jeg taler visst helt mot bedre vitende her.

Men jeg leser den i forumsammenheng som nabosmileyen til kjenner jeg.
Det kan være et tegn på at jeg er litt rar. Det finnes flere tegn også på det.

Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 14:20   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker den som vanlig smiley i meldinger og som ondsinnet smiley i innlegg, så jeg taler visst helt mot bedre vitende her.

Men jeg leser den i forumsammenheng som nabosmileyen til kjenner jeg.
Det kan være et tegn på at jeg er litt rar. Det finnes flere tegn også på det.

Understreker et allerede passiv-agressivt halvsarkastisk budskap. Eller er bare et smil. Med andre ord må man skjønne stemningen før man tenker på smileyen. Den er faktisk så komplisert å ha med å gjøre at man blir rent stram i maska.

Gammel 02-03-11, 08:51   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Understreker et allerede passiv-agressivt halvsarkastisk budskap. Eller er bare et smil. Med andre ord må man skjønne stemningen før man tenker på smileyen. Den er faktisk så komplisert å ha med å gjøre at man blir rent stram i maska.

Den er vrien, ja? Jeg har tenden til å endre oppfatning av det som står dersom den der dukker opp.

Ha en fin dag.

Dette er liksom det du sier idet gubben går ut døra for siste gang på vei til ny-dama si mens du smiler stivt og tenker at det var flaks at du rakk å pakke rekeskallene inn i skosålene hans.

Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 12:03   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når smilet brukes litt passivt-aggressivt så er det akkurat som når folk anstrenger seg for å smile når de er høflige og greie med noen de EGENTLIG har litt lyst til å fiskedaske, men de er for dannet til det.

Gammel 02-03-11, 14:04   #16
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

men hvilken smiley skal man da bruke om man vil utrykke at det man skriver sies i vennlig tone?

Gammel 02-03-11, 14:14   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

men hvilken smiley skal man da bruke om man vil utrykke at det man skriver sies i vennlig tone?

Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 10:22   #18
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Det sikreste synes jeg (men jeg kan jo ikke vite om det blir oppfattet sånn jeg tror) er å bruke Det er i hvert fall ganske mange her som bruker den sånn avvæpnende, for å vise at man sier det som man ville ha gjort det på en kafe, litt sånn dultende.

Ellers synes jeg at fungerer noen ganger også.

Gammel 02-03-11, 16:44   #19
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Handle ivei! Jeg kjenner at jeg må ta en tur i en pantelånerbutikk sporenstraks!!

Gammel 03-03-11, 12:54   #20
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Kan ikke noen bare legge inn denne i stedet? Den er vel helt :- ) ?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.