Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tur til Legoland og sære matbehov, hvordan løse dette?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-11, 18:08   #21
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tur til legoland og sære matbehov, hvordan løse dette?

Hotel legoland ligger i tilknytning til parken. Vi spiste der. De hadde bufe mat, og mye godt å velge i. Kostet mer enn kroene inne i parken, men verdt det. Kunne velge kjøtt osv selv, og så grillet de det for oss ute.

Gammel 20-02-11, 18:12   #22
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Hotel legoland ligger i tilknytning til parken. Vi spiste der. De hadde bufe mat, og mye godt å velge i. Kostet mer enn kroene inne i parken, men verdt det. Kunne velge kjøtt osv selv, og så grillet de det for oss ute.

Det var så lang ventetid på der da vi prøvde oss der.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 18:29   #23
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tur til Legoland og sære matbehov, hvordan løse dette?

Vi var i Legoland someren 2009. Jeg hadde svangerskapsdiabetes og levde på streng lavkarbodiett. Jeg slet med å holde blodsukkere i sjakk hvis jeg kjøpte mat i parken. Mye karbo.

Det er "ordentlig" restauranter der og, men de var fulle så da måtte vi går for mer "fast food"-preget spisesteder.

Vi bodde på Lalandia og som regel laget vi mat der eller spiste på Lalandiasenteret. Det var ikke noe problem for meg å finne mat jeg kunne spise på buffetrestauranten der da det var mye å velge mellom.

Sist redigert av Éowyn : 20-02-11 kl 18:51.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 18:30   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

De hadde bufe mat, og mye godt å velge i.

Kan ikke være noe særlig stilt inne i parken når bufe-mat er å foretrekke.

Gammel 20-02-11, 18:42   #25
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde ikke lett for aa finne noe som kunne spises, men overlevde jo, er ogsaa vegetarianer. Syns buffet restaurantene var best, og de hadde tilogmed vegetar pizzaer der, uten spesialbestilling.

Gammel 20-02-11, 18:46   #26
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillegutt og jeg var i Legoland påsken for ett år siden, og da mener jeg de fleste spisestedene var åpne ( )

Lillegutt har en ganske streng diett, og det er endel han ikke kan spise (gluten, melk, ris, poteter, soja, osv). Og jeg spiser lavkarbo. Det var ikke spesielt mye å velge i for lillegutt spesielt siden det var mye pølse/hamburger grillet på uren grill/blandingsmat/panerte greier som han ikke kan spise, og det er begrenset hvor mett man blir av oppskjærte grønnsaker (tomat, gulrot, agurk og paprika til middag er ikke stort å skryte av f.eks). Men det vi slet mest med var å finne mat som var glutenfritt! Det virket ikke som de som jobbet der hadde noe forhold til innholdet i maten overhodet.

Vi bodde på hotell Legoland, frokosten der ... vel, barnevennlig er kanskje det lengste jeg kan strekke meg. Vi spiste egg og skinkepålegg vi Alle andre åt pannekaker, scones, rista brød, croissanter og slikt. Det var kaos i matsalen, og veldig lite koselig da vi var der med matsøl og klin overalt og masse skitne tallerkner - jeg kan bare tenke meg hvilket texas det er om sommeren når det er fullt...

Første kvelden spiste vi middag på buffetrestaurant i Lalandia - inngang i bygget m. butikker og restauranter er gratis, det er inngang til badelanddelen eller lekelanddelen som koster penger. Der var det såpass med utvalg, og de hadde så god oversikt over innholdet i maten, at vi spiste der de andre middagsmåltidene også. Vi prøvde oss aldri på middag på hotellet.
Der var det også en liten matbutikk med greit utvalg av matvarer (altså _inne_ i Lalandia-bygget).

Jeg sørget for å ta med mat til niste fra matbutikken etter opplevelsen første dagen... hadde også tatt med litt hjemmefra tilfelle rottefelle, så vi hadde ikke sultet uansett.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 19:17   #27
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi spiste paa samme sted som m^2 til samme tid. Var her jeg var mest fornoeyd med utvalg i mat jeg kunne spise. Butikken inne i lalandia var grei, og vi lagde mat selv noen av kveldene.

Men fikk maaltid som var vegetar i western saloonen inne i parken, mener den het sheriffen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.