Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-11, 10:05   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

FP har selvfølgelig svaret på det også, i form av en spørreundersøkelse med over 220 deltakere. Det er merkelig mange som bruker bacon til pannekaker - for meg er det fullstendig fremmed.

Enig, så enig. Det har dog blitt noe mindre fremmed etter at jeg traff mannen, for han krever bacon. Men jeg og ungene - niks!! Vi spiser for ordens skyld KUN pannekaker når vi har det, ikke noe suppe eller annet jalla tilbehør.

Gammel 24-02-11, 22:49   #2
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er det så vanlig å spise bacon til pannekakene altså?

Når vi har pannekaker har vi bare pannekaker. Da spiser jeg 4-5 stykker; med jordbærsyltetøy og kanel. Det er egentlig dessert til middag, men skjer heldigvis bare et par ganger i året.

Når jeg var liten så hendte det at vi hadde pannekaker til middag, med bacon eller fleskepannekaker som vi sa. Da hadde vi først tomatsuppe og så var det pannekake med baconbiter i. Salt og godt, pannekaker med syltetøy blir for meg mer dessert.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 23:09   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde forresten besøk av en liten barnehagejente en gang som spiste åtte pannekaker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 23:13   #4
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg spiser to. En med syltetøy og en med sukker. Ingen suppe, ingen bacon.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 10:02   #5
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

2 stk.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 10:08   #6
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bacon til pannekakene eller "flæskiser" som det heter her i Bergen, er ikke noe jeg er oppvokst med. Jeg er oppvokst med blåbær eller sukker til pannekakene, men jeg kan absolutt anbefale bacon og (lønne-) sirup på pannekakene.

Jeg lager halvgrove pannekaker og jeg tar gjerne en Monsoon og har i raspede gulrøtter.

Jeg spiser 2-3 pannekaker, mannen spiser så mange han greier, kanskje 5-6 og ungene spiser et par hver.

Gammel 24-02-11, 15:33   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Bacon til pannekakene eller "flæskiser" som det heter her i Bergen,

Det heter det vel ikke! Ikke i den delen av Bergen jeg er fra, jaffal.

Hvorom allting er: jeg er oppvokst med pannekaker med bacon, sukker eller blåbærsyltetøy, men ikke samtidig. En av delene. Mormor brukte suppe eler lapskaus til, husker jeg.

Nå for tiden lager jeg mest pannekaker til brunsj i helger o.l., og da med havregryn og grovt mel og uten egg og sukker og alt sånt. Har enten banan eller blåbær (friske/frosne) eller begge deler på, og spiser stort sett to. Har jeg dem til lunsj bruker jeg gjerne en eller to med kalkunpålegg og noen ganger litt ost og tomat, og en søt en med blåbær. Så svaret blir vel 2-3 avhengig av når på dagen vi har det: 2 små til frokost, 2-3 større til lunsj eller middag.

Gammel 24-02-11, 10:05   #8
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg spiser ingen pannekaker med bacon til middag.

Om vi har pannekaker spiser jeg gjerne 4 stk, dersom de er gode. (Med blåbær på.) Jeg er litt sær på pannekakene, så det skal ikke så mye til før jeg synes de bare er ekle, og da spiser jeg bare en. Spiser tomatsuppe ved siden.

Gammel 24-02-11, 10:06   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, i bartebyen får man det servert med sukker, blåbærsyltetøy og bacon - også på kaféer. Vi lager de grove og de metter litt mer om man har litt bacon på - men søtt og salt ER jo veldig godt da.

Gammel 24-02-11, 11:14   #10
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på hvor tykke de er. Jeg spiser gjerne tre tykke fleskepannekaker (pannekake med bacon), eller fem tynne pannekaker med blåbærsyltetøy.

Men jeg spiser aldri med bacon og syltetøy på samme pannekaka altså, er det virkelig noen som gjør det?! :sjokk og vantro:

Gammel 24-02-11, 11:16   #11
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Men jeg spiser aldri med bacon og syltetøy på samme pannekaka altså, er det virkelig noen som gjør det?! :sjokk og vantro:

Det er faktisk kjempegodt. Jeg var uhyre skeptisk da jeg så den komboen første gang, men nå er jeg frelst. Gørgøtt!

Gammel 24-02-11, 11:22   #12
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Det er faktisk kjempegodt. Jeg var uhyre skeptisk da jeg så den komboen første gang, men nå er jeg frelst. Gørgøtt!

Klart man har brunost på vaflene! Kalde pannekaker med smør og brunost er også godt.

Gammel 24-02-11, 22:44   #13
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er oppvokst med suppe og pannekaker og har samme tradisjon her hjemme. Bruker aldri bacon til hjemme, men på jobb i kantinen er det det som serveres til.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 11:52   #14
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

...Men jeg spiser aldri med bacon og syltetøy på samme pannekaka altså, er det virkelig noen som gjør det?! :sjokk og vantro:

Det er jo kjempegodt!!!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:48   #15
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Jeg spiser ikke pannekaker med bacon på, derimot har jeg sukker og sitronsaft, og noen ganger ei med blåbærsyltetøy. Spiser som oftest 3 stk, og har ertesuppe ved siden av.

Gammel 24-02-11, 10:07   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brunost på vaflene? Er det også merkelig? (Salami på vaflene er rart, men bruost er vel det mest naturlige etter rømme og syltetøy omtrent vel?)

Gammel 24-02-11, 10:08   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Brunost på vaflene? Er det også merkelig? (Salami på vaflene er rart, men bruost er vel det mest naturlige etter rømme og syltetøy omtrent vel?)

For deg er det selvfølgelig ikke merkelig, men jeg sverger på at jeg aldri hadde sett eller hørt om det før jeg kom til Trøndelag. (Jeg er østlending i ca. 31. ledd på alle kanter, og oppvokst med syltetøy, rømme ( ) og sukker på vaflene.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 10:08   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Brunost på vafler er da ganske vanlig, i allefall både her og både der (Østland og Sørland) etter min erfaring. Smør og/eller syltetøy også, men rømme er jo bare guffent, enn så vanlig jeg vet at det er.

Gammel 24-02-11, 10:16   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vafler med brunost er helt vanlig. :datapunkt: Både der jeg kommer fra (nordre Hedmark) og her på vestlandet. Rømme og syltetøy var vanligere i mitt barndomshjem enn her.

Bestemor lagde sprø rømmevafler med nesten bare egg og rømme, knapt noe mel, og serverte med seterrømme og rørte multer.

Gammel 24-02-11, 10:18   #20
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

2-3 med bacon og blåbær, bacon og lønnesirup eller bacon, lønnesirup og blåbær. Her pleier det å gå som en mer lunsjaktig helgemiddag på helgedager der de voksne spiser middag til kvelds. Og vi pleier å ha grovt mel i dem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.