|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?
Enig, så enig. Det har dog blitt noe mindre fremmed etter at jeg traff mannen, for han krever bacon. Men jeg og ungene - niks!!
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Når jeg var liten så hendte det at vi hadde pannekaker til middag, med bacon eller fleskepannekaker som vi sa. Da hadde vi først tomatsuppe og så var det pannekake med baconbiter i. Salt og godt, pannekaker med syltetøy blir for meg mer dessert. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?2 stk. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?Bacon til pannekakene eller "flæskiser" som det heter her i Bergen, er ikke noe jeg er oppvokst med. Jeg er oppvokst med blåbær eller sukker til pannekakene, men jeg kan absolutt anbefale bacon og (lønne-) sirup på pannekakene.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?Jeg spiser ingen pannekaker med bacon til middag.
|
|
|
#9 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?Vel, i bartebyen får man det servert med sukker, blåbærsyltetøy og bacon - også på kaféer. Vi lager de grove og de metter litt mer om man har litt bacon på - men søtt og salt ER jo veldig godt da.
|
|
|
#10 |
|
Hvor: Rogaland
Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?Det kommer an på hvor tykke de er. Jeg spiser gjerne tre tykke fleskepannekaker (pannekake med bacon), eller fem tynne pannekaker med blåbærsyltetøy.
|
|
|
#11 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er faktisk kjempegodt. Jeg var uhyre skeptisk da jeg så den komboen første gang, men nå er jeg frelst. Gørgøtt!
|
|
|
#12 |
|
Hvor: Rogaland
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?Jeg er oppvokst med suppe og pannekaker og har samme tradisjon her hjemme. Bruker aldri bacon til hjemme, men på jobb i kantinen er det det som serveres til. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?Jeg spiser ikke pannekaker med bacon på, derimot har jeg sukker og sitronsaft, og noen ganger ei med blåbærsyltetøy. Spiser som oftest 3 stk, og har ertesuppe ved siden av.
|
|
|
#16 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?Brunost på vaflene? Er det også merkelig? (Salami på vaflene er rart, men bruost er vel det mest naturlige etter rømme og syltetøy omtrent vel?)
|
|
|
#17 |
|
intro
|
|
|
|
|
#18 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?Brunost på vafler er da ganske vanlig, i allefall både her og både der (Østland og Sørland) etter min erfaring. Smør og/eller syltetøy også, men rømme er jo bare guffent, enn så vanlig jeg vet at det er.
|
|
|
#19 |
|
Epikur
|
Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?Vafler med brunost er helt vanlig. :datapunkt: Både der jeg kommer fra (nordre Hedmark) og her på vestlandet. Rømme og syltetøy var vanligere i mitt barndomshjem enn her.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange pannekaker spiser du til middag?2-3 med bacon og blåbær, bacon og lønnesirup eller bacon, lønnesirup og blåbær. Her pleier det å gå som en mer lunsjaktig helgemiddag på helgedager der de voksne spiser middag til kvelds. Og vi pleier å ha grovt mel i dem.
|
![]() |
|
|