|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?
Samme her. (Kanskje vi skal på samme konsert?) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
~~~~~~~
|
Take That
|
|
|
#3 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
heldiggris!!!!
|
|
|
#6 |
|
By the Sea
|
Neida. Det er selvfølgelig luksusproblematikk, men man må være oppdatert på alle mulige regler, for de håndheves nådeløst. Og det er greit det, men det er altså en litt kjip atmosfære når man reiser med RA. Min teori er at fordi de ansatte har både dårlige ansettelsesvilkår og i tillegg får så mye kjeft av kunder (for det gjør de virkelig) blir mange av dem litt sure/mutte i holdningen. Også er det liksom noe ugenerøst med hele greia - jeg lo da jeg hørte at de hadde planer om å ta betaling for å gå på do også (men det er ikke blitt gjennomført da, skulle tatt seg ut!).
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?Ikke noe Ryan Air her heller. Vi var i London for en uke siden, da reiste vi med Norwegian og betalte vel nærmere 2500 for to inkludert bagasje. Eller mindre, jeg bestite billettene i desember og husker ikke så nøye.
|
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?Jeg har enda ikke reist med RA, faktisk. Jeg blir sur bare jeg nærmer meg sidene deres, og det er så mye hassle med dem at jeg ender med å drite i det. Komme seg til Torp, flyplassen i andre enden er nesten alltid pokkerivold, de har bare de mest ugunstige slot-tidene (klokken 00:30 fra Pisa, anyone?). Og at det er umulig å vite hva de fordømte billettene faktisk koster.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?Hvordan i alle dager greide du å få RA opp i 2700 til London? |
|
|
|
#10 |
|
Textrovert
|
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?Jeg synes heller ikke det er en menneskerett å få billige flybilletter, bare så det er sagt, men jeg reiser til England flere ganger i året, og da vi har da som regel noen få alternative reisedager, og vi planlegger flere måneder i forveien. Med unntak av to ganger på 12 år, har Ryan Air ikke bare vært billigere, men ekstremt mye billigere. Og det selv etter at alle tulleavgiftene deres er lagt til. Svigers liker ikke å hente oss på Stansted, så de sier alltid at de kan betale forskjellen i prisen mellom Ryan Air og et selskap som tar oss til Heathrow, men når prisene gang på gang på gang viser en forskjell på mellom fire og seks tusen for oss, så blir det Ryan Air som vinner. Og jeg er ikke prinsippfast nok til å kaste flere tusenlapper ut vinduet hver gang jeg tar meg en englandstur, det må jeg innrømme. Men bortsett fra det prinsipielle, så seg jeg ikke problemet med Ryan Air sånn rent reisemessig. Så lenge man har vent seg til de noe snåle og tungvinte reglene, så er de helt greie å reise med.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?Jepp. Sålenge man er inne i gamet så er RA greit det altså. Det er ikke kos og fint og deilig og litt følelse av luksus sånn som det kan være med andre selskaper - det bære mer preg av lokalbuss. Men prisforskjellen er så vanvittig at det er det verdt for meg. |
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
9000,- er mye ja... når skal dere reise? Jeg går ut i fra at den prisen er en Economy Extra-billett med full refusjon ved kansellering, endrings-muligheter osv. Hvordan er avgangs- og ankomsttidene til Ryanair på det alternativet du har kikket på, og hvor lander Ryanair i London? Husk, tid er også penger
Se over....
Ja, han begynner jo å merke misnøyen og må slite mer og hardere for å få landingstillatelser og slots som ikke koster for mye. Ryanair er nødt til å ta betalt for ALT ekstra ettersom grunnprisen er kunstig lav. Det sier seg helt selv, uten at man trenger å være matematisk geni at man ikke kan overleve dersom hele flyet har passasjerer som har betalt kr 30,- for billetten sin.... Bare for å illustrere et eksempel... en forsinkelse fra OSL for SAS koster ca. 3000,- pr.minutt... DET er grunnen til at SAS og andre flyselskaper har ekstremt fokus på rutetid.
Ja.
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?Det med tid er et vesentlig poeng, syns jeg. Selv om våre venner i London bor slik at Stansted hadde vært en foretrukket flyplass.
|
|
|
#14 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Pga reisetid til flyplassen? Flybuss fra Oslo til Rygge tar 60 min.
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Jeg har iberegnet reisetid til flybussen også. Flybussen til Gardermoen stopper rett oppi gata for oss. Også skrev jeg Torp, ikke Rygge.
|
|
|
#16 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Ja, reisetiden til flybussen blir jo ulik avhengig av hvor i Oslo man bor. Jeg tror Ryggeekspressen stopper på bussterminalen og Ryen, i hvert fall.
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Det er uaktuelt å fly RA av flere grunner, tiden legger bare enda mer vekt på skålen. Jeg syns de er et motbydelig selskap, rett og slett. Jeg vil ikke at de skal ha noen av mine penger. Grunnen til at jeg nevnte reisevei, er at det kan hende tidsaspektet ikke hadde trukket vektskålen like mye ned om jeg bodde i Sandefjord eller Moss, og det ville vært betydelig vanskeligere å komme seg til Gardermoen.
|
|
|
#18 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?Jeg har flydd endel med RA og synes det har blitt verre og verre i takt med alle de særdeler kreative gebyrene og reglene som dukker opp til stadighet. Sist hele familien fløy med RA, for rundt 2,5 år siden, sparte vi 9000 kroner vs SAS. (Og ja, vi bestilte i god tid før avreise!) Det var såpass mye penger at det var greit nok. Gangen etter reiste jeg og eldstemann, og da var det såpass håpløst med innsjekk og ombordstigning at jeg ikke har brukt dem etterpå. Noe som også har sammenheng med helt på trynet idiotiske slot-tider mellom min flyplass og Stansted. I høst flyttet de torsdagsavgangen til fredag ettermiddag, og med det ble det totalt uaktuelt. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?Slot-tidene til RA var verre før, synes jeg. Da var det utelukkende avganger før 7 og etter 22, mens nå har de mange formiddags- og ettermiddagsflyvninger.
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?Jeg har god erfaring med å finne billigbilletter på restplass.no. Legg inn hvor du skal og når du skal dra, og så sjekket den utrolig mange reiseselskaper for deg og sammenligner reisetid. RA er ikke med, så da slipper man å tenke på hva det kunne kostet.
|
|
![]() |
|
|