Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips til ny serie vi kan følge

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-11, 19:42   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til ny serie vi kan følge

Cold Feet er komedie, i grove trekk om tre britiske par. Jeg har akkurat kjøpt de to første sesongene og ble noe skuffa over at det bare var 6 episoder i hver, men det er jo underordnet kvalitet og det faktum at det er en fin serie.

Dersom dere ikke har sett Six Feet,
så må dere bare gå den veien altså. Livet blir annerledes etterpå. Syntes jeg. (til det bedre, om noen lurte )

Gammel 02-03-11, 19:45   #2
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker Big Love, men det gjør kanskje ikke mannen din?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 19:46   #3
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Brothers & Sisters slukte meg hel.
Og jeg tipper du hadde likt den. Men kanskje ikke mannen...

Gammel 03-03-11, 13:28   #4
Lillebill
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
Lillebill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Sons of Anarchy er råbra. Men kanskje litt rå.

Vil også anbefale In treatment og Battlestar Galactica

Gammel 03-03-11, 15:57   #5
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Solsidan er herlig!
24 er min favorittserie

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:18   #6
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er blitt hekta på Entourage. Aner egentlig ikke hvorfor, det er ikke en typisk serie for meg.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 20:54   #7
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takket være denne tråden har jeg bestemt meg for å gi Forbrydelsen til svogeren min til jul!

Gammel 02-03-11, 19:29   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Cold feet er fantastisk! Jeg tror jeg har sett serien fire ganger, jeg, sist med mannen som også likte den. http://www.imdb.com/title/tt0168596/

Vet ikke om den er å få kjøpt innen fredag, dog.

Gammel 02-03-11, 19:44   #9
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi elsket også The Wire og slet hardt da vi var ferdige med den. Vi har sett House og nå holder vi på med danske Forbrydelsen. Den er superspennende og fenger begge to.

Gammel 03-03-11, 09:54   #10
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Vi elsket også The Wire og slet hardt da vi var ferdige med den. Vi har sett House og nå holder vi på med danske Forbrydelsen. Den er superspennende og fenger begge to.

Må bare henge meg på og anbefale Forbrydelsen. Veldig spennende og godt laget. Når dere er ferdige med den, kan dere se Rejseholdet/Mordkommisjonen.

Ellers slår jeg nok en gang et slag for OZ. Den serien er så bra og funker fint å se etter Sopranos.

Six Feet Under også, men det er mer av en dramaserie. Men om dere skal se SFU, bør dere se den før dere evt. ser Dexter, det tror jeg er lurt. Ellers tror jeg at karakteren David () vil se litt annerledes ut for dere.

Dexter er knallbra, men jeg er ikke spesielt sart heller. Liker også The Shield veldig godt, men der er det mer action og vold.

Vi ser på Sons of Anarchy akkurat nå, men der kjenner jeg at jeg er litt for sart. Blod og vold og gørr og sånt er helt greit, men gravide junkier og premature babyer blir litt mye for meg akkurat nå. /:hormonell:

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 10:03   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Men om dere skal se SFU, bør dere se den før dere evt. ser Dexter, det tror jeg er lurt. Ellers tror jeg at karakteren David () vil se litt annerledes ut for dere.

Enig. Det gikk bra å se Dexter etter SFU, men da jeg så noen episoder av SFU etter å ha sett Dexter, ble jeg bare forvirret.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 15:50   #12
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Dexter og SFU er på topp-lista her, men Spooks liker jeg også, har sett alle 9 sesongene.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 16:45   #13
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke lest tråden.

House.
Scrubs.

Gammel 20-06-11, 18:37   #14
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Vet ikke om noen har nevt solsidan, men den er virkelig vært og se

Gammel 02-03-11, 19:45   #15
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pacific og Dexter er blodbad-serier, så sarte sjeler vil kanskje ikke digge de. Jeg liker The Good Wife. Kvinne med politikermann - mann blir hengt ut for utroskap med prostituert, Good Wife står ham bi samtidig som hun å prøve å skape sin egen karriere og sørge for barna. En kul advokatserie, hvor hver episode handler om en case/straffesak, og hennes privatliv som en rød tråd gjennom episodene. Ufarlig og bra underholdningsverdi. Sesong 2 sendes nå, sesong 1 er nok å få på dvd.

Og så Veronica Mars da. Den er innmari bra. Teenage privatdetektiv, men ikke la deg lure av det. Spennende plot, morsomme intriger og sinnsykt bra dialoger. Jeg tror det er en serie alle liker.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 19:46   #16
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jah, Big Love! Den er underholdende, særlig de første sesongene. Mann med tre koner, og alt det innebærer av forviklinger.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 19:54   #17
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Six Feet Under (ingen over, ingen ved siden)
The West Wing
E.R (de første sesongene er legendariske)
Dexter
Mot alle vindar
This Life

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 20:12   #18
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Six Feet Under (ingen over, ingen ved siden)
The West Wing
E.R (de første sesongene er legendariske)
Dexter
Mot alle vindar
This Life

Ja, Six Feet Under, Dexter og This Life! Noen absolutte høydepunkter i min tv-titterkarriere! Sistnevnte er omtrent Cold Feet, men i en litt tidligere livsfase, på sett og vis. Ellers digger jeg Mad Men, og både jeg og mannen har kost oss glugg i hel med Nip/Tuck. Vi har sett de første 5 sesongene (av 6). Breaking Bad er bra (men har bare sett første sesong). Kanskje i overkant blodig? Downton Abbey! Danske Forbrytelsen, spesielt den første sesongen.

Nå ser vi Life on Mars, men er ikke blitt revet helt med. Og vi har Nurse Jackie på vent.

Gammel 02-03-11, 20:01   #19
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veronica Mars må ikke undervurderes, nei.
Det vi ser på, er:
Nurse Jackie
How I met your mother (HIMYM)
The Big Bang Theory
Chuck (den kan kanskje være noe?)
Grey's og
Private Practice

Sherlock er fantastisk, men er vel ikke å få kjøpt kanskje?

Gammel 02-03-11, 20:10   #20
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

How I met your mother (HIMYM)
The Big Bang Theory
Chuck (den kan kanskje være noe?)
Grey's og
Private Practice

Støtter disse. Ellers er Castle fin (Nathan Fillion ) og the Mentalist (Simon Baker :hjerter) og antageligvis tilgjengelig på DVD.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.