|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
♡
|
Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)
Opplys meg!
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er stor forskjell på dette. Disse gatekjøkken-og mcdonaldsnuggetsene er skikkelig dårlige, men de du kjøper i Sverige i poser kjenner du har masse god kyllingkjøtt.
|
|
|
#4 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)Det er trist lesing, men jeg blir faktisk ikke overrasket etter ved selvsyn å ha sett hva diverse britiske foreldre forer barna sine med... :huff:
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)Her står det mer:
|
|
|
#7 |
|
anglofil
Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)Jeg er litt sjokkert her over hvor generaliserende folk skriver her. Ja kostholdet her i England blandt the workingclass er helt forferdelig men herregud, vi ligger laaaaangt etter UK naar det kommer til utvalg organic kafeer, farmers markets, fantatisk tilbud i matbutikker osv. Herregud, vi er som en Sovietstat i forhold ..... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)Lisa: Det er klart at dettte er et klassefenomen. Det er det i hele verden: Det er de fattige og uutdannede som er overvektige, stort sett. Og dette problemet er økende.
|
|
|
#9 |
|
anglofil
Selvfolgelig har de et mye mer markert klasseskille her som i aller hoyeste grad bare er et okende skille. Men jeg vil ikke at problemet ikke blir tatt paa alvor. Dette med kosthold er bare en av mange ting de prover aa gjore noe med. Det vil ta enormt lang tid, etter min mening er det en umulig task men de maa jo noe gjore. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)Spiser ikke på puber? Er du klar over hvor god og SUNN mat man kan få på en engelsk pub? *savner lammesteken med bakte poteter og hauger med grønnsaker*
|
|
|
#11 |
|
anglofil
Svaert sjelden jeg spiser paa pub, husker ikke sist gang men det var vel fish and chips for mange aar siden ..... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
anglofil
Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)Hva er motbydelig? (utenom sure sitroner paa en lordsagskveld) |
|
|
|
|
|
#15 |
|
anglofil
Vet ikke om de gjor det i hele Skottland men paa de fleste chippies tror jeg? Dette regner jeg med at du har peiling paa siden du liker ekkel fet motbydelig pub mat. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)Eeegentlig synes jeg Lisa har et poeng. Vi nordmenn er raskt ute med å kritisere andre lands kostvaner, men er vi egentlig så mye bedre selv? Brødmat er faktisk ikke det sunneste, iallefall ikke når 3-4 av dagens måltider faktisk består av det, som jo er vanlig her. I andre land spises det oftest varm lunsj, gjerne salater, supper, eller enkle middager. I Norge har man denne trauste matpakken med 2-3 brødblingser mens vi snakker om hvor "variert" vi spiser. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
One of These Days
|
Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)Jeg liker Jamie. Han er herlig sjarmerende med en lespende iver over sunn mat som alle kan lage. Liker Gordon Ramsey. Han er meget bestemt og har en herlig sans for detaljer og deliktasser. Nigella derimot har jeg ikke sansen for i det hele tatt. Minner meg litt for mye om kan-jeg-dyppe-deg-i-smeltet-sjokolade-og-slikke-den-av-deg-mens-jeg-stønner-høyt-type-matlaging som jeg ikke har sansen for. Hun lager sikkert god mat, men jeg orker ikke se programmene hennes. Irriterer meg sånn over hennes vesen, at jeg ikke klarer å følge med på det hun lager. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Enig med Amylin. Jeg har riktignok ikke sansen for den serien hvor han reiser rundt og har show, men matprogrammene og skoleprogrammene har jeg satt pris på. Jeg skjønner ikke at man mener han er arrogant og latterliggjørende? Ikke mer enn andre kokker iallefall.
|
|
|
#19 |
|
anglofil
Jamie er ikke arrogant? Han staar jo og ler og slenger spydigheter om folkene han liksom skal belaere med sine gode matvaner. Ille var det med disse dinnerladyene som han ikke engang klarte aa laere aa lage pasta fordi "these people are too stupid for their own good" som han sa. Det komiske er jo at Jamie er en Essex boy og cockey selv og da blir det enda dummere. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Ikke mer enn andre kokker, sier jeg. Som f. eks. Gordon Ramsey.
Det var ikke helt det jeg sa, men har desverre ikke tid til å forklare deg akkurat nå.
|
![]() |
|
|