|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
| Se resultatene: Hvor ofte kjøper dere nye dyner/puter? | |||
| En gang i året eller oftere |
|
2 | 1,46% |
| Annethvert år |
|
2 | 1,46% |
| Etter 3-4 år |
|
19 | 13,87% |
| Sjeldnere |
|
114 | 83,21% |
| Deltakere: 137. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Vi bytter mellom sommer og vinterdyner - men ut over det skifter vi ikke dyner. Puter er derimot fast julegaveønske omtrent.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Dynene blir da vasket to ganger i året? Tempurputa blir ikke skiftet ofte heller, trekket blir vasket og så har man jo putetrekk utenpå der igjen. |
|
|
|
#3 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Har aldri bytta dyner berre for å bytte, men har oppgradert dyneutvalet i heimen siste åra etter at eg fekk augene opp for dundyner.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Kaster dere puter en gang i året? Vi bytter ikke før ting er gått i stykker, eller mistet funksjonen sin. Vi har sommer- og vinterdyner, og både de og putene vaskes innimellom.
|
|
|
#5 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Det er svært sjelden vi kjøper nye dyner, men når vi gjør det så sirkuleres de gamle. Dvs vi tar de med til hyttene eller til gjesterommet. Da hender det at de eldste blir kastet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Sjeldnere. Det kommer jo litt an på kvaliteten. Ungenes dyner vaskes ofte, da det fortsatt skjer uhell. Kaster ikke dyner der før de blir slaskete eller noe sånt. Min egen elskede dyne har jeg hatt i flere år, har ingen skumle planer med den heller med det første. Vasker den noen ganger i året.
|
|
|
#7 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Vi har bare dun, både puter og dyner. De har middtrekk under det vanlige dynetrekket og vi renser dem en gang i året i tillegg til at de blir vasket litt nå og da gjennom året. Jeg foretrekker å legge litt ekstra i kvalitet, heller enn å kaste slikt årlig. Dobbeldyner har vi ikke, og de vanlige får fint plass i vaskemaskinen.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Jeg bruker bare sommerdyne hele året, og den er så tynn at den fint går i maskina. |
|
|
|
#11 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Ungane har berre sommardyner, så den er grei. Og det er jo helst hjå dei det skjer uhell også. Ikkje at me har vore plaga med det. Bank i bordet. Men våre dyner sliter eg med å få plass til i trommelen. Får jo plass, men redd trommelen skal ta kvelden pga. tyngden.
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Maskina vår tåler åtte kilo, og det har gått helt fint så langt. |
|
|
|
#14 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Vi bytter ikke etter 1-2 år, vi altså. Våre er sikkert 4 år og vi er ikke så flinke til å vaske dem.
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Jeg investerte i dundyner av god kvalitet da jeg var gravid med første, tok det fra det ubrukte klesbudsjettet mitt. Slike dyner trodde jeg omtrent gikk i arv? Bytte annethvert år høres frytkelig sløsete ut i mine ører. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Min dyne ble kjøpt i 1996, tror jeg. Mannens aner jeg ikke når ble kjøpt. Ungene sine ble kjøpt når de ble for store til babydyna. Putene har vi vel heller ikke skiftet de siste 5 årene ... Tempurputa mi er fra 90-tallet en gang, og jeg nekter å bytte den ut! Den er mye bedre enn nyere Tempurputer jeg har prøvd.
|
|
|
#17 |
|
Unik
|
Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Mi dundyne er 10 år. Mannen sin er enno eldre. Har ikkje planer om å skifte dei, har ikkje tenkt den tanken. Puter veit eg ikkje. Dei er nesten like gamle trur eg.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?Vi har fiberdyner og puter. Dynene byttes hvert 4-5 år, putene ca annethvert år. De blir tynne og kjipe etterhvert. Jeg liker fluffy dyner og puter.
|
|
|
#20 |
|
|
Joda, jeg har vasket min jeg, og den er helt fin fortsatt. Null problem. Tromler den ikke da, selvsagt.
|
|
![]() |
|
|