Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Teglsteinsmur, hva gjør jeg? (Bilde)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-11, 16:05   #21
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Teglsteinsmur, hva gjør jeg? (Bilde)

Så flott. Mektig imponert over effektiviteten din.

Gammel 08-03-11, 16:17   #22
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det ble så fint jeg da. Det ser ut som det er gjort dårlig jobb. Enten ville jeg malt et strøk til eller lagt fliser utenpå muren. Du har malt med maling som er grei å bruke på mur og med varm ovn ved siden av? Vi har samme røde muren i stua, men vi legger fliser utenpå. Bare og klaske limet på og legge flisene rett utenpå. Kjempe enkelt, bortsett fra hjørnene. Derfor har det stoppet opp litt hos oss.

Når jeg ser enda nærmere på etter bildene dine nå så tror jeg du ville fått et bedre resultat ved å male fugene mellom også, samt å male en gang til. Du har stadig malt borti fugene, og da blir det mye finere om du maler dem helt. Det er mest derfor det ser ut som slurvete jobb i mine øyne.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 17:20   #23
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Malt én gang til. Er det veldig flekkete? Trodde det var noe på skjermen min, men det er noe som flyter ut der. Også ville jeg malt fugene også for at det blir helt hvitt og jevnere (og penere) resultat.
Du er effektiv!

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 17:24   #24
Solblomst
Passiv

Standard

Jeg synes resultatet ble bra slik det er. Det skal vel se litt slitt ut. Litt antikk, liksom.

Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 17:45   #25
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solblomst, her.

Jeg synes resultatet ble bra slik det er. Det skal vel se litt slitt ut. Litt antikk, liksom.

Det er det som er poenget.
Skal se slitt ut.

Men det er mulig jeg skal over litt til, men helt hvitt, det blir det nok ikke.
Og poenget er at muren skal byttes ut, men først til vintern igjen. Dette er bare for en liten stund.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 17:50   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville også malt fugene, nå ser veggen litt møkkete ut. Shabby og slitt er en ting, møkkete noe ganske annet. Men du er på god vei!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 18:31   #27
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Får hive meg rundt en gang til da.
Fort gjort det og moro å male.

Gammel 08-03-11, 18:41   #28
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville malt det heeeelt hvitt, ikke slitt, men alt likt både fuger og fliser

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 19:27   #29
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det ble fint jeg da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 19:39   #30
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Det er ei venninna av meg som har gjort dette før meg.
Hun har nok sikkert vært hakket mer nøye en meg, da. Er litt usikker, men som hun sier, om jeg maler det HELT hvitt, da blir det veldig "perfekt". Så det kommer litt ann på hva man liker av stil.

Jeg får sove på det.

Gammel 08-03-11, 19:43   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må si meg enig med Elisabet; det var ikke et helt vellykket resultat. Det ser slurvete ut, i stedet for å se typete ut, som jeg antar var intensjonen.

Jeg ville malt grundig (minst) et strøk til, og malt fugene i samme farge som resten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 19:45   #32
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg må si meg enig med Elisabet; det var ikke et helt vellykket resultat. Det ser slurvete ut, i stedet for å se typete ut, som jeg antar var intensjonen.

Jeg ville malt grundig (minst) et strøk til, og malt fugene i samme farge som resten.

Du har nok rett.

Gammel 10-03-11, 22:13   #33
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

3 liter maling, er nå smurt på.
Helt greit resultat!!

Gammel 10-03-11, 22:16   #34
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det ble kjempebra! For en forskjell!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 22:20   #35
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

kjempefint ble det!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 22:24   #36
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

: puster lettet ut:

Gammel 10-03-11, 22:52   #37
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kan jeg si meg enig i at det ble veldig mye bedre. Så flink og effektiv du er. Du synes det siste resultatet ble bedre selv også selv om du ikke får den antikke looken du håpet på?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 23:46   #38
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knallbra!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 23:50   #39
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjapp du er! Jeg så den første versjonen og er enig i at nå ble det mye bedre.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 08:23   #40
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så fint det ble, må si du er effektiv med 3 små rundt deg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.