Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva er på høyde med Reflex i regnklær til en 4 åring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-11, 15:19   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er på høyde med reflex i regnklær til en 4 åring?

Jeg er ingen fan av Reflex sitt regntøy, men det er noen år siden vi prøvde sist, så det har kanskje blitt bedre (var problemer med vid hals og et tynt fòr nederst i ermene og på buksa som trakk vann opp på innsiden av regntøyet).

Vi har derfor brukt Lindex sitt regntøy i flere sesonger, men nå var største størrelse både for kort og for vid. Jeg har lange slanke barn, så 122 (som er Lindex sin største størrelse) ble alt for kort i beina og hang og slang ellers. Jeg kjøpte derfor HH-regntøy til de. Dette passet mye bedre, er ikke like vidt og virker ellers veldig mykt og fint. Fargene var også mer nøytrale (årets Lindex-variant var grusom!). Prisen på HH-settet er jeg ikke sikker på. Jeg kjøpte det på konkurssalg og betalte 249 kr pr sett. Mulig prisen hadde vært ca 500.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 23:56   #2
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Størsta som går i 4.klasse har ikke regntøy, hun bruker skallbekledning.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 15:49   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Størsta som går i 4.klasse har ikke regntøy, hun bruker skallbekledning.

Kanskje jeg skulle gå for det istede for 2 sett? og ha bare et billig regnklær som reserve...
Funker det til en 4 åring?
Og hva?
altså merke?
:må ha ting inn med t-skje:

Men hvor finner mann skall bukser?
Synnes bare jeg ser jakker i skall materiale.
Svigermor kjøpte norheim skalljake tl turbo i fjor men de hadde ingen skall bukser på gsport da så hun kjøpte en annen turbukse så kjøpte jeg en vanntett overtreksbukse,men litt fòr på exit til han.
Men han fikk 140 i den buksa i fjor og det var det største...

Gammel 15-03-11, 15:58   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er på høyde med Reflex i regnklær til en 4 åring?

Skallbukser til lange, tynne barn med seler (altså buksa, ikke barnet!) er ikke lett å finne.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 16:02   #5
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Skallbukser til lange, tynne barn med seler (altså buksa, ikke barnet!) er ikke lett å finne.

Bergans har vel...og man kan kjøpe seler utenom til POP bukse.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 16:14   #6
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Som i første innlegget der jeg ramset opp hva vi har så har vi ikke pop her. nærmeste plassen med pop er vel trondheim, og dit gidder jeg ikke å dra for å kjøpe en bukse

Men finnes det skall bukser uten seler da? Vet ikke helt om hun trenger det
Fant jo ingen skall bukser til turbo i fjor da vi jaktet på en ute bukse for å ha på skolen

Sist redigert av Honda : 15-03-11 kl 16:47.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 16:19   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Jeg kom over dette. Men lurer på om de har fått det inn her på HM..
men den rosa jakka var grusom. Tror vi går for den blå da

http://www.hm.com/no/product/78210?article=78210-B
Oh fant den i ensfarget og

Denne buksen hadde hun i fjor:
men den ble litt bløt etter en stund.men blir kanskje bedre etter imprignering?
Spekuleer i om kanskje buksen passer enda.tror jeg må finne det frem å prøve

Jeg blir gal av klær og samme porblemet hvert j*vla år

Sist redigert av Honda : 15-03-11 kl 16:28.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 22:37   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Kanskje jeg skulle gå for det istede for 2 sett? og ha bare et billig regnklær som reserve...
Funker det til en 4 åring?

Du trenger ikke reserveregntøy om du kjøper gode skallklær!

Skogstad, HH tech, Isbjørn, Bergans er merker du bør sjekke. Reima tec har jo også, Lindex har nytt nå med vannsøyle på 10 000.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 09:50   #9
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Du trenger ikke reserveregntøy om du kjøper gode skallklær!

Skogstad, HH tech, Isbjørn, Bergans er merker du bør sjekke. Reima tec har jo også, Lindex har nytt nå med vannsøyle på 10 000.

Jo må ha 2 sett i bhg. De er ute hele dagen så om det skjer uhell, eller at hun faktisk blir våt så må vi ha noe å skrifte til.

Har de over nettbutikker? prøvde å søke men fant ingen ting.
Her er det bare kommet inn til voksne :grr:
mormoren til mann skulle kjøpe noe i bursdaggave til snoopy og er ikke 1 mnd igjen til hun har det,men jeg må jo finne noe ført.

De på lindex var så jækla stivt så det står jeg over

Gammel 16-03-11, 10:07   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Skogstad selges her:
http://shop.mxsport.no/askvoll/index...lbud=1&side=10

Bergans her:

www.komplettfritid.no

Isbjørn:
www.smakryp.no
www.xxl.no
www.uteunger.no

Helly hansen:
www.barnogleker.no

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 09:51   #11
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Hadde dere Coop Obs? HH-dress med 15000 i vannsøyle til 699,-.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 10:21   #12
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Hadde dere Coop Obs? HH-dress med 15000 i vannsøyle til 699,-.

Nei vi får OBS i juni.
Men takk for tipset

Men vil ikke ha hel dress. For ofte er det vått i bhg om våren når det tiner. men varmt og fint så mange ganger er hun ute i bare en tynn jakke eller fleece jakke og tatt av den ytterste jakken.

Har fått tips om at Lindex jakken holdt mål så da skal jeg dra å kjøpe den i dag men de hadde ikke noe bukse til så jakten på bukse fortsetter... Om jeg ikke bestiller den Jonathan buksen..

Tusen takk alle sammen

Gammel 27-03-11, 21:43   #13
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg kjøpt nytt regntøy. Det ble ikke Lindex fordi jeg så ingen FIX, bare Lindex merket, og det var tykt og vidt. Ikke slik som det gamle Lindex FIX med Bamse på.

Det ble Abeko, det er mykt, har god passform og kostet 299,- skal prøves i morgen.

Abeko regnvotter har jeg kjøpt hos Rudo i Ullevålsveien, har ikke sett det regntøyet før.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.