|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanJa, du trenger ikke åpplyse meg altså, Charlie - jeg er klar over at tsunami ikke er noe nytt fenomen, sammen med flere andre ting. Men det kollegaen min sa fikk meg til å tenke på at det nok er mange andre som blir mer engstelige og føler hele verden er i endring og opprør, nettopp fordi de får servert mer av det som skjer NÅ direkte og mer detaljert; på annen måte enn tidligere mulig.
|
|
|
#2 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanI tillegg til at mange av disse katastrofene rammer nettopp i en ekstra tett befolket del av verden.
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanJeg tror forskjellen er at med den økte/bedre/whatever mediadekningen, og ikke minst "instant" media-dekning er langt borte så uendelig mye nærmere enn før. I tillegg har jo økt mobilitet og kommunikasjon mellom ulike landsdeler ført til at "alle" kjenner noen overalt, eller kjenner noen som kjenner noen. Det gjorde kanskje mindre inntrykk før, fordi det var så langt borte, og vi hadde vanskeligere for å forestille oss hva som foregikk uten 24/7 TV-bilder. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i Japan
Nei, de gjør ikke det. Det bare virker sånn fordi mediebildet er helt anderledes. Når vi kan få youtubeklipp fra katastrofene fra sekundet etter de inntreffer, så gjør det litt større inntrykk enn en avisartikkel tre uker senere.
Nei, myten om 2012 har eksistert mye lenger enn filmen. Filmen tar utgangspunkt i myten. Det finnes massevis av forkvaklede mennesker der ute som i lang tid har ment at verden går under da, loosely basert på den omtalte Maya-kalenderen. Så har det ballet på seg, og involverer Jesus tilbakekomst, romskip, Chem-trails og what not.
|
|
|
#5 |
|
This is normal!
|
Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanJeg er overbevist om at enden er nær etter en kveld der jeg klikket meg innom både Politiet (TV Norge), Charterfeber (TV3) og Paradise Hotel (TV3).
|
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Nei, da fortjener du jammen ikke annet enn at verden går under heller. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
This is normal!
|
Jeg går og skammer meg, mens jeg venter på jordens undergang.
Sist redigert av noen : 11-03-11 kl 15:13. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
This is normal!
|
I går var jeg inne på Engleskolens Facebooksider, og jeg fortsatt ikke i tvil om hvilken vei det går. Tvert imot.
|
|
|
|
#9 |
|
can-jur
|
Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanJeg tror ikke på dommedag og jeg tror ikke dette er starten på ragarokk. Derimot kjenner jeg at jeg er JÆVLIG redd for brennende atomanlegg
|
|
|
|
#10 |
|
www.bomulls.no
|
|
|
|
#11 |
|
Protonterapeut
|
Njah. Litt skummelt er det jo, men vestlige atomreaktorer er bygget på en helt annen måte som gjør at de tåler mye, blant annet med indre og ytre kjerner og tjohei. Og systemer for å kjøle ned hele sulamitten, slik som de holder på med akkurat nå.
|
|
|
#13 |
|
www.bomulls.no
|
|
|
|
#14 |
|
kamerat
|
Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanNei, det har alltid vært risky å bygge huset sitt oppå en kontinentalplategrense.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nuff said. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Travelt opptatt
|
Tja... Storeggaraset ga vel både tsunami og jordskjelv. Det skyldtes landheving etter istiden, og det må jo sier å være en klimaendring.
|
|
|
#17 |
|
Shake it out!
|
Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanKontinentalplatene beveger seg og har jo alltid gjort det, helt uavhengig av dommedagsprofetier. Det er jo ikke akkurat som om verden alltid har sett ut slik den gjør nå. Og tvilsomt at den kommer til å forbli slik som nå til evig tid. Men alt virker jo fryktelig mye nærere når man har CNN og dets like som kan servere katastrofen i fargebilder, rett inn i stuen. Det er helt sikkert mange om ble tatt på sengen av dette, eller som ikke hadde noe sted å rømme ,og for dem gikk nok verden under.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke snakk om menneskeskapte klimaendringer, burde presisert det. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Shake it out!
|
Jepp. Vi snakket om det, venninnen min og jeg, forrige helg da vi satt i Malibu og sippet vin. At det hadde vært fint å bo i California, om en så bort fra det fakta at det er en aldri så liten fare for digre jordsjkelv der.
|
|
|
#20 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og hva med å sette et atomkraftverk oppå? |
|
|