|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
can-jur
|
![]() Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanJeg tror ikke på dommedag og jeg tror ikke dette er starten på ragarokk. Derimot kjenner jeg at jeg er JÆVLIG redd for brennende atomanlegg
![]() |
![]() |
#22 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i Japan
![]() |
#23 |
This is normal!
|
![]() Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanJeg er overbevist om at enden er nær etter en kveld der jeg klikket meg innom både Politiet (TV Norge), Charterfeber (TV3) og Paradise Hotel (TV3).
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men jeg tok en test på internett en gang som skulle spå hvilket år jeg kom til å dø, og da fikk jeg til svar 2065 så verden kan ikke gå under i 2012 |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bedreviter
|
Nei, da fortjener du jammen ikke annet enn at verden går under heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
This is normal!
|
Jeg går og skammer meg, mens jeg venter på jordens undergang.
Sist redigert av noen : 11-03-11 kl 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
www.bomulls.no
|
![]() |
#29 |
kamerat
|
![]() Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanNei, det har alltid vært risky å bygge huset sitt oppå en kontinentalplategrense.
![]() |
#30 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanÅ fy for noen sterke bilder på VGtv... Det bor jo mennesker i de husene...
![]() |
#31 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanDet som skjer i Japan og i stillehavet nå er grusomt, men at det skal være starten på jordens undergang, det tviler jeg sterkt på. Naturkatastrofer skjer. Det har skjedd i alle tider, og det vil skje igjen og igjen og igjen.
![]() |
#32 |
|
![]() Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanJeg tror ikke dette er fullbyrdelsen av dommedagsspådommer, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nuff said. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Shake it out!
|
Jepp. Vi snakket om det, venninnen min og jeg, forrige helg da vi satt i Malibu og sippet vin. At det hadde vært fint å bo i California, om en så bort fra det fakta at det er en aldri så liten fare for digre jordsjkelv der.
![]() |
#35 |
Travelt opptatt
|
Tja... Storeggaraset ga vel både tsunami og jordskjelv. Det skyldtes landheving etter istiden, og det må jo sier å være en klimaendring.
![]() |
#36 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanKontinentalplatene beveger seg og har jo alltid gjort det, helt uavhengig av dommedagsprofetier. Det er jo ikke akkurat som om verden alltid har sett ut slik den gjør nå. Og tvilsomt at den kommer til å forbli slik som nå til evig tid. Men alt virker jo fryktelig mye nærere når man har CNN og dets like som kan servere katastrofen i fargebilder, rett inn i stuen. Det er helt sikkert mange om ble tatt på sengen av dette, eller som ikke hadde noe sted å rømme ,og for dem gikk nok verden under.
![]() |
#37 |
Personlig pessimist
|
Jeg fikk vondt i magen. På det ene klippet kan man se vannmassene nærme seg en vei, og feie meg seg en bil som akkurat har snudd og prøver å kjøre i fra....
![]() |
![]() |
#38 |
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanNår man ser bilder som dette, så kan man jo lure
![]() |
#39 |
Passiv
|
![]() Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanDet har vært snakk om monsterbølger fra sjøfolk i alle år. Men de ble ikke trodd siden bølgene ikke var vanlig observert i noen særlig grad, de avviker fra vanlig bølgeform og historiene altså kom fra sjøfolk som hadde ry for å ta i litt. Ettersom de fikk for eksempel satelitter som kunne se bølgeformer så observerte man tsunamier vitenskapelig også. Greia er jo at de ikke er så store på overflaten når de har dypt hav under seg, men når de får en grunne eller nærmer seg land så stiger de. Mens vanlige bølger beveger vann nesten kun på overflaten så går jo bevegelsen i en tsunamibølge gjennom hele vannsnittet og ned til bunnen. Dermed presses veggen av vann opp av overflaten når bunnen kommer høyere opp. |
![]() |
![]() |
#40 |
Unik
|
![]() Sv: Går verden under nå? Jordskjelv og tsunami i JapanOrdet tsunami er vistnok japansk, så dei har nok vert ute for slikt før og. I tillegg er det vel ingen andre land som har ein betre beredskapsplan for slike ting enn nettopp Japan.
![]() |
|
|