Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tuller dere rundt stearinlys nederst når de ikke passer i staken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-11, 21:04   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tuller dere rundt stearinlys nederst når de ikke passer i staken?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg bruker sånne ruglete foliegreier (minimuffinsform i aluminiumsfolie) til nettopp dette formålet fra større matbutikker.

Jeg også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 21:10   #22
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Ja jeg må bare spørre, hva i huleste er lærertyggis?

Heftemasse?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 21:13   #23
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Heftemasse?

Ja, heftemasse

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 21:13   #24
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Lærertyggis/skoletyggis heter fx tack it og ser slik ut:

Oh, jeg kjenner behovet for farget skoletyggis! Selv om det bare er tull all den tid den aldri vises når den er i bruk.

Gammel 14-03-11, 21:16   #25
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri visst hva det heter, så jeg kaller det bare lærertyggi.

Salt høres jo lurt ut, men jeg er redd det for meg ville funket omtrent som når jeg prøver å stikke noe ned i sand. Det vil ikke ned, og lyset står skjevt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 21:19   #26
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Eller bare unngå hele greia og bruke kulelys.. men har nå lært et nytt ord!!!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 21:20   #27
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg bruker sånne ruglete foliegreier (minimuffinsform i aluminiumsfolie) til nettopp dette formålet fra større matbutikker.

Konfektformer De bruker jeg også, ellers så har de på f.eks. plantasjen sånne former som er beregnet til lys.

Gammel 14-03-11, 21:31   #28
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker voks som jeg fek skjøper på Bohus som er til å feste under stearinlysene så de står støtt. Sånn liten klump som jeg setter under lyset.

Gammel 14-03-11, 22:03   #29
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Salt over hele kjøkkenet. Det ble litt grisete...

Jeg setter staken i kjøkkenvasken, setter lyset i og heller forsiktig rett fra den store saltkartongen rundt lyset. Blir ikke noe søl av det.

Gammel 14-03-11, 22:19   #30
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg har alltid brukt enten aluminiumsfolie eller sånne "lysformer",de små muffinsformene,og tror jeg fortsetter med det. Kjenner at jeg ikke tror jeg skal forske på å søle salt på hele kjøkkenet.

Sist redigert av Rabbit : 14-03-11 kl 22:26.
Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 22:47   #31
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er et større problem med for store lys som ikke passer til staken. F.eks. har jeg staken Loop fra Black + Blum. Den er kjempefin, men ingen lys passer i den. Prøver man å spisse med kniv eller noe annet, så ender det bare opp med biter og smuler.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 22:52   #32
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sånn ang lærertyggis (som jeg også kaller det) så kjøpte jeg det i Danmark og der heter det vist "Elefantsnot". Det er i allefall det som står på pakka.

Gammel 14-03-11, 22:55   #33
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjøper for det meste rustikklys så da fyller de lysestakene ganske greit. Har et veldig bra tips til for store lys i små staker, derimot, men det trenger du vel ikke

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 08:58   #34
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes det er et større problem med for store lys som ikke passer til staken. F.eks. har jeg staken Loop fra Black + Blum. Den er kjempefin, men ingen lys passer i den. Prøver man å spisse med kniv eller noe annet, så ender det bare opp med biter og smuler.

Prøv å smelt nederste delen som skal i staken. Det renner fort av masse stearin, lyset blir jo mykt og det er lett å presse på plass..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:14   #35
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, ha enden av lyset under varmt vann så smetter de fort nedi

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:16   #36
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Aluminiumsfolie.

Gammel 15-03-11, 10:16   #37
NOVA
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2011
NOVA har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er noen aluminiumsdubbeditter å få kjøpt på plasser hvor du kjøper lys. Da setter du lyset nedi disse og de sitter stødig. Disse kan brukes om igjen.

NOVA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:36   #38
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten smelter jeg lyset, drypper stearin eller bruker sånne konfektformer.
Jeg har prøvd sånne limputer under, og det funket ikke.

Jeg bruker i hvert fall ikke noe som kan ta fyr.

Gammel 15-03-11, 10:39   #39
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sånne uvillige lys og staker.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 16:50   #40
eirink
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2010
eirink har et hav av muligheter foran seg
Standard

Plastfolie funker som bare det

eirink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.