|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor ikke fryser i utebod?Foreldrene mine har en gammel fryseboks stående på veranda på hytta. Den står under tak, men det er helt åpent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor ikke fryser i utebod?Mamma og de hadde sin i utebod i mange år. Nå står den inne og fungerer fortsatt. Men det er av den gamle sorten, tror ikke de nye er like gode å ha i uteboder.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Hvorfor ikke fryser i utebod?Vi har fryser i boden på verandaen, har hatt den der siden jeg flyttet inn her for fem år siden. Det funker finfint. Nå er det altså på en veranda og ikke på bakkeplan, det hjelper nok, men vi har ikke noe varme på der inne. Det eneste som feiler den fryseren er at lokket er litt tvilsomt, og det er nok ikke frostens skyld.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Hvorfor ikke fryser i utebod?Vi har fryseskap i vår utebod, men det kan hende det kommer noe varm inn i den siden den er inntil huset vårt? Jeg aner ikke, men den har i hvert fall tålt at det har vært mer enn -30 grader i vinter.
![]() |
![]() |
#5 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hvorfor ikke fryser i utebod?Jeg vet at flere naboer her har tatt livet av flere kjøleskap i utebodene sine i allefall.
![]() |
#6 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Hvorfor ikke fryser i utebod?Vi har hatt vår store fryser ute i uteboden i alle år. Har ikke vært noe problem det selv på de kalleste dagene.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor ikke fryser i utebod?Noen tåler det, noen tåler det ikke. en del mener at eldre frysere gjerne har tålt det bedre enn nyere. Vi hadde det en periode uten at det ble problemer.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor ikke fryser i utebod?Vi har hatt et fryseskap i boden noen år nå. Funker helt fint det. Er sånn som iser seg av selv. *praktisk*
![]() |
#10 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvorfor ikke fryser i utebod?Har en gammel fryser som står i garasjen og den funker fint etter mange år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor ikke fryser i utebod?Vi har fryseboks av nyere dato (3 år gammel), og den har hele tida stått i uteboden. Uteboden er isolert, og det er aldri minusgrader der. Fungerer utmerket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor ikke fryser i utebod?Ikke gjør tabben som jeg gjorde nå i vinter. Jeg skulle starte en fryseboks vi har i uteboden, men den startet jo liksom ikke... var -19 ute, så greit nok på en måte - med fikk liksom ikke bekreftet at det ikke startet og tok ikke sjansen på å legge mat i det. Men så glemte jeg å slå det av, mens det stod åpen... ble *litt* rim i løpet av et par døgn selv om luftfuktigheten ute var veldig lav...
![]() |
#14 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvorfor ikke fryser i utebod?Vår ene står i utebod, gammel (20-30 år sikkert) og det funker fint!
![]() |
![]() |
#15 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hvorfor ikke fryser i utebod?Jeg trodde det hadde med typen kjoelemedium og optimal driftstemperatur aa gjoere. Altsaa gamle frysere med KFK kan staa ute uten store peroblemer, mens nye frysere med R41 som kjoelemedium maa ha varmere omgivelser for aa fordampe.
![]() |
|
|