|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: Størrelse på sykkel
Er usikker på lengda, så skal måle i morgen men målte nå i senga liggende til 107cm. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Drømmer
|
Er jo derfor man bør ha med barnet å prøve, poden her har lange bein å kræsjer i styret på 12" sykkelen. Han når fint ned i bakken med 16" som han skal bruke fra i vår. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Størrelse på sykkelJeg synes det skulle vert flere 14" på markedet. Min 3åring er 105cm høy og har kunnet sykle siden i fjor sommer. Jeg synes 12" er litt i minste lager fordi hjulene er så små og man vrenger de fort når man får litt fart. Men 16" blir rett og slett litt stort. Blir vel til at han bruker 12" i år også og får 16" til bursdagen nesteår men en 14" hadde vert perfekt. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
I mål
|
Sv: Størrelse på sykkelVi hadde en arvet 12" før, men storebror fikk 16" ifjor til femårsdagen, og lærte ikke sykle før da. Han var 116 høy da tror jeg. Jeg ville ikke kjøpt en 12" til en som er over 115 høy altså, den blir veldig liten. Det er viktig at ikke sykkelen er for stor, men det er jo greit å unngå ha knærne opp til haken også. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Størrelse på sykkelMin femåring fikk 16" da hun var nesten fem år. Hun var vel da ca 110 cm høy, og hun fikk ny fordi 12" var begynt å bli for liten. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Størrelse på sykkelVi jakter på sykkel til vår snart 4 åring, hun har ønsket seg det i bursdasgave(april). Her er det bare på g-sport de har fått inn sykkler.
|
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Størrelse på sykkelErfaring her tilseier at det er enklare å lære seg å sykle på liten sykkel. Har alltid lært at ein skal vekse ut av syklar, ikkje inn i dei. Her lærte eldste seg å sykle på 12" da ho var 3,5, fekk 16" til 5 årsdagen. Midterste lærte seg å sykle 12" da ho var 4,5 og gjekk over til 16" etter eit 1-2 mnd. da ho var trygg på syklinga.
|
|
|
#31 |
|
Type R ;)
Jeg og en venninne har omvend erfaring. Ungene bare vinglet på 12" etter en stund for at de ble for store og klarte først å sykkle helt rett da de fikk 16". min var 4 da han fikk 16" og hennes jente var ikke 4 en gang.. Men begge er lange unger..
|
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kjøpte 14" til Emily, den var helt super! 12" ble for lite, og 16" ble for tungt, ikke nødvendigvis for stort, men rett og slett for tungt. Mange lekebutikker selger 14". Vi kjøpte vår på Lekeplaneten i Bø, husker jeg.
|
|
|
#33 |
|
Øyboer
Sv: Størrelse på sykkelToys R us selger 14" her ihvertfall, men jeg synes disse sykklene er utrolig glorete og ser ikke ut til å ha den beste kvaliteten. Sitter litt langt inne å bytte ut den gode DBS sykkelen mot en glorete Ben10 sykkel. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Hertuginne
|
Sv: Størrelse på sykkelLillesøster var midt mellom 12" og 16" i fjor sommer, tipper hun var rundt 110 cm da. Hun lærte å sykle på 12", men byttet fort over til 16" med en gang hun følte seg trygg på syklingen. Storebror må nok ha ny sykkel i år, igjen, for 20" blir nok for lite for en gutt som er nesten 140.
|
|
|
#35 |
|
Type R ;)
Sv: Størrelse på sykkelJeg finner ingen sider som selger 14" sykkler. Uten på Toys`r`us. men det har vi ikke her så da er jeg like langt. Fant en sykkel der som så ok ut,var faktisk en hello killy men bare 2 små hellokylli klistermerker på men den koster jo 1200 kr,og om jeg hadde sendt gudfaren hennes som bor sør på ut på kjøping måtte jeg ha bestalt bensin for han,porto på pakken og fått en sykkel opp hit som ikke var montert og ser for meg meg stående og montere han...
|
|
![]() |
|
|