|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barnefilmer og språkbrukFor ikke å snakke om hva det vil gjøre med en jente når hun får vite at det går an å gifte henne bort bare en eller annen kommer og spør faren hennes om det og løser et par oppgaver. Herregud, det er jo så anti-feministisk som det går an å bli. Burde vært en parole i 8. maitoget.
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barnefilmer og språkbrukEr ALT kill kill? Jøss, hva ser dere egentlig på?
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnefilmer og språkbruk
Vi ser ikke på alt det der, nettopp fordi det er slik jeg beskriver. Feks. på Cartoon Network. Man får jo epilepsi av å se på de der programmene. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Jeg trodde alt innebar, ja, nettopp alt. Fifi og blomsterbarna er sjikkelig skummelt.
|
|
|
#9 |
|
Free Toy Inside!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda..men jeg kutter ut ord jeg mener barn ikke har bruk for... f.eks drepe.
Det er liksom en grunn til at LoTR har 11 års aldersgrense.... det er faktisk mange barn der ute som ikke klarer å skille mellom fantasi og virkelighet (en god del voksne også desverre...) og etter min mening klarer ikke en 5-6 åring dette. En 8-åring klarer dette mye bedre enn en 5åring.
DER er jeg enig med deg.... Fifi er skitskummel... samme som Teletubbies!
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Ikke? Så du lærer altså ikke ungene hvor kjøttet dere spiser kommer fra? De stikker seg aldri til å få med seg en snutt av nyhetene? Det å drepe er en del av livet og jeg syns at det er fint å forklare ungene at vi ikke dreper for moro skyld allerede fra de er liten.
|
|
|
#11 |
|
Skrekkøgle
|
Min femåring (altså, da han var fem, nå er han syv) klarte mye bedre å skille det, enn søsteren som var syv da. Nå også, nå er de syv og 8,5 og hun vil fremdeles ikke se noe LoTR, mens han elsker det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barnefilmer og språkbrukForresten har ungene mine aldri trodd på superhelter eller lignende. De har alltid vært klar over at det ikke er reellt. Troll og spøkelser, derimot, som portretteres i de norske eventyrene; de har de vært bekymret for.
|
|
|
#13 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Barnefilmer og språkbruk
|
|
|
#15 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnefilmer og språkbrukKaptein Sabeltann er fryktelig skummel.
|
|
|
#20 |
|
superbruker
|
Sv: Barnefilmer og språkbrukDet er forskjell på barns personlighet og jeg syns det er mer avgjørende for hva barnet kan se på enn hvilken alder filmen er godkjent for.
|
![]() |
|
|