|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Jeg har tegnet på en vegg som skulle tapetseres - og innså ikke at det var dumt før tapeten hadde tørket og hele tegningen vistes gjennom. Jeg var ni år, og enda henger det et speil akkurat der tegningen fortsatt er. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Har du gjort noen interiørtabber?
Du kan legge sisalteooe i trinnene etter at du har revet av teppet, da trenger du ikke gjøre noe med limresrene under.
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Jeg prøvde diverse remedier (inkl. Limfjerner, dampmaskin, barkespade, pussemaskin og varmepistol), men det ville tatt flere uker å bli kvitt alt limet.
|
|
|
#9 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var ståda her også, så me klistra golvbelegg på. Ingen ubetinga suksess, så eg vurderer å finne eit anna alternativ.
|
|
|
#10 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Vi pusset opp trappa her i sommer.Fjernet et grønt "golfteppe", skrapet bort lim,deretter pusset vi. Brukt spritbeis og lakk. Og må jo nevne at jeg var høygravid,fødte vel noen dager etterpå. Vi syns det gikk overraskende greit,men klart det hjalp at svigerfar sa at vi aldri kom til å greie det...
|
|
|
#11 |
|
både her og der
|
Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Pusset opp trappa: slipte trinnene, grunnet og malte med hvit gulvmaling. Tydeligvis ikke bra nok grunnarbeid, for både grunning og maling flasset av til treet. Vakkert. Heldigvis flyttet vi.
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002) Sist redigert av cora : 20-03-11 kl 11:15. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Jøss, finnes det flere enn oss som har trapp med rosa vegg-til-vegg altså?
|
|
|
#13 |
|
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Malt tregulv brunsorte.Absolutt all skitt/støv og hakk vises. Kan vaske 2 ganger hver dag, likevel ser det skittent ut......mitt prosjekt til sommeren blir å få omgjort dette+ at jeg er igang med en sånn gammel trapp som flere har her inne
|
|
|
#14 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Bestilte gulvsliper og ventet med å fjerne linoleumen til dagen før han skulle komme. Jeg og søsteren min jobbet hele dagen med å få av belegget, og deretter hele natta med å få av det grovvevde ullgreiene og tjærelimet som festet det hele til det originale tregulvet vi ville slipe opp.
|
|
|
#15 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Da mørkerødt blått mørkegrønt og sennepsgult var mote så malte jeg "speilet" i hver dør i gangen i en av hver. Gangen ellers var rosa.
|
|
|
#17 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg også. Det var lakkert treverk. Jeg pusset så mye jeg gadd, og malte den rød(!) Det ble selvfølgelig ikke særlig fint. Så jeg vasket ned og malte det meste av den hvit. Dvs jeg orket vel bare ett strøk de fleste steder.
|
|
|
#18 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Jeg tok mål av vinduene får å kjøpe gardinstoff. Jeg målte ferdig lengde til 2,50 meter, men skrev ned 1,50. Og skjønte absolutt ingenting da de ferdige gardinene ble hengt opp og de svevde 1 meter over gulvet. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
heimføing
|
Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Jålebeinet:
Jepp, at trender endres er noe annet enn tabber. Hilsen ei som har hatt rosa tapet og vegg-til-vegg-teppe (1986). |
|
|
|
|
|
#20 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Har du gjort noen interiørtabber?Jeg har herved skrinlagt planen min om å pusse opp trappen selv, og bestemt at jeg skal leie håndverkere til å gjøre jobben. :lærer av andres feil:
|
![]() |
|
|