|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Live and let live
|
Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg synes det er slitsomt å lese fordi det er som om skriveren prøver å presse følelsene sine over på leseren. Jeg grøsser når jeg ser overdreven bruk av prikker og utropstegn og spørsmålstegn. Når noen feks. ønsker å si at de er irritert, så er det mange måter å si det på.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg lar vel ikke akkurat overdreven bruk av utropstegn irritere meg, men det er sant at jeg leser setningen annerledes når de avsluttes med mange utropstegn. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg mener egentlig ikke at ett eller to utropstegn i løpet av et innlegg er så galt, mer noe ala dette: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Ja, haha, skulle også nevne dette. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tilpasser tittel
|
Denne er jeg enig altså. Slitsomt. Skulle tro verden gikk under om man ikke øyeblikkelig fikk bestemt seg for en vogn.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg syns også det er slitsomt med mye utrops- og spørsmålstegn. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fornøyd
|
Og hva med dem som ikke klarer å bruke stor bokstav i begynnelsen av hver setning, og heller ikke klarer å sette mellomrom mellom punktumet og den nye setningen? Det blir jeg små-sprø av å lese.
|
|
|
#11 |
|
saftig
|
Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg innrømmer glatt at jeg ikke klarer å ta dem helt på alvor, disse menneskene som strør om seg med utropstegn i hytt og gevær. Det blir litt fjortiss, på en måte.
|
|
|
#12 |
|
både her og der
|
Kunne ikke unngå å henge meg opp i fjortiss. Det er vel bare en s på slutten? Fjortis. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
både her og der
|
Nei, det gjør vel ikke det. Men fortiss blir liksom fjorTISS. Sist redigert av cora : 13-03-07 kl 21:18. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Prikker er mer irriterende enn et utropstegn eller to, etter min mening. Med prikkene venter jeg noe mer spennende og det er sjelden jeg opplever det. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg synes utropstegn er verre enn prikker, egentlig. Utrolig slitsomt å lese et helt innlegg der samtlige setninger avsluttes med ørten utropstegn. Kjenner jeg nesten får vondt i hodet av det. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg er veldig glad i både utropstegn og ellipse eller hva det nå heter igjen. Og ja, jeg bruker det ofte! (Men bare et utropstegn om gangen. Og jeg har lært at det skal være mellomrom før de tre prikkene ... )
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
Jeg presiserer at det selvsagt var prikkene jeg mente man kunne klare seg med tre av gangen av … |
|
|
|
![]() |
|
|