Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Overgrep overfor menn vs. kvinner

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-11, 12:31   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgrep overfor menn vs. kvinner

Jeg blir helt satt ut av at det i det hele tatt finnes slike holdninger og særlig når det utrykkes offentlig. Jaisus, så på jordet det går an å bli. Det ligger vel litt i begrepet "overgrep" at det er alvorlige hendelser, jeg skjønner ikke helt hvor kjønn kommer inn i bildet der altså.

Gammel 23-03-11, 12:59   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det er bare trist. Kjønn har da ingen betydning for hva som oppleves som overgrep og ikke.

Gammel 23-03-11, 13:56   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er jo ikke greit å filme eller fotografere folk nakne uten deres tillatelse selv om man har et forhold til dem.

Gammel 24-03-11, 09:42   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Herregud for en tosk!!

Altså hvis man skal si at noe er mindre grovt, så må det være at det tross alt er mindre grovt å filme enn å voldta, i hvertfall om det bare er vanlige dusjseanser. Men at det er mindre grovt å filme en yngre mann man står i et maktforhold til enn det ville vært å filme en tilsvarende kvinne, det er jo noe stort tøv.

Jeg mener at det er misbruk av makt i stor utstrekning, og det berører Fremskrittspartiet når en av deres mest profilerte misbruker sin makt for å lokke til seg yngre menn - og det uavhengig om de er 15, 17 eller 19 synes jeg. Er man 31 år og overordnet så er det uansett kvalmt maktmisbruk sånn som han har behandlet dem, selv om en mann på 19 juridisk sett er som voksen og likemann å regne.

Gammel 25-03-11, 19:36   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Urk!

Og et urk for denne også:

Sitat:

«Hvorfor reiser mannen på jevnlige hjemmebesøk til Birkedal? Hvorfor reiser han på ferie med Birkedal og ikke ei jente? Hvorfor deler en hetrofil mann seng med Birkedal? Kansje vi skal snu litt på flisa og spørre hvem som utnyttet/misbrukte hvem?», skriver Mikaelsen på Facebook.

I samme slengen så trekker jeg tilbake skrytet mitt av FrP om at de gikk til politiet med informasjon de hadde fått. Det ser allikevel ut til at Siv Jensen ikke har lært en damn shit etter skandalen med søviknes.

Gammel 25-03-11, 20:06   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen burde beskyttes mot seg selv - denne "fremtredende FrP-politikeren" som Irma linker til er en av dem.

Men altså, jeg begriper det ikke. Jeg gjør ikke det. Uten å ta stilling til skyld her, men hvor dumme er man ikke når man stukket hodet i sanden og lar det være der når man blir presentert for så alvorlige beskyldninger som det som nå er kommet fram. Jeg kan forstå at man ikke nødvendigvis tror alt man hører, men ville det ikke vært en ide å få det etterforsket, om man mener at man har sitt på det tørre?? All logikk tilsier jo at man vil få det rett i trynet ved en senere anledning, sant eller ikke sant. Sånne ting forsvinner ikke, uansett hvor hardt man måtte ønske det.

Og når det da smeller rett i trynet på en senere, så ser man bare tusen ganger verre ut, enn om de hadde tatt det der og da.

Det er bare en så ekstremt dårlig krisehåndteringen av ledelsen i FrP at det er til å dø litt av. Og man må jo være hjerneskadd for å la ungdom være med på noe i regi av partiet i framtiden. De har jo bevist at de overhode ikke tar ansvar.

Hvem trenge beskyttelse og hjelp? Den som påstår at en er utsatt for noe kriminelt, eller den som blir beskylt for å være kriminell. Egentlig er det bo ikke motstridende en gang - den som beskyldes har jo alt å tjene på at det blir etterforskes, om h*n mener seg uskyldig - det er jo den eneste måten å bli renvasket på!

Gammel 26-03-11, 16:32   #7
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det ser allikevel ut til at Siv Jensen ikke har lært en damn shit etter skandalen med søviknes.

Det tror ikke jeg, men jeg tror ikke hun har lært det du syns hun burde lære; jeg tror derimot hun har lært at dette ikke påvirker oppslutningen til partiet fordi velgerne deres ikke syns det spiller noen rolle hva partiledelsen gjør i slike saker; velgerne blir heller opprørt over at media angriper partiet når slikt skjer. Både evnen til konsekvensanalyse og forståelsen for at det på enkelte områder faktisk bør finnes et kollektivt ansvar er jo åpenbart totalt fraværende hos de aller fleste FrP-velgere.

Ben "somebody out the bitch" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:08   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det tror ikke jeg, men jeg tror ikke hun har lært det du syns hun burde lære; jeg tror derimot hun har lært at dette ikke påvirker oppslutningen til partiet fordi velgerne deres ikke syns det spiller noen rolle hva partiledelsen gjør i slike saker; velgerne blir heller opprørt over at media angriper partiet når slikt skjer. Både evnen til konsekvensanalyse og forståelsen for at det på enkelte områder faktisk bør finnes et kollektivt ansvar er jo åpenbart totalt fraværende hos de aller fleste FrP-velgere.

Det der var nok helt på kornet, ja.
Jeg tror egentlig det er litt viktig for min del at Siv sitter en stund til. Hun er i ferd med å bli gammel og bjeffete i stemmen, og ikke like ung og søt mer. Normalt vil den egenskapen tillegge henne litt mer pondus, men mitt håp er at med frp-velgere så blir hun plutselig uspiselig. Og da kommer min gullteori inn: Hvis bare sjarmen til Siv holder til Hagen er for gammel til å ta en Drillo så kan vi omsider komme oss over frp-æraen. For Siv er smart nok i massevis til å holde alle med nok hjerne og mangel på moral til å kunne utkonkurrere henne så langt nede at det ikke er noen andre enn Hagen som kan overta om hun går nå. Så - vente ut tiden til Hagen og la overgangsalderen ordne opp med Siv - da er det kanskje et håp der.

Og forøvrig er det jo ikke rart de ender med tillitsvalgt etter tillitsvalgt med merkelige tendenser da. All den tid de på toppen nettopp først og fremst er opptatt av å vokte plassene sine. Da blir de som får vokse litt under dem dyrket frem av litt snodig materiale.

Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:27   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Hvis jeg tar på meg 'denjevneFRPer-briller' så tror jeg denne saken skader mer enn hva Søviknessaken gjorde. Rett og slett fordi den jevne FRPer er mer enn gjennomsnittlig homofob, og ikke synes det er noe særlig at menn tafser på menn. Søviknes hadde seg med en ung jente, og det kunne kanskje flere kjenne seg igjen i og dermed akseptere.

Og at Siv Jensen igjen har holdt info tilbake, ja til og med andre FRPere har jo sagt at de synes dette er drøyt.

Gammel 26-03-11, 21:42   #10
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hvis jeg tar på meg 'denjevneFRPer-briller' så tror jeg denne saken skader mer enn hva Søviknessaken gjorde. Rett og slett fordi den jevne FRPer er mer enn gjennomsnittlig homofob, og ikke synes det er noe særlig at menn tafser på menn. Søviknes hadde seg med en ung jente, og det kunne kanskje flere kjenne seg igjen i og dermed akseptere.

Og at Siv Jensen igjen har holdt info tilbake, ja til og med andre FRPere har jo sagt at de synes dette er drøyt.

Er den jevne FRPer så homofob altså, at de syns det er greiere å ha sex med en mindreårig jente? De kunne til og med kjenne seg igjen i å ha seg med en ung jente? Ganske drøye påstander å komme med, mkj.

Gammel 26-03-11, 21:59   #11
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Er den jevne FRPer så homofob altså, at de syns det er greiere å ha sex med en mindreårig jente? De kunne til og med kjenne seg igjen i å ha seg med en ung jente? Ganske drøye påstander å komme med, mkj.

Det har jo allerede vist seg at de ikke kom veldig skadet ut av Søviknessaken. Og ja, jeg tror at mange av FRP-velgerne i større grad er mer homofob enn f.eks. velgere som stemmer Venstre, Arbeiderpartiet eller SV. (Selv om kanskje SP og KRF-velgere kanskje i større grad er homofobe)

Men ja, kanskje er det drøye påstander. Men jeg synes hele FRP-ledelsen tar kaka når det gjelder å være drøye nå. At de har forsøkt å feie dette under teppet, synes jeg er en skandale og jeg håper de får blø for det.

Dette jeg skrev over var vel en slags betraktning med skråblikk med mine fordomsbriller på såklart, men jeg tror det er et snev av sannhet i det altså.

Gammel 25-03-11, 20:32   #12
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De ser vel ikke poenget i å gjøre noe. Om en stund er dette glemt og velgerne strømmer tilbake.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 12:15   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror dette er siste saken Siv kommer gjennom noenlunde uskadet av en overgrepsskandale.

Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 12:41   #14
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg håper virkelig denne saken åpner øynene til mange frp-velgere altså.
Fy fader, for et møkkaparti! La partiet svinne hen og forsvinne i intet...
:konstruktiv:

Gammel 27-03-11, 11:52   #15
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg håper virkelig denne saken åpner øynene til mange frp-velgere altså.
Fy fader, for et møkkaparti! La partiet svinne hen og forsvinne i intet...
:konstruktiv:

En gris i Stavanger, ergo er alle med i samme politisk orienteriing overgripere. Hallelujah med deg!

Gammel 27-03-11, 12:01   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

En gris i Stavanger, ergo er alle med i samme politisk orienteriing overgripere. Hallelujah med deg!

Et parti som ikke ønsker å ta grep i forhold til denne dyrearten kan man kort og godt si noe om ja. Ikke at alle de andre er overgripere, men at de ikke tar så tungt på overgrep kan man si. Det er argument nok for å ikke stemme på frp om man nå ellers skulle være gal nok til å dele synspunkter med dem politisk.

Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 12:02   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke det som er poenget i det hele tatt.

At én person, som er sentralt medlem av et politisk parti, begår et overgrep, sier lite om partiet som sådan. Det er jeg helt enig i. At partiledelsen har visst om ovegrepet i flere år, men valgt å feie saken under teppet, derimot. Det både kan og bør slå tilbake på partiet, og jeg synes det sier mye om partiets mentalitet og holdninger til rett og galt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 12:54   #18
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Men det passet bra, hadde ikke brent like heftig om det var en fra sv.

Gammel 27-03-11, 13:01   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ke?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 13:05   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spørsmålet dreier seg jo om hvordan FrP takler konkrete påståtte overgrepssaker, i dette tilfellet saken om 15-åringen. Hadde SV hatt samme rulleblad som FrP når det gjelder ovegrepssaker, så hadde reaksjonene vært like sterke, det er jeg helt sikker på. Jeg hadde definitivt ikke stemt på SV hvis de hadde framvist et slikt menneskesyn som FrP gjør. Jeg synes det er naturlig å ta en diskusjon på dette politisk sett i motsetning til United. Det er ikke skyldig-ikkeskyldig vi diskuterer. Det er partiets håndtering av påståtte overgrep innad i partiet. Det sier noe om deres etikk og politikk i praksis. Hvorvidt det faktisk har skjedd et overgrep eller ikke er i den sammenheng helt uinteressant. Den type ting er det opp til politiet å avklare.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.