|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sv: Overgrep overfor menn vs. kvinnerJeg blir helt satt ut av at det i det hele tatt finnes slike holdninger og særlig når det utrykkes offentlig. Jaisus, så på jordet det går an å bli. Det ligger vel litt i begrepet "overgrep" at det er alvorlige hendelser, jeg skjønner ikke helt hvor kjønn kommer inn i bildet der altså.
|
|
|
#2 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Overgrep overfor menn vs. kvinnerDet er bare trist. Kjønn har da ingen betydning for hva som oppleves som overgrep og ikke.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Overgrep overfor menn vs. kvinnerNei, det er jo ikke greit å filme eller fotografere folk nakne uten deres tillatelse selv om man har et forhold til dem.
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: Overgrep overfor menn vs. kvinnerHerregud for en tosk!!
|
|
|
#5 |
|
Ekvilist
|
Sv: Overgrep overfor menn vs. kvinnerUrk!
I samme slengen så trekker jeg tilbake skrytet mitt av FrP om at de gikk til politiet med informasjon de hadde fått. Det ser allikevel ut til at Siv Jensen ikke har lært en damn shit etter skandalen med søviknes.
|
|
|
#6 |
|
Shake it out!
|
Sv: Overgrep overfor menn vs. kvinnerNoen burde beskyttes mot seg selv - denne "fremtredende FrP-politikeren" som Irma linker til er en av dem.
|
|
|
#7 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overgrep overfor menn vs. kvinner
Det tror ikke jeg, men jeg tror ikke hun har lært det du syns hun burde lære; jeg tror derimot hun har lært at dette ikke påvirker oppslutningen til partiet fordi velgerne deres ikke syns det spiller noen rolle hva partiledelsen gjør i slike saker; velgerne blir heller opprørt over at media angriper partiet når slikt skjer. Både evnen til konsekvensanalyse og forståelsen for at det på enkelte områder faktisk bør finnes et kollektivt ansvar er jo åpenbart totalt fraværende hos de aller fleste FrP-velgere. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#9 |
|
Off the map.
|
Hvis jeg tar på meg 'denjevneFRPer-briller' så tror jeg denne saken skader mer enn hva Søviknessaken gjorde. Rett og slett fordi den jevne FRPer er mer enn gjennomsnittlig homofob, og ikke synes det er noe særlig at menn tafser på menn. Søviknes hadde seg med en ung jente, og det kunne kanskje flere kjenne seg igjen i og dermed akseptere.
|
|
|
#10 |
|
På (opp?)tur
|
Er den jevne FRPer så homofob altså, at de syns det er greiere å ha sex med en mindreårig jente? De kunne til og med kjenne seg igjen i å ha seg med en ung jente? Ganske drøye påstander å komme med, mkj.
|
|
|
|
#11 |
|
Off the map.
|
Det har jo allerede vist seg at de ikke kom veldig skadet ut av Søviknessaken. Og ja, jeg tror at mange av FRP-velgerne i større grad er mer homofob enn f.eks. velgere som stemmer Venstre, Arbeiderpartiet eller SV. (Selv om kanskje SP og KRF-velgere kanskje i større grad er homofobe)
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Overgrep overfor menn vs. kvinnerJeg tror dette er siste saken Siv kommer gjennom noenlunde uskadet av en overgrepsskandale. |
|
|
|
#14 |
|
Curlingkone
|
Sv: Overgrep overfor menn vs. kvinnerJeg håper virkelig denne saken åpner øynene til mange frp-velgere altså.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
En gris i Stavanger, ergo er alle med i samme politisk orienteriing overgripere. Hallelujah med deg!
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Et parti som ikke ønsker å ta grep i forhold til denne dyrearten kan man kort og godt si noe om ja. Ikke at alle de andre er overgripere, men at de ikke tar så tungt på overgrep kan man si. Det er argument nok for å ikke stemme på frp om man nå ellers skulle være gal nok til å dele synspunkter med dem politisk. |
|
|
|
#17 |
|
Bedreviter
|
Det er jo ikke det som er poenget i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Overgrep overfor menn vs. kvinnerMen det passet bra, hadde ikke brent like heftig om det var en fra sv.
|
|
|
#20 |
|
Ekvilist
|
Spørsmålet dreier seg jo om hvordan FrP takler konkrete påståtte overgrepssaker, i dette tilfellet saken om 15-åringen. Hadde SV hatt samme rulleblad som FrP når det gjelder ovegrepssaker, så hadde reaksjonene vært like sterke, det er jeg helt sikker på. Jeg hadde definitivt ikke stemt på SV hvis de hadde framvist et slikt menneskesyn som FrP gjør. Jeg synes det er naturlig å ta en diskusjon på dette politisk sett i motsetning til United. Det er ikke skyldig-ikkeskyldig vi diskuterer. Det er partiets håndtering av påståtte overgrep innad i partiet. Det sier noe om deres etikk og politikk i praksis. Hvorvidt det faktisk har skjedd et overgrep eller ikke er i den sammenheng helt uinteressant. Den type ting er det opp til politiet å avklare.
|
![]() |
|
|