Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har man ikke et ansvar?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-11, 00:40   #21
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har man ikke et ansvar?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Nei, såklart. Når det ikke er snakk om et overgrep så stiller saken seg anderledes. Men jeg syntes det har mye å si hvem 15 åringen har sex med og. Er det en på 17 så er det ganske stor forskjell mot å ha sex med en på 30. Og med den rollen Birkedal hadde ovenfor gutten så burde det også ha blitt gitt beskjed til foreldre.

Dette er sakens kjerne for meg. At han utnytter sin maktposisjon.

Og at de i FRP tror han når han sier at det ikke skjedde noe. So ! Er det normalt å ha 15-åringer sovende i samme seng som seg?? Og at de attpåtil lar få klatre i gradene og bli ordførerkanditat i en større norsk by?

Gammel 28-03-11, 00:43   #22
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har man ikke et ansvar?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Enig med Joika. Er barna nær i alder er det noe man tar i betraktning når man vurderer saken. På samme måte er det også grovere når det er en godt voksen. Og lavalder er lavalder. Hvis noen myndige personer er bortpå mine barn når de er under grensa, skal jeg med stor glede politianmelde dem og joda, de kommer sikkert til å hate meg..

At noe ikke er straffbart er ikke det samme som at det er riktig. Det er akkurat den grensa der FRP sliter med gang på gang...

hmm - jeg var 15 den gangen jeg debuterte med en på 19. Men det er da virkelig ikke sammenlignbart. Vi var kjærester og på likefot, selv om han var noe eldre. Om moren min hadde anmeldt ham, tviler jeg på om vi hadde vært på talefot den dag i dag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.