|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetDen var fin! Men klipping! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetJeg finner ikke Drops Lima, er det det samme som Drops Alpakka, eller Drops Andes? Sistnevnte er en ull/alpakka-blandings. Hva med Baby Alpakka Silk, kan det funke?
![]() |
#23 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedet
Jeg har liten erfaring med alpakka, er ikke så glad i hårete garn. Jeg strikket kåpe til yngste av Drops Nepal, som er samme blanding som Lima, bare tykkere, hun har brukt den mye, og den ser ganske fin ut fortsatt.
![]() |
#25 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetJeg har lue og votter i Drops Nepal og det er et veldig holdtbart og fint garn, synes jeg. Har brukt begge deler ganske mye i vinter, og det viser nesten ikke på garnet. Og det er mykt og varmt og deilig.
![]() |
#26 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetJeg skjønner ikke noe av den oppskriften jeg, det virker jo kjempekomplisert å drive og hekte opp masker eller hva man nå gjør. Strikker man på en måte hver omgang to ganger?
![]() |
#28 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedet
Første gang jeg leste en sånn oppskrift skjønte jeg ikke noe jeg heller. Men det er bare å slutte å tenke og bare gjøre nøyaktig det som står. Du strikker bare en farge av gangen. Du bare løfter av masker de radene som ser ut til å ha to farger.
![]() |
![]() |
#30 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetJa. På de røde stripene stikker du alle maskene. Når du skal strikke det grå, så strikker du bare noen masker og så løfter du av de røde. Dette gjør du over flere rader. Det blir overraskende ålreit til å være så enkelt.
![]() |
![]() |
#32 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetJa, de røde gjøres ingenting med før det igjen skal strikkes rødt du bare løfter dem over fra venstre til høyre pinne.
![]() |
![]() |
#34 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetJeg greier ikke å stoppe og tenke på denne jakken, så nå tror jeg at jeg skal prøve meg. Greia er at jeg har lassevis med babyull lanett superwash fra sandnesgarn liggende. Kan jeg bruke det, eller er det for tynt?
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetSamme teknikk var brukt på jakka i "hentesettet" jeg strikket til Mikro, og ja da blir det enklere enn det ser ut som. Så har du lyst er det bare å gå løs på det, men garnet er jeg usikker på, da jeg ikke vet hvilken strikkefasthet det har?
![]() |
#37 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Det er egentlig en god del for tynt, så da må du ihvertfall gå godt opp i størrelse. Hvis du strikker en prøvelapp og gir meg målene, kan jeg beregne hvilken størrelse du må ha. Det er også en fare for at du må legge opp så mange flere masker at størrelsen ikke finnes.
![]() |
#38 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetDa tror jeg heller at jeg kjøper nytt garn. Hvis jeg skal strikke denne har je nok behov for å holde meg strengt til oppskriften. Jeg får kjøpe det limagarnet du nevnte tidligere.
![]() |
#39 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Siden jeg ikke strikker, så deler jeg denne oppskriften med dere i stedetJeg skal kjøpe garn etterpå, men jeg tror ikke de har drops. Finnes det noe man kan bruke i Dale, Alpaca experience, Rauma eller Rowan?
Sist redigert av Tallulah : 13-09-11 kl 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|