Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvordan tolker du dette?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-11, 09:49   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tolker du dette?

Jeg tenker over det jeg også, men det har aldri ramlet meg inn at det kan være ment ironisk. Jeg tenker mer som Skilpadda, at ikke alle like flinke eller opptatt til å formulere seg eller skrive korrekt. (jeg har moderert irritere-meg-over-skrivefeil-tankene mine etter at jeg giftet meg med en dyslektiker).

Gammel 01-04-11, 10:00   #2
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Jeg tenker over det jeg også, men det har aldri ramlet meg inn at det kan være ment ironisk. Jeg tenker mer som Skilpadda, at ikke alle like flinke eller opptatt til å formulere seg eller skrive korrekt. (jeg har moderert irritere-meg-over-skrivefeil-tankene mine etter at jeg giftet meg med en dyslektiker).

Godt at noen er hyggelige mot sine dysletiker-ektemann.

Neida. Jeg e`kke så verst. Selv om jeg overhodet ikke er noe god til å formulere meg, og skrive korrekt, så presterer jeg likevel å irritere meg over disse prikkene. Og små bokstaver. Og manglende kommaer, og alt det der.

Gammel 01-04-11, 10:03   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Selv om jeg overhodet ikke er noe god til å formulere meg, og skrive korrekt, så presterer jeg likevel å irritere meg over disse prikkene. Og små bokstaver. Og manglende kommaer, og alt det der.

Jeg sa ikke at jeg ikke irriterer meg, altså. Men jeg tolker det som et velment utsagn.

Gammel 01-04-11, 10:12   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg antar at folk mener å ønske meg en fin dag. Og så antar jeg at de ikke har et veldig velinformert eller bevisst forhold til tegnsetting.

Jepp.

Ja, jeg også har tenkt over nettopp dette. Hvorfor ikke bare sette et "!" eller ".". Det tar jo mye lenger tid å skrive "..."? Og defor inbiller jeg meg at når noen bruker "..." så er de litt sånn "".

Det tar ikke lenger tid å skrive … enn !, det er to taster å trykke på i begge tilfeller.
alt + . = …
shift + 1 = !

Neida. Jeg e`kke så verst.

Va'kke det bedre om du brukte riktig tegn? Sånn for å flisespikke skikkelig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 10:23   #5
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jepp.

Det tar ikke lenger tid å skrive … enn !, det er to taster å trykke på i begge tilfeller.
alt + . = …
shift + 1 = !

Der lærte jeg jaggu noe nytt i dag også.

Men det var ment som sånn der bevisst, eh, skriftlig virkemiddel-ett-eller annet som jeg ikke vet hva heter. Og som sikkert er feil.

Jeg siterer meg selv:

Sitat:

Selv om jeg overhodet ikke er noe god til å formulere meg, og skrive korrekt,

Gammel 01-04-11, 10:28   #6
lego
bygger

lego sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
lego er litt kullego er litt kul
Standard

Trur ... begynte i den tidlige SMS-fase da det ikke var mulig med linjeskift/avsnitt i teksten. Bruker det avogtil selv, som en liten kunstpause før neste setning. Og bruker jeg det i slutten av en setning, så er det mere som en invitasjon til andre å ta del i samtalen, uten at det er et spørsmål involvert... Som å si, kom å sleng dere på.

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 10:55   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp.

alt + . = …
shift + 1 = !

Må prøve ut denne

Jeg får ikke opp ... når jeg trykker alt.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 09:49   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som slår meg med denne tråden er at det nesten aldri er noen som ønsker meg en god dag skriftlig.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 09:51   #9
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det som slår meg med denne tråden er at det nesten aldri er noen som ønsker meg en god dag skriftlig.

Ha en god dag, Kasia!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 09:53   #10
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ha en god dag...

Nei, jeg ønsker deg virkelig en god dag, så ha en god dag Kasia!

Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 10:00   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Ha en god dag, Kasia!

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Ha en god dag...

Nei, jeg ønsker deg virkelig en god dag, så ha en god dag Kasia!

Takk...

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 09:54   #12
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Huff, jeg er snar til å skrive ... når jeg skriver på forum. Det er ikke fordi jeg har et labert forhold til tegnsetting, men fordi jeg skriver mer muntlig på et forum. ... lurer seg feks inn etter en setning som lander litt i løse lufta eller der jeg, når jeg prater, har en kunstpause. Eller noe sånt. Dette har vært så tydelig for meg, men jeg skjønner jo at det som er tydelig i mitt hode ikke er like tydelig videre ut i verden. (Det var ikke ment som kritikk av andre enn meg selv.)

Så til HI. Der ble det, for meg, feil med ... på slutten. "Håper du får en fin dag, men..."

Gammel 03-04-11, 02:05   #13
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Huff, jeg er snar til å skrive ... når jeg skriver på forum. Det er ikke fordi jeg har et labert forhold til tegnsetting, men fordi jeg skriver mer muntlig på et forum. ... lurer seg feks inn etter en setning som lander litt i løse lufta eller der jeg, når jeg prater, har en kunstpause. Eller noe sånt. Dette har vært så tydelig for meg, men jeg skjønner jo at det som er tydelig i mitt hode ikke er like tydelig videre ut i verden. (Det var ikke ment som kritikk av andre enn meg selv.)

Så til HI. Der ble det, for meg, feil med ... på slutten. "Håper du får en fin dag, men..."

Signerer fullt ut . Jeg har også en "stygg" uvane å skrive .... på forum, og også til tider på sms. Ingen baktanker eller ironi i dette fra min side. Har en sjef som nesten alltid skriver....i sms`ene sine, og jeg tolker heller ikke det negativt. Tror rett og slett det er en uvane for mange.

Men " ha en god dag......" tja....den kan kanskje misoppfattes ?

Selv skriver jeg noen ganger: "ha en fortsatt fin dag.....klem ***".

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 09:20   #14
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

... eller enda verre: ..... tolker jeg egentlig som om personen er usikker eller ikke mener det hun skriver, men siden det er så utbredt har jeg begynt å forstå at det egentlig ikke betyr noe som helst annet enn et punktum for mange. Jeg retter ...... i elevtekster, det er noen som strør prikkene vilt rundt seg. Elevene får beskjed om at ... er greit en sjelden gang dersom det skal signalisere tankestrøm eller usammenhengende tale. Tegnet heter utelatelsestegn, vel? Det passer ikke i saklitterære tekster som regel.

Når det gjelder sms-språk har jeg mer problemer med dette: Ok
Altså kun Ok, uten tegn etter, det tolker jeg som om personen ikke egentlig synes det er ok.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 13:43   #15
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leste akkurat at en FB-venn har fått denne som kommentar til statusen sin: "Gøy på byen i går ..."

Om jeg hadde vært ute og festet og fått denne dagen derpå, hadde jeg blitt parnoid ...

Gammel 01-04-11, 10:09   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prikkesyken irriterer meg grenseløst. Folk som skriver sånn forestiller jeg med som sånne flagredamer som Märtha Louise og Bjørg Thorhaldsdottir som føler, og flyter, og flagrer også snakker de på samme utflytende måte.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 10:10   #17
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Prikkesyken irriterer meg grenseløst. Folk som skriver sånn forestiller jeg med som sånne flagredamer som Märtha Louise og Bjørg Thorhaldsdottir som føler, og flyter, og flagrer også snakker de på samme utflytende måte.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 10:10   #18
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Siden jeg nettopp har stått frem som treprikker så må jeg bare få sagt at jeg ikke er en sånn dame.

Gammel 01-04-11, 10:58   #19
Left
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 10:29   #20
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Standard

Jeg får...
Litt sånn...
Muffinsblogging...
Følelse...♥
Av slike prikker...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:27.