|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?På landet i Akershus. Kort vei til Oslo, kort vei til sjøen og fjellet, og med skogen rett utenfor døra. Stille og rolig, ungene kan løpe fritt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg bor nær Bergen. Jeg er ikke særlig glad i klimaet her, så jeg tror det er bedre å bo på Østlandet enn på Vestlandet. Jeg vil gjerne ha vinter når det er vinter og sommer når det er sommer, og bo nær en stor by, men ikke for nære. Og så er det fint om det er varierte tilbud for barn og voksne der og helst skimuligheter om vinteren og bademuligheter om sommeren. Jeg tror jeg ville bodd i en småby på Østlandet, enten ved kysten eller i Mjøs-området. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Nja, jeg synes det er best å bo her hvor vi bor pga av familie og tilknytning. Det er iallefall ikke vinterklimaet som holder meg her
|
|
|
|
#5 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg er foedt og oppvokst i Oslo - og synes det er en kjempefin by paa mange maater. Det er et fin klima og det aller aller meste er innen kort rekkevidde; alt paa ett sted rett og slett.
|
|
|
#6 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?For meg er det best å bo nært venner og familie og et sted både jeg og mannen har gode jobber vi trives i.
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?I nærheten av Oslo med bra kollektivdekning slik man ikke er avhengig av bil og samtidig bor ved marka slik at man ikke er avhengig av transport for å bruke marka.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?I Bergen!
|
|
|
#9 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg trives veldig godt her på Østlandet og kunne ikke tenkt meg å bo lengre fra Oslo enn jeg gjør nå i allefall (15-20 min med bil). Om noe vil jeg gjerne flytte nærmere/til Oslo sentrum.
|
|
|
#10 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg trives veldig godt på østlandet. Her vi bor nå har vi skogen 20 meter bak oss og byen foran oss. 300 meter til bhg og 1,5 km til skole. En halvtime til Sverige og en time til Oslo. Etter å ha bodd 7 år i Sverige vet jeg ihvertfall hvor jeg ikke skal bo igjen.
|
|
|
#11 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Et sted (som kanskje får bystatus om ikke alt for lenge ?) ca 30 min unna Oslo. Her har vi alt vi trenger, inkl stort shoppingsenter og utesteder/spisesteder. Kulturelt tilbud som er bra. Offentlig kommunikasjon er kanskje ikke det aller beste etter hva jeg har hørt, men det er der og siden jeg ikke kan benytte meg av det, pga at jeg er avhengig av bil i jobbsammenheng, så tenker jeg ikke noe over det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
nygift
|
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Sørlandet
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Bor i Bergen og vil ikke flytte herfra. Her er venner og familie, vi trives veldig godt i det område vi bor. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Bor litt utenfor bergen og trives verl egentlig her. Har det meste, ikke noe særlig jeg savner egentlig. Litt mindre regn kanskje
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Hvis jeg skulle flyttet til noen steder så tror jeg kanskje jeg ville flyttet til kristiansand, syns det er så fint der
|
|
|
|
#16 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Grenlandskysten: Det er vakkert her. Våren kommer tidlig, og sommeren er lang og varm. Masse vakker natur, skjærgård med svaberg, strender og øyer + kort vei til fjellet. Samtidig mange muligheter for kulturopplevelser, konserter og uteliv. Passe nærhet til Oslo, og til mindre byer. Ok kollektivtilbud. Kort vei til Danmark, Sverige og Torp = hele verden. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Jeg liker Bergen
|
|
|
#18 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?
Ahh.. Bergen..
|
|
|
|
#19 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Det beste stedet å bo er her i skogkanten hos meg. To minutter til butikken og 30 minutter til resten av verden. Passe langt fra Oslo, men toget kunne gjerne brukt litt kortere tid. Vi har frisk luft, fin natur, en og annen ulv, ikke for dyre hus og det er trygt og godt å vokse opp her. Det har jeg nemlig prøvd selv. Jeg vil ikke si hvor det er, for da kommer dere bare og vil bo her alle sammen.
|
|
|
|
#20 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvor er det beste stedet i Norge å bo?Ekorn har vi forresten mer enn nok av, om det er noe å ha. Jeg tror jeg har en fire-fem i hagen til enhver tid. Bare si fra, jeg deler gjerne.
|
|
![]() |
|
|