|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: hvor mye frukt spiser dere og barna | |||
| Vi spiser frukt minst én gang daglig hjemme |
|
31 | 33,33% |
| Vi spiser frukt minst to ganger daglig hjemme |
|
11 | 11,83% |
| Vi spiser frukt på skole/barnehage/SFO minst en gang daglig |
|
40 | 43,01% |
| -" - minst to ganger daglig |
|
11 | 11,83% |
| Tilsammen spiser vi frukt 3 ganger eller mer per dag |
|
11 | 11,83% |
| Vi spiser lite frukt. En gang eller mindre per dag. |
|
10 | 10,75% |
| Istedet for frukt går det mye i fruktjuice. Jeg bekymrer meg ikke for syre/evt. sukker i juicen |
|
3 | 3,23% |
| -"- . Jeg bekymrer meg for syre/sukker i fruktjuicen |
|
11 | 11,83% |
| Fruktjuice er like bra som frisk frukt |
|
4 | 4,30% |
| Fruktjuice er ikke like bra som frisk frukt |
|
27 | 29,03% |
| Vi burde spist mer frukt |
|
25 | 26,88% |
| Vi spiser nok frukt |
|
25 | 26,88% |
| Barna spiser nok frukt |
|
32 | 34,41% |
| Vi spiser mye frukt |
|
16 | 17,20% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 93. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Vi er ikke noe gode på frukt.
|
|
|
|
#22 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Vi spiser minst to frukter pr. dag. Mannen spiser som regel tre eller fire. En fruktbar familie. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Vi spiser mye frukt. Barna og jeg har med frukt på jobb/skole hver dag, og yngstejenta får frukt/grønnsak på SFO i tillegg. Vi spiser også frukt på ettermiddagstid og flere ganger i uka spiser barna frukt som kveldsmat (helst om middagen er så sen at den kommer nær kveldsmåltidet).
|
|
|
#24 |
|
Ute på tur
|
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Vi spiser ganske mye frukt. Barna får frukt til frokost og tremat i barnehagen, i tillegg har vi mye frukt hjemme. Jeg spiser frukt på jobb og endel hjemme. Minsten drikker en del juice, men jeg driver med avvenning/redusering (vanner den ut).
|
|
|
#25 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Jeg er egentlig periodefruktspiser. Akkurat nå er det lite frukt i butikkene som frister, bortsett fra pærer. Gleder meg til norske jordbær og bringerbær, og norske epler og plommer. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Vi spiser mye frukt, vi spiser nok 2-3 stk frukt hver per dag, de tre yngste barna spiser frukt på skolen og i barnehagen i tillegg til det de får hjemme. Jeg kjøper som oftest den frukten som er på tilbud, og så får barna ønske seg andre typer frukt i tillegg. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
heimføing
|
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Jeg spiser nesten aldri frukt. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Vi spiser 1-3 fruktmåltider om dagen. Banan, eple, pære, kiwi, melon og appelsin går det mest av. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Nok tror jeg er stikkordet. Jeg kjøper et par bæreposer i uka og det går med.
|
|
|
#30 |
|
Originala
|
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Barna spiser mye frukt, vi voksne spiser ikke fullt så mye. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Jentene får oppskåret frukt og grønnsaker i matboksen hver dag. I tillegg får storesøster frukt på skolen (lillesøster vil ikke ha). |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Vi voksne kunne spist enda mer. Ungene også.
|
|
|
#34 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Ungene har frukt i barnehage og på SFO, og jeg på jobben. Så vi får vel 1-2 enheter per dag. Hjemme har vi alltid epler og kiwi fremme, men det går ikke så veldig mye av det. Ungene mine er mye mer glade i grønnsaker, og kan godt spise 1/2 slangeagurk, 1 paprika og 1 fennikel i stedet for et eple.
|
|
|
#35 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Jeg svarte både at vi spiser mye og at vi burde spist mer. Kanskje ikke helt logisk. Jeg bærer meg i alle fall skakk på all frukten. Kjøkkenbenken er full. Vi prøver å ukeshandle, men går stort sett tomme for frukt. Alikevel synes jeg ofte at vi burde spist mer om ettermiddagene. Jeg forstår ikke alltid helt hvor alt blir av.
|
|
|
#36 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Jeg er også med fjonka her. Det er godt med frukt, og det er vel ikke noe stort poeng å sette voldsomme begrensninger på det om man ikke har spesielle grunner til å være forsiktige med sukkeret, men det er vel ikke noen grunn til å stappe inn mer enn de 2 enhetene som er anbefalt heller? Å drikke en liter juice til dagen som noen nevnte, det må da være direkte usunt?
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?En liter juice om dagen er definitivt veldig mye. 2 frukt er kjempefint, så hvis en spiser det er det ingen grunn til å skulle spise mer. Kommer litt an på om en også tenker bær her, det er ikke like søtt som annen frukt og har jo mange gode egenskaper. Men spiser en mye grønnsaker vil jeg si at det er viktigere enn at det på død og liv skal være 2 frukt eller mer. Det må jo være totalen som er viktig her, og variasjon?
|
|
|
|
#38 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?
Det er et poeng her, hvert fall. Jeg har en som er fryktelig småspist, spiser omtrent ingenting av frokost eller middag. Men frukt går ned på høykant, så der har jeg ingen begrensninger.
|
|
|
#39 |
|
maler
|
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?
En liter juice om dagen blir vel litt i overkant, men jeg tror ikke noen tar skade av å spise mer enn et par frukter om dagen så lenge det ikke medfører at det blir for lite av noe annet. Mange spiser nok frukt. Det er grønnsaker de fleste har litt å gå på i forhold til.
|
|
|
#40 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Spinoff - hvor mye frukt spiser dere og barna på en uke?Vi har ikke hjemmeboende barn lenger, er bare høvdingen og meg i husholdningen. Han spiser ikke så mye frukt, kanskje et par epler per dag. Jeg spiser veldig mye frukt, akkurat hvilken type frukt varierer både med årstid og hva jeg har lyst på. For tida ser det ukentlige forbruket mitt noenlunde slik ut: (basert på siste uke) |
|
|
|
![]() |
|
|