|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du ofte blitt matforgiftet, og er du redd for det? | |||
Har sjelden/aldri blitt syk av mat, og er ikke bekymret for det. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
119 | 80,95% |
Har sjelden/aldri blitt syk av mat, men er bekymret. |
8 | 5,44% |
Har flere ganger blitt syk av mat, er bekymret for det og tar forholdsregler. |
5 | 3,40% |
Har flere ganger blitt syk av mat, men bekymrer meg lite for det. |
15 | 10,20% |
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Nei, ikke egentlig redd, men jeg er kanskje litt forsiktig med maten når jeg er ute og reiser, skeptisk til iskrem i varme strøk og sjekker nok at kyllingen er gjennomstekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?
Hvor da? :nysgjerrig: |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Forresten, det var en lang stund jeg ikke bestilte is i kjeks i italia, bare i beger, etter å ha fått en kjeks full av insekter en gang. :urk:
![]() |
#24 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg er temmelig fryktløs og har spist deilige ting på rare steder. Jeg er kun blitt matforgiftet en eneste gang og det var kjøtt i fløtesaus i Spania.
![]() |
#25 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg spiser ikke kuleis i Norge hvis kiosken ser uhygienisk ut og isen ser ut som den har vært smeltet og frosset igjen. Mye kjipt på den fronten. Det visuelle betyr mye for meg når jeg skal spise, det som ser udelikat og ufriskt ut er det som får meg til å styre unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Nei jeg er ikke redd for det. Men nå når f.eks det blir tilbaketrukket salatblandinger unngår jeg de en liten stund.
![]() |
#27 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg har relativt sart mage, og er derfor ganske forsiktig. I tillegg til å ha blitt matforgiftet et par ganger kan jeg reagere på fet mat, sterk mat eller mat med melk i. Jeg spiser sjeldent om jeg vet det er langt til en do. Roadtripper i rare land er dermed ypperlige slankekurer for meg.
![]() |
#28 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Nei, men jeg forsøker virkelig å redusere risikoen til et minimum når jeg er på trekking. En ting er å bli matforgiftet mens man bor på hotell og har både seng og do innen rekkevidde, en helt annen sak er å slite seg oppover bratte fjellsider i timevis mens man slåss mot diare, kvalme og energitap. Det er ikke mye moro. Derfor tar jeg det jeg kan ta av forholdsregler; vaksinasjon, vannrensetabletter, unngå matvarer av egg, melk, rå grønnsaker, og spise det som er vanlig på stedet jeg oppholder meg. Skrelle min egen frukt, drikke mye te og suppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
kamerat
|
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Når jeg sier at jeg ikke er redd for å bli matforgiftet, betyr ikke det at jeg ikke tar en del forholdsregler i områder der jeg vet det er økt fare for f.eks. giardia eller annet snacks som kan gjøre deg langtidssyk. Jeg er jo ikke dum heller.
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg har aldri opplevd å bli syk av mat (som jeg vet om) med ett unntak - da jeg brøt den for turen selvpålagte "ikke-spis-kjøtt" på et sted i Tibet for mange, mange år siden og spiste noe kyllinggreier fordi det var det vi fikk. DA var jeg sjuk da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Textrovert
|
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg er ikke redd. Jeg har blitt matforgiftet én gang, og det var en skrekkelig opplevelse, men det har ikke skremt meg. Jeg tar vanlige forholdsregler hjemme og på reise, og velger å satse på at det holder.
![]() |
#32 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg har ikke blitt dårlig av noe mat så lenge jeg kan huske og har ikke nevneverdige bekymringer i forhold til å bli det heller. Men jeg er allikevel nøye på at kjøtt etc. stekes godt før det spises, uansett egentlig, men kanskje spesielt når jeg er i utlandet osv.
![]() |
#33 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg har blitt matforgiftet på ordentlig (ikke sånn "syk i ukevis", bare "skikkelig dårlig i et døgn") bare én gang, og det var på en ganske bra restaurant i California. Etter det har jeg mistet litt lysten på å bestille kjøttdeigretter, men jeg er ikke redd for matforgiftning sånn ellers.
![]() |
#34 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Da jeg var på Rhodos mens jeg var gravid med storebror, var jeg veldig forsiktig, men ellers har jeg ikke vært spesielt forsiktig, hverken i inn- eller utland. Jeg spiser ikke hva som helst altså, men er kun forsiktig med sånt som guidebøker og annen informasjon legger vekt på.
![]() |
#35 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Nei, det er jeg ikke, og stort sett spiser jeg det meste.
![]() |
#36 |
can-jur
|
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg er vill og gal å spiser alt jeg kommer over. Har overlevd muggene lefser hos en gammel tante og vi spiser kjøtt fra dyr vi har slaktet selv, ute i gårdsplassen, uten gjennomsteke, drikker melk rett fra kua og har egene høner.
![]() |
![]() |
#37 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg klarte å stemme feil. Jeg har sjelden blitt matforgiftet og er ikke bekymret og så klarte jeg å stemme at jeg var bekymret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Den eneste gangen jeg har blitt matforgiftet, var etter å ha spist i kantinen i kommunehuset i Bærum.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg er nok i øvre del av forsiktighetsskalaen, noe som bunner i en generell frykt for smitte og matforgiftninger, og at jeg er allergiker som trenger å vite noe om hva jeg spiser og hvordan den er tilberedt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Spinoff - er du redd for å bli matforgiftet?Jeg har følsom mage, men mest pga. ting jeg ikke tåler (laktose, skalldyr), og ellers er jeg fryktløs.
![]() |
|
|